понеділок, 17 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Повітря

Тема. Повітря
Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі; навчати досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати й аналізувати результати; дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
— Сьогодні за допомогою дослідів ви дізнаєтеся про властивості повітря,  а  також  про  те,  чому  повітря  потрібно  берегти  від  забруднення.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Робота за підручником (с. 36–37)
1) Демонстрація властивостей повітря.
— Відгадайте загадку.
Таке велике,
Що займає увесь світ,
Таке маленьке,
Що в щілину зайде. 
(Повітря)
— Для чого нам потрібне повітря? (Воно потрібне для дихання людини і тварин, для рослин.)
—  Що  станеться,  якщо  повітря  раптом  зникне?  (Ми  не  проживемо і декілька хвилин.)
—  Повітря,  ніби  ковдрою,  огортає  Землю.  Повітря  прозоре,  не  має кольору й запаху, тому ми його не бачимо, але можемо відчути.
Про  те,  що  повітря  існує,  можна  дізнатися  за  допомогою  таких  дослідів.
- Дослід  1
Махніть зошитом, книжкою або аркушем паперу перед обличчям.
— Що відчула шкіра вашого обличчя? (Легенький вітерець)
— Чому він утворився? (Тому, що вітер — це рух повітря. Повітря постійно рухається. Вітер, який ми відчуваємо, — це і є повітря.)
- Дослід  2
У склянку з водою покладіть камінчик.
— Що ви бачите? На стінках склянки з’являються бульбашки. Отже, повітря є в шпаринках камінчика.
- Дослід  3
Візьміть  поліетиленовий  мішечок  і  почніть  його  скручувати  з  боку отвору. Що ви спостерігаєте? Утворилася повітряна «подушечка».
2) Робота у парах.
—  Ми  чуємо,  як  ллється  вода,  як  ходять  люди.  Чи  можемо  ми  почути повітря?
— Разом із сусідом по парті поміркуйте, чи можна намалювати повітря. Чи може повітря звучати? (Якщо взяти велосипедний насос і почати качати повітря. Ми не бачимо повітря, але чуємо, як воно виходить.)
2.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Продовження роботи за підручником
— Повітря необхідне для дихання людям, рослинам і тваринам. Без повітря всі організми загинули б, тому повітря не можна забруднювати.
— Розгляньте малюнки міст на с. 37.
— Накрийте кружечком те, у якому хотіли б жити. Чому?
— Разом із дорослими перевірте, чи чисте повітря у вашому населеному  пункті.  Для  цього  візьміть  липку  стрічку  (скотч)  і  розмістіть  її на  дереві  в  парку,  на  стовпі  біля  дороги,  на  стіні  вашого  будинку.  Через  добу  зніміть  стрічки  і  порівняйте  їх.  Яка  зі  стрічок  найбрудніша? 
Чому?
— Поміркуйте, які види сучасного транспорту найменше забруднюють повітря.
2.  Гра «Продовж речення»
Повітря слід берегти від забруднення, тому що...
V.  Підсумок уроку
— Які властивості має повітря?
— Як можна виявити повітря-невидимку?
— Які з ваших іграшок наповнені повітрям?
—  Для  чого  потрібне  чисте  повітря?  (Щоб  дихати.  Без  їжі  людина живе  5  тижнів,  без  води  5  днів,  а  без  повітря  і  5  хвилин  прожити  не може.)
— Де повітря чистіше? У якій місцевості?
— Чим ще забруднюється повітря?
— Поміркуйте, як можна очищати повітря в будинку, на вулиці від шкідливих домішок?
— Що нам потрібно для очищення повітря в класі?


- Правила  здоров’я
• Намагайтеся перебувати якомога рідше поблизу дороги, намагайтеся не дихати глибоко, дихайте лише носом.
• Краще гуляйте в парках чимдалі від доріг.
• Повітря в квартирах дуже забруднене через скупчення пилу, тому кімнату потрібно постійно провітрювати за допомогою хороших протягів, люди мають перебувати в цей час в іншій кімнаті.
• Мешканцям перших поверхів не слід відчиняти кватирки, коли під вікнами багато машин, особливо вранці, коли водії прогрівають мотори.

Немає коментарів:

Дописати коментар