Тема. Практична робота. Дослідження частин тіл
Мета: навчати учнів проводити дослідження з метою визначення ознак предмета; розвивати спостережливість, увагу, практичні навички; виховувати колективізм.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— За допомогою чого досліджують природу?
— Що використовують під час спостереження? (Власні органи чуття та спеціальні прилади)
— Які прилади допомагають спостерігати? (Термометри, лупа, рулетка, компас тощо)
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з лупою і дізнаємося, який вигляд мають деталі дрібних предметів.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 14)
— Розгляньте малюнки. Розкажіть, що на них зображено.
— За допомогою якого приладу можна побачити дрібні частини листочків і квітів?
— Лупа, або збільшувальне скло, є одним з найбільш простих приладів, за допомогою яких людина розширює можливості свого зору.
Лупа приносить людині велику користь. Її постійно використовують у своїй роботі годинникарі, майстри, що мають справу з різними дрібними механізмами, та працівники багатьох інших професій.
— Розгляньте лупу. Вона складається з ручки і збільшувального скла.
Лупа — ваш помічник у дослідженні дрібних деталей предметів.
Поміщаючи лупу між оком і даним предметом, ви бачите цей предмет у збільшеному вигляді і дістаєте тим самим можливість розгледіти такі деталі предмета, які вислизають від неозброєного ока.
Висновок. Маленькі тіла і дрібні частини тіл вивчають за допомогою збільшувальних приладів. Простим збільшувальним приладом є лупа.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Продовження роботи за підручником (с. 15).
— Розгляньте фото. Розкажіть, що на ньому зображено.
— Чи доводилося вам збирати і роздивлятися морські камінці?
— Що цікавого ви побачили?
— Знайдіть серед морських камінців три камінчики, які збільшила лупа.
— Щоб розглянути тіло, лупу беруть до руки і наближають її на таку відстань, за якої видимість стає найбільш чіткою.
- Робота у парах
— Разом із сусідом по парті розгляньте за допомогою лупи розрізане яблуко або кленовий чи березовий листок. Розкажіть, що ви побачили.
2. Виконання практичних завдань
— Розгляньте через лупу букви в книзі, шкіру на руці, краї листочків рослин тощо. Розкажіть, що ви побачили.
— За допомогою лупи роздивіться піщинки, свою долоньку, лінію, проведену олівцем у зошиті. Розкажіть, що ви побачили.
3. Робота за малюнками
— Знайдіть предмети, які збільшують зображення, що сприймаються оком.
На дошці — малюнки: окуляри, маска водолаза, маска карнавальна, фотоапарат, лупа, мікроскоп, окуляри для плавання, лампочка, телескоп, бінокль, сонцезахисні окуляри, ліхтарик.
4. Гра «Закінчи речення»
Для того, щоб побачити дрібні предмети, потрібна...
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що вам допомагає пізнавати природу і навколишній світ?
— Для чого треба спостерігати та проводити досліди?
— Які предмети допомагають нам спостерігати?
— За допомогою чого вивчають маленькі тіла і дрібні частини тіл?
Немає коментарів:
Дописати коментар