середа, 20 лютого 2013 р.

Уроки природи перший клас Тема: Повітря


Тема: Повітря

Мета: дати уявлення про існування повітря, його роль для живих організмів; ознайомити учнів із властивостями повітря, з поняттям «вітер», вчити досліджувати повітря; розвивати мовлення та мислення учнів, уяву, спостережливість; виховувати бажання бути здоровими, піклуватись про чистоту повітря та здійснювати прогулянки на свіжому повітрі.

Хід уроку

І. Організаційний момент
* сядьте рівненько і заплющте очі…ми вирушаємо у подорож океаном.

ІІ. Актуалізація опорних знань
* щоб ви взяли з собою у цю подорож?(відповіді) Не відгадали!Для подорожі нам знадобляться або крила або казковий килим, що літає. Тому що наша подорож буде повітряним океаном.
* на чому ще людина може пересуватись у повітрі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота над казкою
- поки ми піднімаємось у повітря , послухайте казку.
Давним- давно, коли світ тільки зявився і зірочки вперше простягли одна одній свої сріблясті промінчики, Добрий Чарівник, який створив світ, вирішив прикрасити його. Для небесного дива Чарівник обрав хмаринку зоряного пилу, закружляв її, оповив своїми чарами. І здивовані зірочки раптом помітили, як у центрі зоряної хмари блиснуло світло. Воно розгорялося дедалі яскравіше, освітлюючи все навкруги мяким і теплим жовтим світлом. Так утворилося Сонце і планети Сонячної системи.
  Чарівник вирішив далі творити дива.Із всіх планет він обрав землю.
- Потрібно щось дуже легке, дуже ласкаве і дуже надійне. Те, що захистило б Землю від спекотного сонячного проміння і від крижаного холоду космічної безодні, - думав Чарівник.
  А дим і пара що піднімались тим часом із надр Землі, оповили її прозорим і легким простирадлом. Воно ставало ще товщим, і через деякий час зірочки побачили, що навколо Землі мяким голубим світлом сяє повітряне простирадло.
  Воно зберігало сонячне тепло протягом  ночі і космічну прохолоду протягом дня . Вночі воно ставало невидимим і прозорим для Місяця і зірок, але як тільки на краєчку зявляється Сонце, здавалося, що саме небо радіє йому, виблискуючи всіма барвами.
( за Н. Литиновою)
Запитання
1.     Про яке простирадло йдеться у казці?
2.     Яку користь повітряна оболонка приносить Землі?
*Повідомлення теми та мети уроку
Під час подорожі ми з вами дослідимо повітря і визначимо, чи потрібне воно для життя тварин та рослин. Дізнаємось чи впливає повітря на здоров’я людей.
ІV. Спільне відкриття нових знань
Робота в групах
             Зупинка 1  « Повітряна лабораторія»
Якщо повітря голубим простирадлом вкриває Землю, то чи означає це, що воно оточує і нас?
Д О С Л І Д 1
Учні починають розмахувати паперовим віялом
- що ви відчуваєте?
- що відчуває віяло?
- чому ми не бачимо повітря, а тільки відчуваємо?
- чому через нього ми бачимо всі предмети, і навіть Зірочки в казці бачили нашу Землю з космосу?
Д О С Л І Д 2
Візьміть поліетиленовий пакет і скрутіть його  починаючи з боку отвору.
- чи вдалось вам скрутити рівну трубочку?
- що стало на перешкоді?
- із чого утворилась подушечка?
      ВИСНОВОК: повітря є навколо нас. Воно прозоре і ми його не бачимо, оскільки воно не має кольору.
- ми довели що повітря є навколо нас. А чи є повітря в середині  тварин, людини?
Д О С Л І Д ІІІ
Щосили подуйте на віяло
- що ви бачили?
- що змусило віяло відхилитись?
    Висновок: у середині людини є повітря , тому що, дмухнувши, ми  можемо зробити «вітер»
- чи може бути повітря в середині неживої природи? (відповіді)
Д О С Л І Д ІV
Киньте в банку з водою : група 1 – шматочок цегли,  група 2- шматочок крейди, група 3- камінчик, група 4 – шматочок дощечки.
- що ви спостерігаєте?
- чому на стінках банки з’являються бульбашки?
    ВИСНОВОК: повітря є і в тілах неживої природи.
Зупинка 3 «Повітряна дискотека»
Учні танцюють під веселу музику
Зупинка «Повітряний інформаційний центр»
*розповідь вчителя
Повітря є скрізь . Воно заповнює всі отвори і щілини. У повітряному океані  рухатись легше, ніж у водному, тому що повітря не таке густе, як вода. Тепле повітря піднімається вгору, а холодне - опускається вниз.
Повітря непосидюче. Його переміщення спричиняє зміну погоди. Вітер – це рух повітря.
Без повітря не можуть жити живі організми.
- закрийте пальчиками носа і спробуйте не дихати. Скільки часу ви змогли без повітря?
Усе живе дихає повітрям, і це повітря має бути чистим.
Зупинка «Повітряна лікарня»
Як ви розумієте прислів’я: правильне дихання – ключ до здоровя.
Поради лікаря:
Коли ми дихаємо до нашого організму потрапляє кисень який потрібний для роботи і росту нашого організму тому:
Гуляй більше на свіжому повітрі.
Дбай про чистоту повітря
Дихай правильно , на морозі дихай носом.
Зупинка 5 « Повітряна бібліотека»
Робота з підручником
Розглянь мал. С.37 (парк і забруднене місто автом)
- у якому місті ви хотіли б жити?
- як можна подбати про чистоту повітря?
- як дерева очищують повітря.?
Зупинка 6 « у гостях у вітра»
Робота в зошиті
С.16 завд.1
Розповідь вітрюгана
Вітер виникає там, де зустрічається тепле і холодне повітря. Більшість наших родичів добрі, не чинять зла людям і природі. Але є і злі: буревій, ураган, смерч. Вони завдають збитків господарствам, спроможні вирвати дерева з корінням , перевертати авто.
V. Підсумок уроку
Ось і прийшов час повертатись до класу. Чим вам запам’ятався урок?

Немає коментарів:

Дописати коментар