ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ. УСКЛАДНЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ
Мета: розглянути ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння розв’язувати задачі; виховувати інтерес до вивчення математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 686
Розв’язання
1) 390 – 130 = 260 (км) — проїхав мотоцикліст;
2) 260 : 4 = 65 (км/год) — швидкість.
Відповідь: швидкість мотоцикліста 65 км/год.
1) 32720 : 8 2) 204012 : 6
32 4090 18 34002
72 24
72 24
0 12
12
0
3) 49023 : 9 4) × 27004
45 5447 7
40 189028
36
42
36
63
63
0
2. Математичний диктант
- У скільки разів число 50 менше 400?
- Зменшити число 300 в 5 разів.
- Частку чисел 500 і 50 збільшити на найбільше двоцифрове число.
- Ділене 400, дільник 8. Знайдіть половину результату.
- Довжина п’ятої частини рулону тканини дорівнює 12 м. Скільки метрів тканини в рулоні?
- Кит-дитинча випиває за добу 30 відер материнського молока, по 12 л у кожному. Скільки всього літрів молока випиває кит-дитинча за добу?
Відповіді: 8; 60; 109; 25; 60 м; 360 л.
3. Робота за підручником (с. 112)
Завдання 688 (усно)
Завдання 689 (письмове виконання завдання з поясненням на дошці)
1) 563528 : 7 Перевірка: × 80504
56 80504 7
35 563528
35
28
28
0
1) 563528 : 7 Перевірка: × 80504
56 80504 7
35 563528
35
28
28
0
2) 121824 : 6 Перевірка: × 20304
12 20304 6
18 121824
18
24
24
0
3) 49023 : 9 4) × 27004
45 5447 7
40 189028
36
42
36
63
63
0
3) 98765 : 5 Перевірка: × 19753
5 19753 5
48 98765
45
37
35
26
25
15
15
0
4) 162432 : 8 Перевірка: × 20304
16 20304 8
24 162432
24
32
32
0
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 111)
Завдання 690 (усно)
Завдання 682 (прочитати пояснення)
2. Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 112–113)
Завдання 692 (письмове виконання завдання з поясненням на дошці)
Завдання 693 (усно)
Розв’язання
k = 20, с = 14;
1) k – с = 20 – 14 = 6 (міш.) — витратили.
2) 300 : (k – с) = 300 : (20 – 14) = 50 (кг) — в одному мішку.
3) 300 : (k – с) • 20 = 300 : (20 – 14) • 20 = 1000 (кг) — у 20 мішках.
4) 300 : (k – с) • 14 = 300 : (20 – 14) • 14 = 700 (кг) — у 14 мішках.
Гімнастика для очей.
Завдання 694 (колективно)
Розв’язання
1) 2 • 2 = 4 (см2) — площа однієї грані куба;
2) 4 • 6 = 24 (см2) — площа всіх граней куба.
Відповідь: 24 см2 паперу буде необхідно, щоб обклеїти всі грані куба.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 695; 696 (с. 113).
Немає коментарів:
Дописати коментар