четвер, 6 жовтня 2016 р.

Природознавство 1 клас Тема. Що потрібно організмам для життя

Тема. Що потрібно організмам для життя
Мета: дати учням уявлення про умови, необхідні для життя кожного живого організму; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до рідної природи.
ХІД УРОКУ
I.  Організаційний момент
II.  Повідомлення теми і мети уроку
— Пригадайте, які ознаки мають живі організми.
—  Порівняйте  живі  організми  та  тіла  неживої  природи.  Наведіть приклади.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що необхідне для життя кожного живого організму.
III.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.  Пояснення вчителя
— Розгляньте схему на дошці. 
— Чи пов’язані між собою жива і нежива природа?
— Де живе білочка?
— Які умови необхідні їй для життя?
— Що потрібно всім організмам для життя? Без чого не можуть жити ні люди, ні тварини, ні рослини? (Повітря, вода, їжа, тепло, світло)
Діти розглядають схему і роблять висновок: без тепла і світла, без повітря і води живі організми не могли б жити.
2.  Фізкультхвилинка
Нежива природа
Жива природа
Жива природа
IV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Робота за підручником (с. 18–19)
— Наведіть приклади організмів. Які ознаки їх об’єднують? (Ріст, рух, живлення)
— Розгляньте малюнок на с. 18 угорі. Що на ньому зображено?
— Паперовими стрілками поєднайте рослину і те, що їй потрібно для зростання.
— Що ж потрібно рослині для зростання?
— Розгляньте малюнок на с.18 унизу. Що на ньому зображено?
— Паперовими стрілками поєднайте тварин і те, без чого вони не можуть жити.
— Що необхідно тваринам для життя?
— Що  потрібно  для  життя  кожному  організму?  (Повітря,  тепло, вода, світло та їжа)
Висновок. Організмам  для  життя  потрібні  світло,  тепло,  повітря, вода, поживні речовини.
- Робота  в  парах
— Людина — також організм. Їй для життя потрібно світло, тепло, повітря, вода. Для зростання необхідне корисне харчування.
— Разом із сусідом по парті розгляньте фото. Позначте корисні продукти зеленими кружечками, а некорисні — червоними.
— Які корисні продукти вам бажано вживати?
— Уживання яких продуктів слід уникати?
2.  Робота над загадками
Голуба хустинка, жовтий клубок,
По хустинці качається, людям усміхається. (Сонце)
— Які умови, необхідні для життя, дає сонце живим організмам?
Чисте, напоєне запахом квітів.
Дихати без нього не можна. (Повітря)
Вона прозора, як сльоза,
За кольором — як бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жити не можна. (Вода)
— Які умови необхідні для життя всім живим організмам?
3.  Виконання творчих завдань
• Переконайте своїх однокласників, що для життя людей необхідні світло, тепло, повітря, вода, їжа. Наведіть приклади.
• Як довести, що рослини живляться інакше, ніж люди і тварини?
V.  Підсумок уроку
— Без чого не можуть жити ні люди, ні рослини, ні тварини?
— Які умови необхідні вам для життя?
—  Які  корисні  продукти  ви  вживаєте,  щоб  добре  рости  і  розвиватися?

Немає коментарів:

Дописати коментар