понеділок, 10 грудня 2012 р.

Урок 247 (читання) Тема. «Дощ іде, пиріщить»


Урок 247 (читання)
Тема. «Дощ іде, пиріщить»
Мета: узагальнити знання учнів про букву щ («ща») та її звукове значення; удосконалювати вміння читати поетичні твори; розвивати мовлення учнів; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, виправляти помилки; учити дітей бути спостережливи­ми, уважними, виробляти звичку планувати власні дії, самостійно контролювати результати своєї праці; вчити працювати спільно; виховувати гуманні почуття, любов до природи.
Обладнання: малюнки птахів, предметів, у назвах яких зустрічається буква щ («ща»); аудіозапис «Шум дощу»; магнітофон.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 «Добери словечко»
— Додайте словечко та доберіть порівняння, використовуючи оповідання Т. Білецької «Корисна розмова» (с. 52)
Чорні..., як... Червоні..., як...
Голубі..., як... Золоті..., як...
2 «Знайди зайве»
— Прочитайте слова, знайдіть зайве.
орніч
біголу
рвоніче
ітолоз
сямаут
чорні
голубі
червоні
золоті
матуся
3 Читання оповідання за особами
4 Робота з прислів’ями
— Розшифруйте прислів’я. Визначте, яке з них передає головну думку оповідання «Корисна розмова».
5 Запам’ятовування вірша методом асоціативних малюнків
Щиглик дуже гарним став, щітку він собі придбав.
Пір’я чистити щодня змалку вчили пташеня.
6 Читання «ланцюжком» небувальщини Д. Чередниченка «Жирафа у метро» (с. 54–55)
7 Відповіді на запитання підручника (с. 55)
8 Переказ оповідання від першої особи
Фізкультхвилинка
Наскачуся досхочу!
(Встати з-за парт.)
Як захочу, так підскочу.
(Підвести руки вгору, потягнутися.)
Я по колу стриб та стриб
На одній нозі, як гриб.
(Стрибки на правій нозі.)
Ще й на другій стрибу, стрибу...
Вже мені немає стриму.
(Стрибки на лівій нозі.)
Вже скачу, скачу, скачу,
Наскачуся досхочу.
(Стрибки на двох ногах.)
III. Робота над темою уроку
1 Повторення вивченого вірша за малюнками
— Які звуки найчастіше повторювалися у вірші? ([шч])
— Якою буквою вони позначаються? («ща»)
2 Повторення відомостей про букву щ («ща»), характеристика звуків [шч]
3 Гра «Не помились!»
Треба плеснути в долоні, якщо діти чують слово, в якому потрібно вживати букву щ («ща»).
Горщик, дощ, шина, щука, шапка, пішки, щока, площа, ложка, щука, шуба.
4 Чистомовка
Ща-ща-ща — спіймали ляща.
Ще-ще-ще — назви своє прізвище.
Щі-щі-щі — ідуть із кухні пахощі.
Щу-щу-щу — зваріть смачного борщу.
Ащ-ащ-ащ — мама купила плащ.
Ущ-ущ-ущ — у ліщині гуде хрущ.
Іщ-іщ-іщ — щеня вкусив кліщ.
Ощ-ощ-ощ — щедрий літній дощ.
5 Слухання віршика В. Гуцала «Вийшов щиглик щавель їсти» (с. 56)
— Хто сховався під дощем? Чому?
6 Вправа для розвитку техніки читання (с. 58, завдання 1)
7 Словникова робота (с. 56, 58, скарбничка слів і понять, завдання 2)
8 Виразне читання вірша
9 Слухання аудіозапису «Шум дощу»
— Який дощ ви уявили? (Сильний, маленький, тихий)
10 Читання з передбаченням
— Спробуйте прочитати текст, додаючи потрібні слова. Пере­вірте себе за підручником (с. 58).
Оленка і Галинка _________ у місті. Бабуся живе у ________. Приїхали дівчатка до неї в _________.
Радіє _________. Пригощає їх __________ з вишнями і борщем з __________.
Ой, як ________!
11 Гра «Що не так?». Робота за ілюстрацією
— Назвіть помилки художника.
12 Самостійне читання вірша І. Січовика «Сміхота» (с. 59)
13 Обговорення прочитаного
— Чому вірш має назву «Сміхота»?
— Що вам найбільше запам’яталося?
14 Читання з виправлянням помилок автора
IV. Підсумок уроку
— Скільки звуків позначає на письмі буква щ («ща»)?
— Дайте їм характеристику.
— Розкажіть вірш про щиглика, що вивчили на уроці.
— Розсмішіть товаришів, придумайте свою «Сміхоту».

Немає коментарів:

Дописати коментар