Тема. Бережливе ставлення до природи
Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести їх до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріпити правила поведінки в природному середовищі.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Що таке природа?
— Яка буває природа?
— Як пов’язані жива і нежива природа?
— Що дає людині природа?
повітря
вода
земля
Людина сонце
рослини
тварини
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому потрібно дотримуватися правил бережливого ставлення до природи.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 28–29)
— Розгляньте малюнки на с. 28.
— Що на них зображено?
— Де відбуваються події?
— Що роблять діти? Складіть про це речення.
— Хто з дітей піклується про природу, а хто завдає їй шкоди? Чому?
- Робота у парах
— Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку. А що — дівчинці, яка нарвала оберемок квітів?
— Які правила поведінки серед природи вам відомі?
- Вивчення правил поведінки в природі (с. 29)
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ПРИРОДІ
Будь другом природі. Коли буваєш у природі, дотримуйся таких правил.
• Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.
• Не ламай гілок дерев і не рви квіток для букета.
• У лісі, парку, на луці не кричи, щоб не налякати диких тварин.
• Не руйнуй пташиних гнізд, не бери до рук пташині яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їхніх домівок.
— Як ви можете допомогти природі?
Разом із дорослими посадіть восени дерево. Змайструйте годівничку, щоб підгодовувати взимку птахів.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Складання корисних порад
— Давайте разом складемо поради, як слід поводитися в природі. Вставте потрібні слова, скориставшись довідкою. Прочитайте отримані правила.
• Бережи тварин, пташок та їх (...).
• Пам’ятай! Ти в природі (…).
• Посади (…). Полий (…).
• Взимку нагодуй (…).
• Не засмічуй (…).
• Люби рідний (…).
Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.
2. Гра «Вчимося любити природу»
Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить природу людина, про яку йдеться, і чому.
• Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
• Людина саджає біля будинку дерева.
• Людина кинула недопалок на землю.
• Директор заводу встановив очисні фільтри на труби.
• Водій миє машину на березі ріки.
• Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.
• Діти вішають на дерева шпаківні.
• Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття.
• Хлопчик б’є пляшки.
3. Робота в групах. Словесне малювання
Учні у групах обговорюють зміст плакатів «Бережіть природу!». Один представник презентує результати обговорення. Обирається найкраща ідея для створення плакатів.
V. Підсумок уроку
— Уявити людину поза природою неможливо. Повітря, вода, спів птахів, аромат лугів, шелест листя. Все це щедро дарує нам природа, а натомість просить лише дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти!».
Немає коментарів:
Дописати коментар