Урок 249 (читання)
Тема. «Джмелик веселий»
Мета: узагальнити знання про звуки [дж], [дз], [дз′];
удосконалювати читацькі уміння; розвивати аналітико-синтетичні уміння,
творчість учнів засобами художнього слова, пам’ять; виховувати гуманні почуття,
любов до природи, працьовитість.
Обладнання: малюнки джмеля, бджілки; додаткові таблиці; магнітофон;
аудіозапис твору М. А. Римського-Корсакова «Політ джмеля» .
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення знань про звукове значення
букви щ («ща»)
Буква щ («ща») позначає завжди два звуки
[шч] — приголосні, тверді, шиплячі.
2 Гра «Збери слово»
3 Гра
«Віднови
вірш»
— Пройшов дощик і змив деякі букви.
4
Повторення вірша, вивченого напам’ять
Щиглик дуже гарним став,
Щітку він собі придбав.
Пір’я чистити щодня
Змалку вчили пташеня.
5 Виразне читання вірша В. Гуцала «Вийшов щиглик щавель їсти» (с. 56)
6 «Добери слова»
(Щирий друг, щасливий день, дрібний дощ)
7 Уточнення про жанри гумористичного
напряму(смішинки (усмішки), небувальщини)
СМІХОТА
Кіт
питає у кота:
— Що
таке сміхота?
— Це
коли у кота
Мишки
вкрадуть хвоста.
За А. Камінчуком
8
Читання віршика І. Січовика «Сміхота» (с. 59), усмішки М. Герасименко «Вадиків кашель» (с. 62)
— Що
було найсмішнішого у «Сміхоті» І. Січовика?
— Над
чим сміялися в усмішці «Вадиків кашель»?
— Над
чим слід було замислитися?
—
Придумайте свій, правдивий спосіб попросити в мами солодощів.
9
Додаткове читання для сильних учнів
Гра «Перестав усе, як треба!»
Засобакали
гавки,
Закицькали
нявки,
Зажабкали
кваки,
Закачкали
кряки,
Закізкали
меки,
Забаранили
беки!
За
зірки сховалось небо,
Перестав
усе як треба.
Т. Лисенко
III. Робота над темою уроку
1 Гра «Склади віршик»
Уночі над...
Прошуміла...
Гомінке...
В балці...
|
(Уночі над степом
Прошуміла злива.
Гомінке джерельце
В балці замулила.)
|
(Замулила, степом, злива, джерельце)
—
Назвіть слово, у якому звуків менше, ніж букв. Чому ви так вважаєте?
(Джерельце)
2
Узагальнення знань про звуки [дж], [дз], [дз′]
—
Знайдіть у прочитаному вірші слово, у якому звуків менше, ніж букв. Поясніть
чому. (Джерельце — 9 б., 7 зв.)
Звуковий аналіз слова джерельце.
—
Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз? Дайте їм характеристику.
3 Вправи з розвитку навички читання (с. 62)
• Читання з прискоренням.
• Робота над виразністю читання.
Фізкультхвилинка
Сонечко втомилося
Нам усім світити.
Нам його швиденько
Слід розвеселити:
Немов курочка чубата,
На одній нозі треба стрибати.
І як півник голосистий,
Треба швидко нам присісти.
|
Немов котик,
вигнуть
спинку,
Як горобчик зацвірінькать.
І, як жабка, пострибати,
І, як бусол постояти.
Дуже гарно, дуже мило,
Добре всі ми відпочили.
(Діти імітують описані рухи.)
|
4 Самостійне ознайомлення з оповіданням О. Іваненко «Джмелик» (с. 60)
5 Перевірка розуміння прочитаного. Гра «Так чи ні?»
• Маленький джмелик був волохатий та сумний. (–)
• Учора цього джмелика ще й на світі не було. (+)
• У джмелиному рою лежали іграшки. (–)
• Лялечки були замотані у павутиння, немов у пелюшки. (+)
• Маленький джмелик усіх побудив. (–)
6 Читання «буксирчиком»
Один учень починає, інший наздоганяє його.
7 Бесіда про працьовитість комах
Додатковий матеріал
ДЖМІЛЬ
Джміль збирав нектар із квітів,
Меду
наносив в дупло.
Працював
він ціле літо,
Облітав
усе на світі,
Щоб
маленькі джмеленята
Годувати
чим було.
А.
Німенко
— Розшифруйте та прочитайте приказку.
Поясніть її зміст.
(Одна бджола мало меду наносить.)
8 Словникова робота. «Скарбничка слів та понять» (с. 63)
Нектар
— запашний сік, який виділяють рослини для приваблювання комах.
9 Ознайомлення з оповіданням «Дивний ранок» (с. 63)
— Що
здивувало Оксанку?
10
Читання оповідання сильними учнями
11
Обговорення прочитаного
— Де
росло деревце черешні?
—
Яким цвітом воно було вкрито?
— Що
здивувало Оксанку?
—
Чому ж дерево гуло?
—
Куди поверталися бджілки з пилком та нектаром?
— Для
чого бджілкам потрібні пилок і нектар рослин?
IV. Підсумок уроку
— Що
цікавого ви дізналися на уроці?
— Поміркуйте, чому кажуть: «Бджола мала, а
й та працює»?
Немає коментарів:
Дописати коментар