Тема: Риби
Мета: вчити
розрізняти риб серед інших тварин, вивчати особливості їхньої будови; розвивати
вміння порівнювати; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
Аутотренінг.
Вчитель
пропонує учням стати в коло і посміхнуться собі та товаришеві.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа
«Усміхнись»
1. На уроці вчителька запитала:
- Яких ви знаєте риб?
- мокрих та слизьких – відповів Вовчик.
2. Чим Покрите тіло риби?
- водою!
3. Стоїть хлопчик біля великого акваріума та
зацікавлено дивиться на маленьку акулу. Господар і каже до нього:
-
Хлопчику, не здумай лізти руками до води!
-
не бійтесь, дядечку, я їй нічого не зроблю.
Запитання
Про
яких тварин йшлося у смішинках?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота
із загадкою
Голова є, шиї немає;
Очі є, а брів немає;
Без ніг, а швидко пересувався.
(риби)
Запитання
1.де
живуть риби? (у воді)
2.Чи
однакова вода потрібна для їхнього життя?
ІV. Спільне відкриття нових знань
Робота з демонстраційним матеріалом або картками
1. Яких рибок ви знаєте на цих малюнках?(окунь, щука, лин,
сом, камбала, морський окунь, тріска, скумбрія)
2. Чим вони відрізняються між собою?( одні великі – інші ні;
одні хижі – одні ні; одні живуть у річці – а інші у морі)
Розповідь вчителя
У наших річках та озерах живуть коропи,
щуки, окуні, лини. Усі вони дихають повітрям , що є у воді. Харчуються ці рибки
по різному. Лин, наприклад, вживає тільки рослинну їжу та не вкритий лускою.
Щука їсть маленьких рибок, які зустрічаються їй у водоймі. Вона може навіть зїсти
маленьку щуку. Але цей хижак має велику користь, бо поїдає тільки слабких,
хворих рибок, щоб вони не розносили хвороби у воді. Тому щуку називають
«санітаром» річки.
У морі
набагато більше різних риб, але ми любимо згадувати дельфінів, акул та китів.
Варто запам’ятати, що вони хоч і живуть у воді, але рибам не називаються.
Головна причина полягає в тому, що акули , дельфіни та кити,не відкладають
ікри, як всі інші риби, а народжують своїх малят уже схожими на себе.
Фізкультхвилинка
Робота в групах
Кожна
група отримує картки з різними видами риб. Учні мають опрацювати їх та
визначити ,яку будову мають риби. Учитель допомагає учням визначити, яку роль
виконують певні органи риб.
Робота з підручником
·
Назвати
зображених тварин одним словом
·
Робота
з фрагментами малюнку
·
Відгадування
загадки
Робота в зошиті
·
Самостійно
виконайте завдання в зошиті на с. 26
·
Напишіть
назви риб
·
Підкресліть
зайву тварину
Висновок:
тіло риби вкрите лускою, вона має хвіст який слугує їй кермом, плаває за
допомогою плавників. Для життя рибам потрібна вода.
V. Підсумок уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар