середа, 9 березня 2016 р.

Математика 4 клас ВЕЛИЧИНИ. МЕТРИЧНА СИСТЕМА МІР

ВЕЛИЧИНИ. МЕТРИЧНА СИСТЕМА МІР
Мета: систематизувати знання учнів про величини, метричну систему мір, вчити користуватися таблицею лінійних метричних мір; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 1103
Розв’язання
1) 72 : 3 = 24 (ос.) — можуть зробити омлет з одного яйця;
2) 24 • 2 = 48 (ос.) — можуть зробити омлет з двох таких яєць.
Відповідь: для 48 осіб можна зробити омлет з двох страусових яєць.
Завдання 1104
Розв’язання
1) 156 : 2 = 78 (кг) — маса одного барана;
2) 78 : 3 = 26 (кг) — маса одного поросяти;
3) 26 • 5 = 130 (кг) — маса 5 поросят.
Відповідь: 130 кг — маса 5 поросят.
2. Бліцопитування
— Які числа називаються натуральними?
— Яке найменше натуральне число? найбільше?
— Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою?
— Скільки цифр використовуємо для запису чисел?
— Привести  приклади  зміни  значення  цифри  в записі  числа  в залежності від місця, яке вона займає.
3. Усні обчислення
Гра «Ланцюжок»
700 : 10 • 5 + 460 : 90 – 1 : 4 • 50 + 400 • 1
500 : 2 + 170 : 70 • 10 – 5 • 30 – 650 : 10 • 5
4. Математичний диктант
- Скільки годин від початку доби мине, якщо годинник показує 6 год ранку? 3 год дня? 9 год вечора?
- Дуб може рости 1000 років. Скільки це сторіч?
- Суму чисел 750 і 250 зменшіть на їх різницю.
- Автомобіль виїхав з селища в 8 год ранку. Рухаючись зі швидкістю 70 км/год, він прибув у місто в 11 год дня. Яка відстань між містом і селищем?
- На яке число треба розділити 510, щоб отримати в частці 17?
- Екскурсія тривала 2 години 40 хв. Скільки хвилин тривала екскурсія?
- Запишіть число, при діленні якого на 30 виходить у частці 3 і в остачі 2.
Відповіді: 6 год; 15 год; 21 год; 10 століть; 500; 210 км; 30; 160 хв; 92.
5. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за підручником (с. 172–173)
— Що таке величини?
— Якими властивостями володіють величини?
— Назвіть основну одиницю довжини в метричній системі мір.
— Розгляньте таблицю лінійних метричних мір на с. 173.
— Знайдіть  за  таблицею,  скільки  міліметрів  в одному  дециметрі;  скільки сантиметрів в одному кілометрі; міліметрів в одному метрі.
— Виразіть:
- у годинах: 3 доби; 5 діб 18 год (72 год; 138 год);
- у хвилинах: 4 год; 6 год 35 хв (240 хв; 395 хв).
2. Фізкультхвилинка
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 170)
Завдання 1105 (самостійно)
Розв’язання
1) 70 : 14 = 5 (раз.) — 70 кг хліба більше, ніж 14 кг;
2) 10 • 5 = 50 (кг) — борошна потрібно.
Відповідь: 50 кг борошна потрібно на приготування 70 кг хліба.
Завдання 1106 (самостійно)
Розв’язання
1) 100 : 20 = 5 (раз.) — 100 кг більше, ніж 20 кг;
2) 2500 : 5 = 500 (г) — солі.
Відповідь: 500 г солі міститься в 20 кг води.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Продовжіть речення.
- На сьогоднішньому уроці ми вчилися...
- Я навчився...
- Труднощі виникли під час...
- Цікаво було...
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 1107; 1108 (с. 170–171).

Немає коментарів:

Дописати коментар