Тема. Звірі
Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; виховувати любов до рідного краю.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Яких тварин вам доводилося спостерігати в природі, зоопарку, в цирку?
— Тема нашого уроку — «Звірі». Сьогодні ви дізнаєтеся, як відрізнити звірів від інших тварин.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
— Розгляньте малюнки (гепард, морж, кит, кажан, дельфін, олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жираф, їжак, лисиця, вовк, тхір, тигр, лев, рись, білка, ведмідь, кабан).
— Кого ви бачите на малюнках?
— Хто зайвий: гепард, морж, акула, кит?
— Назвіть серед них звірів. (Гепард, морж, кит)
— Назвіть ознаки звірів. (Тіло вкрите шерстю, 4 кінцівки)
— Чи є літаючі звірі? (Кажан)
— Чи є плаваючі звірі? (Синій кит, дельфін)
— Як звірів відрізнити від інших тварин?
— Усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Тому їх ще називають ссавцями.
2. Робота за підручником (с. 62–63)
— Розгляньте малюнки на с. 62 вгорі.
— Яких тварин ви впізнали? Назвіть їх.
— Як можна назвати зображених тварин одним словом?
— Чим укрите тіло у звірів?
— Чим вони вигодовують своїх малят?
— Де живе багато звірів?
— Розгляньте малюнки на с. 62 унизу.
— Яких звірів ви знаєте? Що ви про них знаєте? Розкажіть.
— Яких тварин ви бачите на фото? Доведіть, що це звірі.
— Розкажіть про їхні ознаки.
— Польові миші і хом’яки мешкають у полі. Вони живляться зерном.
— Яку тварину ви бачите на фото? Чим кажан схожий на інших звірів, чим відрізняється? Доведіть, що кажан — звір.
— Літнього вечора можна побачити літаючих звірів — кажанів. Їхні передні лапи перетворилися на крила. Кажани — корисні тварини.
Вони поїдають шкідливих комах.
— Розпитайте у дорослих про поведінку звірів. Дізнайтеся, які звірі мешкають у вашій місцевості.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в парах
— Опишіть сусідові по парті будь-якого звіра рідного краю так, щоб він здогадався, про кого йдеться.
2. Гра «Дорослі й діти»
— Як називають дитинчат цих звірів: рись, собака, свиня, олень?
(Рисята, цуценята, поросята, оленята) Чому цих тварин відносять до звірів?
— На які групи можна розподілити цих звірів? (Свійські і дикі)
— Назвіть свійських звірів. (Свиня, кінь, собака, кіт, вівця, коза, верблюд)
— Назвіть диких звірів. (Рись, олень, тигр, ведмідь)
3. Гра «Який звір?»
— Про яких звірів йдеться?
Клишоногий… (ведмідь);
косий… (заєць);
сірий... (вовк);
сохатий… (олень).
V. Підсумок уроку
— Назвіть ознаки звірів.
— Назвіть свійських звірів нашого краю.
— Назвіть диких звірів нашого краю.
— Назвіть всеїдних звірів нашого краю.
— Яких наземних, підземних, водяних, літаючих звірів ви знаєте?
— Які ви знаєте казки та мультфільми, де головні герої — звірі? Які в них звички та повадки?
Кросворд «Звірі»
1 З
2 В
3 І
4 Р
5 І
1) Любить солодощі примат —
Це людини молодший брат.
Від бананів до безе
Обожнює... (шимпанзе).
2) По полю гасає, овечок хапає. (Вовк)
3) Ласую малиною
І медком бджолиним. (Ведмідь)
4) У кішки китиці на вухах,
Щоб звуки всі уважно слухать.
Ти не скажеш кішці: «Брись!»
Обережно, бо це — … (рись).
5) Червонясту шубку має.
По гілках вона стрибає.
Хоч мала сама на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто, оченята…
Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)
Немає коментарів:
Дописати коментар