Людина без
Батьківщини – що пташка без дому
Тема. Розташування
України на фізичній карті. Київ – столиця України.
Мета. Дати дітям
загальне уявлення про розташування України на карті; розвивати спостережливість,
увагу; виховувати любов до своєї Батьківщини.
Хід уроку
I. Привітання
класу.
Прогноз погоди дає
черговий учень.
II. Перевірка
домашнього завдання.
Робота в парах.
(Консультант –
учень).
Як пояснювали люди
зміну дня і ночі в стародавні час? Чому відбувається зміна дня і ночі? Чому
змінюються пори року?
III. Актуалізація
опорних знань.
– Як називається
наша країна?
Читання акровірша
“Україна”.
– Чому називається
Україна? Повернемося в історичне минуле.
Учень-консультант
повідомляє про історичне минуле.
– А хто ж населяв
Україну?
Учень-консультант.
Українці з давніх-давен називали себе слов'янами.
(Розповідь про
населення України).
Вчитель.
Відправляємось у подорож по Україні (карта України). Бачимо її кордони (показує
кордони). Учні працюють з фізичною картою України в атласах. Вся Україна
поділена на 24 області і Автономну Республіку Крим. Виміряти протяжність
України з Півночі на Південь – 893 км (22 см), з Заходу
на Схід – 1316 (33
см).
Назвати крайні
точки.
– Який рельєф
України? (Більше рівнин, є гори Карпатські і Кримські). З півдня омивають води
Чорного і Азовського морів.
– Яка найбільша
ріка України?
– Знов заглянемо в
історію.
Учень-консультант
розповідає про Борисфен, Славутич.
Вчитель. Дніпро –
третя за величиною ріка у Європі і найбільша ріка в Україні... Населення
України близько 47 млн людей різних національностей (українці, росіяни,
білоруси, євреї...). Міста України (дивимося на карту, називаємо, показуємо).
Розгадайте – ривкий
ріг, одінпрповсеськт.
Практична робота.
– В якому напрямку
знаходиться Київ від Чернігова?
Відстань дорівнює
на карті 3,5 см
(М:1 см : 40 км )
35·40 = 140 (км)
Відправляємося на
екскурсію до Києва.
Історична довідка.
Легенда про Кия,
Щека, Хорива та Либідь.
Вчитель. Нас
зустріли привітні й щирі люди.
Дівчинка. Хто ти,
хлопчику маленький?
Хлопчик.
Син я
України-неньки!
Українцем я зовуся
И тою назвою
горжуся!
Дівчинка. А по чом
тебе впізнаю?
Хлопчик.
По вкраїнському
звичаю.
В мене вдача щира й
сміла,
І відвага духа й
тіла.
І душа моя здорова.
Українська в мене
мова.
Дівчинка. Як
поможеш свому люду?
Хлопчик.
Пильно все учитись
буду,
Щоб свої мене
любили,
А чужі щоби цінили,
Щоб про мій народ
питали,
Україну шанували.
Києву – 1500 років,
Чернігову – 1300. Продовжуючи екскурсію, ми говоримо, що Київ – історичний,
легендарний
(учень повідомляє).
Політичний,
промисловий, культурний центр.
– Які дерева
найчастіше зустрічали на вулицях Києва?
– Яка головна
вулиця міста Києва?
IV. Підсумок уроку:
робота в зошиті.
– В якій півкулі
знаходиться Україна?
– З якими країнами
межує?
– Столиця нашої
держави?
І ось настав час
повертатися додому.
Немає коментарів:
Дописати коментар