Етап уроку Формування мотивації
Назва прийому Класифікація. Альтернатива
Опис
прийому
Якщо основним змістом,
що вивчається на уроці, є моральні орієнтації та цінності, доцільно
використовувати названі методичні прийоми. Суть методу «Класифікація» полягає
в тому, що учні отримують робочі картки, на яких записані різні ознаки
певних понять або явищ. Спираючись на власний досвід та уподобання, учні
повинні згрупувати їх за певними ознаками або критеріями.
У методичному прийомі
«Альтернатива» учні отримують робочу картку, на якій записана певна моральна
проблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її розв’язання. Кожен учень
повинен самостійно обрати тільки одну із запропонованих альтернатив
і пояснити свій вибір.
Після заслуховування
відповідей трьох-чотирьох учнів учитель організує фронтальну бесіду, щоб вийти
на основне питання уроку і перейти до етапу навчально-пізнавальної
діяльності учнів.
Як варіант можна
запропонувати вірш на початок дня -
«Крила», який допомагає окреслити мету. Після цього учнів безпосередньо
залучають до занять -
кожному пропонують у формі творчої роботи визначити власні цілі.
Крила
Крила потрібні лиш тим, хто літає.
Подумай, як живуть люди,
що вони роблять, де вони?
Затримайся і поміркуй, чому
Одні ходять пішки, інші літають.
Деякі опускають руки,
Снуючи павутину із сюжету буднів.
Хід життя, який ніколи не йде
ні догори, ні донизу.
ні догори, ні донизу.
Ми просто рухаємось по колу.
Інші ж не стоять на місці,
борючись щоденно
проти посередності
і йдучи вперед,
Заперечуючи смерть і мертвих.
І знову хтось запитує: «Для чого
живемо?»
Дехто ходить пішки, а хтось літає…
Стівен
Гарнер
Немає коментарів:
Дописати коментар