середа, 26 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Птахи

Тема. Птахи
Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками птахів; розповісти про важливість пір’яного покриву в житті птахів; розширювати знання про перелітних та осілих птахів; виховувати бажання піклуватися про птахів.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
• Без сокири і без рук, а дім будують. (Птахи)
— Тема нашого уроку — «Птахи». Розкажіть, яких птахів ви спостерігали в лісі, в парку, біля річки, в зоопарку, у дворі.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Робота за малюнками
— Розгляньте малюнки (метелик, кажан, гусак, пінгвін, страус, дятел, синичка, чапля).
— Як ви відрізняєте птахів від інших тварин? (Головна відмінність птахів від інших тварин — наявність пір’яного покриву тіла.) Тому їх ще називають пернатими.
—  Яка  особливість  зовнішньої  будови  птахів?  (Наявність  двох  ніг і пари крил.)
— Чи можна назвати всіх літаючих тварин птахами? (Не можна. Можуть літати комахи (метелики) і звірі (руда вечорниця).)
— А чи плавають птахи? (Так. Наприклад, гусак і пінгвін.)
—  Чи  бувають  нелітаючі  птахи?  (Так.  Наприклад,  страус,  пінгвін, ківі.)
— Чи вдавалося вам спостерігати за хвилястою папужкою?
— Чи все пір’я у нього однакове?
— Як ви вважаєте, навіщо птахам пір’я?
— Пір’я захищає птахів від охолодження і перегрівання, допомагає літати. Пір’я вкриває все тіло птаха, як луска — тіло риби, воно утворює обтічну поверхню, полегшуючи політ птаха.
За допомогою дзьоба птахи добувають їжу, чистять своє пір’я, в’ють гнізда, доглядають за пташенятами, подають сигнали.
— Чим живляться птахи?
— Що допомагає їм добувати їжу? (Дзьоб, кігті)
— Яку користь приносять птахи?
2.  Робота за підручником (с. 60)
— Розгляньте фото на с. 60.
— Які із зображених птахів вам відомі?
— Який зовнішній вигляд має птах?
— Чим укрите тіло птахів?
— За якою ознакою птахів відрізняють від інших тварин?
— Яку користь приносять птахи природі?
—  Як  називають  птахів,  які  живуть  у  нас  весь  рік?  Спробуйте  назвати їх.
—  Як  називають  птахів,  які  прилітають  до  нас  навесні?  Наведіть приклади.
— Яких перелітних птахів ви знаєте?
3.  Фізкультхвилинка
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Продовження роботи за підручником (с. 61)
— Розгляньте на малюнку перелітних птахів.
— Як вони називаються?
— Розкажіть про зовнішній вигляд однієї з пташок.
— Як ви гадаєте, чи всі птахи літають? Що ви знаєте про птаха, зображеного на малюнку?
— Які ще птахи не літають? (Ківі, пінгвін)
— Чому взимку потрібно підгодовувати птахів?
— Яку їжу полюбляють птахи?
— Пам’ятайте: підсмажене насіння для птахів шкідливе.
Учитель радить дітям разом із татом чи дідусем змайструвати годівничку для пернатих і піклуватися про них узимку.
—  Які  птахи  прилітають  до  годівниці  біля  школи?  Чим  вони  живляться?
— Розкажіть, як можна допомогти птахам пережити зиму.
— Поясніть, чому синиць можна побачити влітку в лісі, а взимку — в місті.
—  Поспостерігайте,  як  птахи  намагаються  зігрітися  в  сильні  холоди.
2.  Гра «Назви пташку»
Проводиться у вигляді змагань між рядами.
V.  Підсумок уроку
— Яких птахів рідного краю ви знаєте?
— Назвіть ознаки птахів.
— Чи всі птахи відлітають на зиму в теплі краї?
— Які птахи залишаються зимувати у нас?
— Чи легко їм узимку знаходити собі їжу?
— Як ви допомагаєте птахам узимку?

Немає коментарів:

Дописати коментар