четвер, 6 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Із чого людина виготовляє предмети вжитку. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?

Тема. Із чого людина виготовляє предмети вжитку. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
Мета: ознайомити  учнів  з  природними  матеріалами, з яких виготовлені предмети, необхідні людині; вчити наводити приклади природних матеріалів, з яких людина виготовляє предмети вжитку; розвивати вміння досліджувати  природні  об’єкти  та  об’єкти,  створені людиною; виховувати дбайливе ставлення до природних багатств, повагу до людей праці.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Які предмети, що оточують вас у класі, зроблені руками людини?
— Які предмети домашнього вжитку зроблені руками людини?
— Сьогодні на уроці ми дослідимо, з чого людина виготовляє предмети вжитку.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Розповідь учителя з елементами бесіди
—  Праця  людини  перетворює  природу.  Людина  створює  предмети, продукти, необхідні для свого існування. Усі речі, що оточують нас, виготовлені з різних матеріалів.
— Як ви вважаєте, для чого і з чого людина будує своє житло? Від чого це залежить?
—  Розгляньте  малюнки  (на  дошці)  з  різноманітними  типами  будівель:  житло  з  гілок  —  курінь,  глиняне  житло  з  солом’яним  дахом  — хата, житло з льоду — іглу, з цегли — будинок, з колод — хата.
— У будинку нас оточує безліч речей. Кожна з них має своє призначення. У будинку нам потрібні меблі. Коли ми сідаємо обідати, робити уроки, лягаємо спати, завжди користуємося меблями.
— Назвіть предмети меблів і їх призначення.
— З яких матеріалів виготовляють предмети меблів?
— Які інші предмети є у вашій кімнаті? Для чого вони служать?
— З яких матеріалів людина виготовляє посуд?
— З чого роблять одяг? (З тканини)
— Назвіть свої улюблені іграшки. З чого їх виготовлено?
Висновок. Навколо нас безліч предметів, які людина зробила власноруч. Для їх виготовлення потрібні природні матеріали: деревина, глина, вовна, метал та інші.
2.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
-  Робота  за  підручником  (с.  24–25)
1) Робота в парах.
— Розгляньте разом із сусідом по парті фото у підручнику.
— Назвіть зображені предмети.
— Із чого їх виготовлено?
— Виріб з деревини накрийте зеленим кружечком; виріб з вовни — червоним; з глини — коричневим, а з металу — синім кружечком.
— Складіть речення, що з чого виготовлено.
—  Для  виготовлення  рукотворних  об’єктів  люди  використовують природні матеріали.
— Які природні матеріали використано для виготовлення цих предметів?
—  Які  ще  природні  матеріали  ви  знаєте?  Які  предмети  з  них  виготовляють? Наведіть приклади.
Висновок. Для виготовлення різних предметів людина використовує тіла живої і неживої природи.
2) Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
— Розгляньте фото на с. 25 угорі.
— Визначте, із чого виготовлено зображені предмети.
— Розгляньте фото на с. 25 унизу.
— Що на них зображено?
— Накрийте зеленими кружечками предмети, виготовлені з тіл живої  природи.  Накрийте  коричневими  кружечками  предмети,  виготовлені з тіл неживої природи.
— Складіть речення, що з чого виготовлено.
— Виберіть кілька предметів, які є у вашій оселі. Разом із дорослими визначте, із чого їх виготовили.
Запам’ятайте!Людина навчилася виготовляти з природних матеріалів усе, що необхідно їй для життя.
Бережіть все, що виготовили люди своєю працею та розумом!
V.  Підсумок уроку
— Які природні матеріали вам відомі?
— Які предмети з них виготовляють? Наведіть приклади.

Немає коментарів:

Дописати коментар