Тема: наші
рятувальники. Моделювання ситуації «Повідомлення про небезпеку по телефону
аварійних служб»
Мета: ознайомити
учнів із правилами поведінки в екстремальних умовах ( пожежа, витік газу,
порушення водопостачання); вчити називати свою адресу, номери телефонів
батьків,аварійних служб, звертатись по допомогу до аварійних служб; спонукання
учнів до виконання правил поведінки в
небезпечних ситуаціях.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної
діяльності
- Що повинна робити людина, щоб уникнути
небезпеки?
- Що таке
небезпечні ситуації?
- Які небезпечні
ситуації можуть трапитись вдома?
- Як їх можна
уникнути?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці
ми ознайомимось з правилами поведінки в екстремальних ситуаціях, будете вчитись
звертатись по допомогу до аварійних служб.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.
Робота
над загадкою
Що то за гість , що дерево з’їсть? (вогонь)
- де можна зустріти вогонь?
- вогонь –добрий помічник людини. Однак пустощі з вогнем небезпечні.
2. Робота за малюнком
- Розгляньте малюнки(карта 1)
- від чого виникає вогонь?
- складіть речення.(Відповіді учнів, від чого може виникнути пожежа)
- до чого можуть призвести пустощі з вогнем?(відповіді)
Пожежа дуже небезпечна . під час пожежі можуть згоріти речі, квартира, і
навіть цілий будинок. Але головне під час пожежі від полум’я і диму можуть загинути люди.
Вчитель роздає правила протипожежної безпеки і просить вклеїти в
щоденники.
3.Вивчення правила
Якщо виникла пожежа
негайно:
* зателефонуй за
номером 101
* вийди з
приміщення
*поклич на допомогу
дорослих
- За
яким телефоном можна викликати пожежників?
Це треба зробити
так:
* правильно набрати
101
* чітко сказати « у
нас пожежа. Адреса(вулиця, будинок, адреса)
4. фізкультхвилинка
5. робота над
загадкою
Що зараз майже в кожнім домі ,
Є необхідним безперечно,
Бо варити їжу всім без втоми?
Хоч він отруйний, небезпечний,
Ним користуємось щораз….
Вже здогадалися? Це …(газ)
- чи є у вас вдома
газова плита?
- чи бачили ви
блакитне полум’я на якому мама готує їжу?
- що станеться якщо
заллє вогонь?
- яка небезпека від
газу?
- чому газ може вибухнути?
6. вивчення правил
Якщо ти відчуваєш запах газу:
*зателефонуй за номером 104
* негайно поклич дорослих
*не запалюй сірників
* не вмикай світло або електричні прилади
* широко відчини вікна
- за яким номером необхідно викликати аварійну службу
газу.?
- Це треба зробити так.:
- правиль набирай номер 104
- чітко скажи: « У нас витік газу. Адреса(вулиця,
будинок,квартира)
7. робота за малюнком
Розгляньте малюнок і скажіть що необхідно зробити, якщо в
приміщені відчувається запах газу
8. робота над загадкою
Хвостом воду бере, носом випускає(водопровід)
- вода потрібна нам щодня. Проте інколи вона може накоїти
лиха, бо виходять з ладу крани, або з’єднання труб з’являються дірки.
9. Аналіз ситуації
Білочка довго розмовляла по телефону і забула про
відчинений у ванній кран.
- Що сталось у квартирі Білочки?
- Чому це трапилось?
- Що повинна негайно зробити білочка
10. тестування
- обведи правильну відповідь
Ти залишив без нагляду відчинений кран і затопив
квартиру. Які твої перші дії?
а)негайно почнеш
прибирати квартиру
б)зачиниш кран
у ванній кімнаті
прорвало трубу, і ти не можеш зачинити кран, які твої перші дії?
а)покличеш
дорослих на допомогу
б)зачиниш двері у
ванну щоб вода не потрапила до кімнати
V
Узагальнення та систематизація знань
Моделювання
ситуацій
Пожежа викликаємо – 101
Міліція – 102
Швидка – 103
Аварійна газу – 104
Запамятай ці номе не можна набирати без потреби
Якщо ви просите на допомогу по телефону то повідомте
коротко:
- причину виклику
- своє ім’я та прізвище
- номер телефону та адресу
*не вішайте трубку до кінця розмови
VІ.
Підсумок уроку
- за якими телефонами викликати аварійну службу газу?
Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.
ВідповістиВидалити