ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ КРУГЛІ ЧИСЛА У ВИПАДКУ, КОЛИ В ЧАСТЦІ Є НУЛІ. ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ. РІВНЯННЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета: опрацювати випадки письмового ділення багатоцифрових чисел на розрядні, коли в частці є нуль; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, рівняння; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 900
Розв’язання
1) 10 + 15 = 25 (рул.) — на дві кімнати;
2) 250 : 25 = 10 (м) — один рулон;
3) 10 • 10 = 100 (м) — на першу кімнату;
4) 15 • 10 = 150 (м) — на другу кімнату.
Відповідь:100 м шпалерів купили для першої кімнати і 150 м для другої.
Завдання 901
11 520 : 30 = 384; 680 : 8 = 85; 192 400 : 400 = 481; 527 : 17 = 31;
870 : 5 = 174; 1860 : 60 = 31; 935 : 85 = 11; 5760 : 80 = 72.
2. Математичний диктант
- Скільки кілограмів становить 4/5 т?
- Зменшіть 1 кг у 20 разів.
- Знайдіть суму 4 км 640 м і 5 км 360 м.
- Периметр квадрата 400 см. Чому дорівнює площа квадрата?
- Швидкість автомобіля 70 км/год, а швидкість велосипедиста 10 км/год. У скільки разів швидкість велосипедиста менше швидкості автомобіля?
- Верблюди виношують своїх немовлят 400 днів, а хом’яки — 4/100 цього часу. Скільки днів хом’яки виношують дитинчат?
- Скільки місяців містить 5/6 року?
- Хлопчик проплив 100 метрів зі швидкістю 25 м/хв. Дівчинка витратила на цю дистанцію на 1 хвилину більше. З якою швидкістю пливла дівчинка?
Відповіді:800 кг; 50 г; 10 км; 10 000 см2; 7 разів; 16 днів; 10 місяців; 5 хвилин.
3. Робота за підручником (с. 144)
Завдання 902 (усно)
4. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 144)
Завдання 903 (1)
2. Пальчикова гімнастика
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання завдань (з поясненням на дошці)
Завдання 903 (2)
27 600 : 60 = 460; Перевірка: 460 • 60 = 27 600.
32 560 : 80 = 407; Перевірка: 407 • 80 = 32 560.
121 600 : 40 = 3040. Перевірка: 3040 • 40 = 121 600.
Завдання 904
5760 : 60 = 96; 20 160 : 70 = 288.
2. Фізкультхвилинка
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
Варіант 1
1. Знайди частки й остачі письмово.
520 : 70 290 : 30 475 : 90 164 : 50
2. Розв’яжи рівняння.
720 : x= 80 x: 30 = 420
3. Обчисли вирази.
7020 • 60; 53 550 : 90; 414 600 : 600
4. Розв’яжи задачу.
Довжина поля 200 м, а ширина — 30 м. 2/3 площі поля займає картопля. Решту площі займає горох. Яку площу поля займає горох?
Варіант 2
1. Знайди частки й остачі письмово.
580 : 80 490 : 50 395 : 90 133 : 20
2. Розв’яжи рівняння.
630 : x= 90 x: 60 = 530
3. Обчисли вирази.
5030 • 70; 86 580 : 90; 38 400 : 800
4. Розв’яжи задачу.
Турист мав пройти 180 км. За перший день він пройшов 1/6 всього шляху, а за другий 4/5 того шляху, що пройшов за перший день. Скільки кілометрів пройшов турист за два дні?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Закінчіть речення.
- На уроці я вчився...
- Мені здалося складним...
- Труднощі виникли, тому що...
- На наступному уроці хочу навчитися...
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 909; 910 (с. 145).
Немає коментарів:
Дописати коментар