Тема. Із чого людина виготовляє предмети вжитку. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
Мета: ознайомити учнів з природними матеріалами, з яких виготовлені предмети, необхідні людині; вчити наводити приклади природних матеріалів, з яких людина виготовляє предмети вжитку; розвивати вміння досліджувати природні об’єкти та об’єкти, створені людиною; виховувати дбайливе ставлення до природних багатств, повагу до людей праці.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Які предмети, що оточують вас у класі, зроблені руками людини?
— Які предмети домашнього вжитку зроблені руками людини?
— Сьогодні на уроці ми дослідимо, з чого людина виготовляє предмети вжитку.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
— Праця людини перетворює природу. Людина створює предмети, продукти, необхідні для свого існування. Усі речі, що оточують нас, виготовлені з різних матеріалів.
— Як ви вважаєте, для чого і з чого людина будує своє житло? Від чого це залежить?
— Розгляньте малюнки (на дошці) з різноманітними типами будівель: житло з гілок — курінь, глиняне житло з солом’яним дахом — хата, житло з льоду — іглу, з цегли — будинок, з колод — хата.
— У будинку нас оточує безліч речей. Кожна з них має своє призначення. У будинку нам потрібні меблі. Коли ми сідаємо обідати, робити уроки, лягаємо спати, завжди користуємося меблями.
— Назвіть предмети меблів і їх призначення.
— З яких матеріалів виготовляють предмети меблів?
— Які інші предмети є у вашій кімнаті? Для чого вони служать?
— З яких матеріалів людина виготовляє посуд?
— З чого роблять одяг? (З тканини)
— Назвіть свої улюблені іграшки. З чого їх виготовлено?
Висновок. Навколо нас безліч предметів, які людина зробила власноруч. Для їх виготовлення потрібні природні матеріали: деревина, глина, вовна, метал та інші.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
- Робота за підручником (с. 24–25)
1) Робота в парах.
— Розгляньте разом із сусідом по парті фото у підручнику.
— Назвіть зображені предмети.
— Із чого їх виготовлено?
— Виріб з деревини накрийте зеленим кружечком; виріб з вовни — червоним; з глини — коричневим, а з металу — синім кружечком.
— Складіть речення, що з чого виготовлено.
— Для виготовлення рукотворних об’єктів люди використовують природні матеріали.
— Які природні матеріали використано для виготовлення цих предметів?
— Які ще природні матеріали ви знаєте? Які предмети з них виготовляють? Наведіть приклади.
Висновок. Для виготовлення різних предметів людина використовує тіла живої і неживої природи.
2) Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
— Розгляньте фото на с. 25 угорі.
— Визначте, із чого виготовлено зображені предмети.
— Розгляньте фото на с. 25 унизу.
— Що на них зображено?
— Накрийте зеленими кружечками предмети, виготовлені з тіл живої природи. Накрийте коричневими кружечками предмети, виготовлені з тіл неживої природи.
— Складіть речення, що з чого виготовлено.
— Виберіть кілька предметів, які є у вашій оселі. Разом із дорослими визначте, із чого їх виготовили.
— Запам’ятайте!Людина навчилася виготовляти з природних матеріалів усе, що необхідно їй для життя.
Бережіть все, що виготовили люди своєю працею та розумом!
V. Підсумок уроку
— Які природні матеріали вам відомі?
— Які предмети з них виготовляють? Наведіть приклади.
Немає коментарів:
Дописати коментар