Урок 265 (читання)
Тема. Загадки
Мета: вчити дітей відгадувати загадки, виділяючи основні ознаки предметів;
формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати
головне, працювати за зразком; розвивати спостережливість, уважність; розвивати
творчі здібності учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття:
доброзичливість, щедрість, працьовитість, любов до природи, вчити працювати
спільно.
Обладнання: малюнки із зображенням вовка, зайця, сороки, коня, пирога, дерева вишні в
різні пори року (весна, літо); кросворд.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 «Назвіть одним словом»
— На які питання відповідають ці слова?
• Грак, сова, горобець, ластівка — ... птахи.
• Мама, тато, син, донька — ... родина.
• Шарф, рукавиці, пальто, сорочка — ... одяг.
• Слива, яблуко, груша, черешні — ... фрукти.
Хлопчики, дівчатка, жінки, чоловіки — ... люди.
• Вовк, білка, ведмідь, лисиця — ... звірі.
2 Проблемна ситуація. Узагальнення
знань
—
Назвіть зображення на малюнках. (Вовк, заєць, сорока, кінь, пиріг)
— Що
зайве? Доведіть. (Пиріг — неживий предмет, відповідає на питання що?)
—
Подивіться на малюнки ще раз. Що тепер зайве? (Сорока — птах)
— Знову
проаналізуйте зображені предмети. («Зайвий» кінь — свійська тварина.)
— Хто
із зображених тварин був персонажем творів, що прочитали на минулому уроці?
(Заєць)
— Яким
він був у народній потішці «Лисонька хитра»? (Хвальком) А у віршику Т.
Коломієць «Подарунок»? (Щедрим, доброзичливим)
3 Інсценування діалогу «Лисонька
хитра» (с. 88)
4 Виразне читання вірша Т. Коломієць
«Подарунок» (с. 90–91)
5 Гра «Добавлянка» за початком вірша Т. Коломієць «Подарунок» (с.
90–91)
У зайця —...
Украдено...
А де, коли, і хто, і... —
Не знає заєць — ....
Чи, може, то злодюга — ...
Десь під кущем окрайця...?
|
А може, то...?
Він тут никає....
Сидить..., плаче...
А з міста коник...,
Квітками...,
Дзвіночками...
|
— Розкажіть, що було далі.
— А як
би ви вчинили на місці зайчика?
III. Робота над темою уроку
1 Гра «Розшифровка»
— Розшифруйте слова та визначте зайве.
зл☼й
х☼тр☼й
в☼вк
б☼зк☼й
|
злий
хитрий
вовк
боязкий
|
—
«Зайве» слово — вовк.
— На яке питання воно відповідає? (Хто?)
—
Прочитайте решту слів. Що їх об’єднує? (Вони характеризують предмет, називають
ознаку предмета, відповідають на питання який?)
—
Доберіть серед прочитаних слів ознаку, яка б охарактеризувала вовка.
— А про
кого говорять хитрий? (Про лиса) Боязкий? (Про зайця)
2
Виконання завдань підручника (с. 98, завдання 3–4)
3
Читання вчителем та сильними дітьми загадок з підручника (с. 96)
4
Обговорення прочитаного
— Що
допомогло відгадати загадки? (Характерні ознаки предмета)
—
Назвіть їх в кожній загадці.
5
Виконання завдань з підручника (с. 94, 98, завдання 1–2)
Фізкультхвилинка
ЇЖАЧОК
Йшов по лісу їжачок,
|
(Ходьба на місці.)
|
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок,
Аж болів йому бочок.
|
(Нахили тулуба в сторони.)
|
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Зупинився спочивать.
|
(Присісти.)
|
Піклувався їжачок
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
|
(Стрибки.)
|
6
Робота в парах. Читання та відгадування загадок
7
Розповідь про образність загадок
—
Особливість загадки полягає в тому, що у ній називається схожий на відгадку
предмет. Предмет загадки описується з використанням схожих образів, порівнянь,
слів, ужитих у переносному значенні. Коли відгадуємо загадку, то звертаємо
увагу на ознаки предметів.
8
Робота над матеріалом підручника (с. 92)
— Хто з
хлопчиків правильно намалював відгадки до загадок?
9
Розгадування кросворда
— Якщо правильно відгадаєте загадки кросворда, то
дізнаєтесь відгадку такої загадки.
У садку росте,
Білим цвіте,
А як цвіт осипається —
Червоним намистом
Вона укривається. (Вишня)
1) Літає серед ночі,як ліхтарики очі. (Сова)
2) Вітер сонце відірвав
І на наш город поклав.
Лежить сонечко на городі, сяє!
Лежить жовте — жовтесеньке,
Мабуть, достигає. (Диня)
3) Зелений їжачок
Виліз з колючок
І став гладенький,
Коричневенький. (Каштан)
4) Я біжу — вона біжить,
Я стою — вона стоїть.
Я сиджу — вона сідає...
Жаль, без сонця пропадає. (Тінь)
5) Її нам треба зберігати —
Вона для нас, як рідна мати.
Дає усім нам їсти й пити.
Без неї не змогли б ми жити. (Земля)
10 Ознайомлення з текстом Г. Храпача «Вишенька
вродила» (с. 94– 95)
— Чому
хлопчикові хотілося всіх навколо пригостити вишнями?
11 Словникова робота
Уточнення значення виразу очі в себе вбирала та слова красно, використовуючи
«Скарбничку слів та понять» (с. 95).
12 Читання тексту «ланцюжком», «луною»
13 Обговорення прочитаного
— Як
хлопчик доглядав за вишенькою?
— Коли
вона порадувала його урожаєм?
— Як
Івасик ділився своєю радістю, що вишенька вродила?
— Що
сказала Івасикові бабуся?
— Чому бабуся подякувала не хлопчикові, а його батькам?
14
Виразне читання діалогу між бабусею та хлопчиком
—
Передайте голосом щирість та доброту слів.
15 Слухання вірша Г. Чубач «У селі в бабусі» (с. 98–99)
— Чому
хлопчик у бабусі в селі просинається рано?
16
Уточнення розуміння почутого
— Як ви
вважаєте, де живе бабусин онук?
— Чому
йому в гостях у бабусі все цікаве?
— Чи
доводилося вам бувати у селі? Що вам там найбільше сподобалося?
IV. Підсумок уроку
— Що на
уроці вас найбільше зацікавило?
— Чого навчилися?
Немає коментарів:
Дописати коментар