четвер, 21 лютого 2013 р.

Природа перший клас Тема: Риби


Тема: Риби

Мета: вчити розрізняти риб серед інших тварин, вивчати особливості їхньої будови; розвивати вміння порівнювати; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

Аутотренінг.
Вчитель пропонує учням стати в коло і посміхнуться собі та товаришеві.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Усміхнись»
1.     На уроці вчителька запитала:
- Яких ви знаєте риб?
- мокрих та слизьких – відповів Вовчик.
     2. Чим Покрите тіло риби?
        - водою!
  3. Стоїть хлопчик біля великого акваріума та зацікавлено дивиться на маленьку акулу. Господар і каже до нього:
- Хлопчику, не здумай лізти руками до води!
- не бійтесь, дядечку, я їй нічого не зроблю.
Запитання
Про яких тварин йшлося у смішинках?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота із загадкою
Голова є, шиї немає;
Очі є, а брів немає;
Без ніг, а швидко пересувався.
(риби)
Запитання
1.де живуть риби? (у воді)
2.Чи однакова вода потрібна для їхнього життя?
ІV. Спільне відкриття нових знань
Робота з демонстраційним матеріалом або картками
1.     Яких рибок ви знаєте на цих малюнках?(окунь, щука, лин, сом, камбала, морський окунь, тріска, скумбрія)
2.     Чим вони відрізняються між собою?( одні великі – інші ні; одні хижі – одні ні; одні живуть у річці – а інші у морі)
Розповідь вчителя
   У наших річках та озерах живуть коропи, щуки, окуні, лини. Усі вони дихають повітрям , що є у воді. Харчуються ці рибки по різному. Лин, наприклад, вживає тільки рослинну їжу та не вкритий лускою. Щука їсть маленьких рибок, які зустрічаються їй у водоймі. Вона може навіть зїсти маленьку щуку. Але цей хижак має велику користь, бо поїдає тільки слабких, хворих рибок, щоб вони не розносили хвороби у воді. Тому щуку називають «санітаром» річки.
  У  морі набагато більше різних риб, але ми любимо згадувати дельфінів, акул та китів. Варто запам’ятати, що вони хоч і живуть у воді, але рибам не називаються. Головна причина полягає в тому, що акули , дельфіни та кити,не відкладають ікри, як всі інші риби, а народжують своїх малят уже схожими на себе.
Фізкультхвилинка
Робота в групах
Кожна група отримує картки з різними видами риб. Учні мають опрацювати їх та визначити ,яку будову мають риби. Учитель допомагає учням визначити, яку роль виконують певні органи риб.
Робота з підручником
·        Назвати зображених тварин одним словом
·        Робота з фрагментами малюнку
·        Відгадування загадки
Робота в зошиті
·        Самостійно виконайте завдання в зошиті на с. 26
·        Напишіть назви риб
·        Підкресліть зайву тварину
Висновок: тіло риби вкрите лускою, вона має хвіст який слугує їй кермом, плаває за допомогою плавників. Для життя рибам потрібна вода.
V. Підсумок уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар