субота, 5 березня 2016 р.

Математика 4 клас ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ. ПЕРЕВІРКА ДІЛЕННЯ МНОЖЕННЯМ. УСКЛАДНЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ

ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ. ПЕРЕВІРКА ДІЛЕННЯ МНОЖЕННЯМ. УСКЛАДНЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ 
Мета: закріплювати вміння виконувати і пояснювати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, виконувати перевірку ділення множенням, вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу; виховувати інтерес до предмета. 
Хід уроку 
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Математичний диктант 
- Знайдіть частку чисел 420 і 6. 
- Яке число менше 720 на 100? 
- Яке число треба збільшити на 8, щоб отримати 64? 
- Запишіть число, яке більше 5 у 200 разів. 
- На скільки потрібно розділити 560, щоб отримати 80? 
- До якого числа треба додати 100, щоб отримати 360? 
- Перший множник 42, другий 4. Чому дорівнює добуток? 
- У скільки разів число 700 більше 2? 
- Зменшуване 360, від’ємник 180. Чому дорівнює різниця? 

Відповіді: 70; 620; 56; 1000; 7; 260; 168; 350; 180. 
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 
1. Робота за підручником (с. 109–110) 
Завдання 663 (усно) 
Завдання 664 (розв’язування задачі різними способами) 
Розв’язання 
І спосіб 
1) 108 : 9 = 12 (га) — чотирма сіялками за 1 год; 
2) 12 : 4 = 3 (га) — однією сіялкою за 1 год; 
3) 60 : 3 = 20 (год) — однією сіялкою 60 га. 
ІІ спосіб 
1) 108 : 4 = 27 (га) — однією сіялкою за 9 год; 
2) 27 : 9 = 3 (га) — однією сіялкою за 1 год; 
3) 60 : 3 = 20 (год) — однією сіялкою 60 га. 
Відповідь: за 20 годин можна засіяти 60 га однією сіялкою. 
Завдання 665 (усно) 
Завдання 666 (самостійно) 
x • 9 = 4599        x : 9 = 999               x • 9 = 9000 
x = 4599 : 9       x = 999 • 9                x = 9000 : 9 
x = 511               x = 8991                  x = 1000 
2. Фізкультхвилинка 
3. Продовження роботи за підручником 
Завдання 667 
Розв’язання 
Якщо одна шайба в 2 рази легша, ніж кубик, то вона має масу половини кубика. Тоді дві шайби матимуть масу одного кубика. Тобто замість двох шайб можна подати один кубик. Маємо, що маса 9 кульок дорівнює масі трьох кубиків. Тоді замість 1 кубика треба взяти 9 : 3 = 3 кульки. 
Відповідь: 3 кульки треба взяти, щоб їх маса дорівнювала масі 1 кубика. 
Завдання 668 (з поясненням на дошці) 
Розв’язання

–2548 : 2   Перевірка: × 1274
  2     1274                          2
   5                             2548
   4
   14
   14
      8
      8
      0
  3486 : 3         Перевірка: ×   1162
  3        1162                               3
   4                                        3486
   3
   18
   18
      6
      6
      0
25 048 : 4 = 6262 8105 : 5 = 1621 
Завдання 669 (самостійно) 
Розв’язання 
1) 248 : 2 = 124 (т) — буряка; 
2) 124 – 84 = 40 (т) — моркви; 
3) 248 + 124 + 40 = 372 + 40 = 412 (т) — овочів. 
Відповідь: 412 т овочів зібрали з ділянки. 
4. Гімнастика для очей 
5. Самостійна робота 
1 варіант 2 варіант 
4683 : 3 + 432 : 3 4684 : 4 + 816 : 3 
Перевірка самостійної роботи 
1 варіант 
4683 : 3 – 432 : 3 = 1561 – 144 = 1417 
2 варіант 
4684 : 4 + 816 : 3 = 1171 – 272 = 899 
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 
— Що нового дізналися на уроці? 
— Яке завдання було найцікавішим? 
— Що здалося складним? 
— З яким настроєм йдете з уроку? 
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 670; 671 (с. 110). 

Немає коментарів:

Дописати коментар