ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів, уміння розв’язувати задачі, знаходити значення виразів; розвивати мислення; виховувати наполегливість.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 1113
650 • 73 + 32457 : 93 = 47 450 + 349 = 47 799;
(930 • 60 – 6336) : 9 = (55 800 – 6336) : 9 = 49 464 : 9 = 5496;
(5750 + 158 • 38) – 4877 = (5750 + 6004) – 4877 = 11 754 – 4877 = 6877;
(16 008 : 46 + 4804) • 51 = (348 + 4804) • 51 = 5152 • 51 = 262 752.
2. Усні обчислення
Гра «Ланцюжок»
(500 + 300) : 2 – 250 = 150
60 • 4 : 30 + 100 = 108
3. Математичний диктант
- Перший штучний супутник Землі важив 83 кг 600 г, другий — 508 кг 300 г. Обчисліть їх загальну вагу. На скільки другий супутник важче першого?
(508 кг 300 г – 83 кг 600 г = 424 кг 700 г)
- За скільки часу було здійснено політ Ю. О. Гагаріна навколо Землі 12 квітня 1961, якщо він почався о 9 год 7 хв, а закінчився о 10 год 55 хв?
(10 год 55 хв – 9 год 7 хв = 1 год 48 хв)
- Найбільша і найменша висота польоту льотчика-космонавта Ю. О. Гагаріна становила 302 км і 174 км. Чому дорівнювала середня висота польоту?
((302 + 174) : 2 = 238 км)
4. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Дії з іменованими числами
1 м 55 см : 5 см = 31
4 т 860 кг : 36 = 135
2. Фізкультхвилинка
3. Самостійна робота
1 варіант
Розв’яжіть задачі.
1) 4 палітурники за 7 днів переплели 588 книг. Скільки книг переплете один палітурник за 5 днів?
2) Одна швачка шиє 60 виробів за 4 дні, друга за 5 днів. За скільки днів вони пошиють 162 таких же вироби, якщо працюватимуть разом?
2 варіант
Розв’яжіть задачі.
1) 7 ткаль за 5 днів виткали 1470 м тканини. Скільки метрів тканини витче одна ткаля за 6 днів?
2) Одна сівалка 48 га поля засіяла протягом 4 год, друга — за 3 год. Скільки годин знадобиться обом сівалкам, щоб засіяти 140 га поля, якщо вони працюватимуть разом?
4. Перевірка самостійної роботи
1 варіант
Задача 1
1) 588 : 7 = 84 (кн.) – переплели 4 палітурники за 1 день;
2) 84 : 4 = 21 (кн.) — переплете один палітурник за 1 день;
3) 21 • 5 = 105 (кн.) — переплете один палітурник за 5 днів.
Задача 2
1) 60 : 4 = 15 (в.) — пошиє перша швачка за один день;
2) 60 : 5 = 12 (в.) — пошиє друга швачка за 1 день;
3) 15 + 12 = 27 (в.) — пошиють обидві швачки за один день;
4) 162 : 27 = 6 (дн.) — за 6 днів вони пошиють 162 таких же вироби, якщо працюватимуть разом.
2 варіант
Задача 1
1) 1470 : 5 = 294 (м) — витчуть 7 ткаль за 1 день;
2) 294 : 7 = 42 (м) — витче 1 ткаля за 1 день;
3) 42 • 6 = 252 (м) — витче одна ткаля за 6 днів.
Задача 2
1) 48 : 4 = 12 (га) — засіє перша сівалка за 1 год;
2) 48 : 3 = 16 (га) — засіє друга сівалка за 1 год;
3) 16 + 12 = 28 (га) — засіють обидві сівалки за 1 год;
4) 140 : 28 = 5 (год) — знадобиться обом сівалкам, щоб засіяти 140 га поля, якщо вони працюватимуть разом.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Закінчіть речення.
- На уроці я вчився...
- Мені було цікаво...
- На наступному уроці хочу навчитися...
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 1114 (с. 171).
Немає коментарів:
Дописати коментар