Урок 251
Тема. «Кольорові вірші» (читання)
Мета: удосконалювати вміння читати поезії, працювати з текстом;
розвивати прагнення до розуміння краси в природі; сприяти розвитку образності
мовлення учнів, їх мислення; вчити працювати спільно; виховувати гуманні
почуття, любов до природи.
Обладнання: малюнки грибів; картки із завданнями для групової роботи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Удосконалення навичок читання
— Прочитайте обидва речення. Визначте слово, якого немає
у другому реченні.
Оля живе недалеко від КОЛИШ.
Недалеко від школи... Оля.
Весна була АННЯР.
Була рання...
УЕНІБ співали жайворонки.
Жайворонки... у небі.
По СУЕЛ
пройшли лосі.
Лосі... по селу.
2 Читання «ланцюжком» оповідання О. Іваненко «Джмелик» (с. 60)
3 Гра «Засічка-кидок»
Кількаразове читання твору з підрахунком кількості
прочитаних слів.
4 Виразне
читання тексту «Дивний
ранок» (с. 63)
—
Чому ранок був дивним?
— Що
цікавого дізналася дівчинка про бджілок?
5 Гра «Загадкове прислів’я»
— Розшифруйте прислів’я та поясніть їх зміст.
(Бджолам милий весняний цвіт.)
(Одна бджола меду не наносить.)
III.
Робота над темою уроку
1 Слухання
вірша С.
Жінчика «Хмаринка-плаксуня»
ХМАРИНКА-ПЛАКСУНЯ
У
небі голубому хмариночка плила.
За
дуба зачепилась —
І плакать почала.
— Не
плач, мала Хмаринко,—
Їй каже Вітерець.
— Дивись: твої сльозинки
Змочили дуб увесь.
І Вітерець плаксуню
Від дуба відчепив.
Хмаринка усміхнулась
І поплила за ним.
А там, де сльози лила
Хмаринка дощова,
Знайшла я біля дуба
Такого ось гриба.
2
Розглядування малюнків грибів, визначення їстівних та отруйних (с. 64, завдання
2)
3
Уточнення знань про омоніми (без називання терміну)
—
Назва якого гриба може позначати ще й тварину? (Лисички)
—
Складіть речення, щоб це слово вживалося в різних значеннях. (У козу бочку Тарасика був один боровик та безліч
лисичок. Маленькі лисички під кущем чекали маму з полювання.)
4 Робота в парах. Читання деформованого вірша В. Лучука «Білий гриб» (с. 64, завдання 1)
Фізкультхвилинка
ПОДОРОЖ
ДО ЛІСУ
Петрик
йшов, йшов, йшов
І
суницю знайшов.
З’їв
і далі пішов.
Петрик
йшов, йшов, йшов
І
горішок знайшов.
З’їв
і далі пішов.
Петрик
йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов.
Поклав у корзинку
І
додому пішов.
(Імітація дій хлопчика.)
5
Цікавинка «Утворення
білого кольору спектра»
— Чи
знаєте ви, що на перетині синього, зеленого та червоного променів утворюється
білий колір?
6 Підготовчі вправи до читання оповідання
в
теплі
у повені
|
променисті
лапаті
|
конвалія
парасольки
|
7 Ознайомлення з оповіданням «Дощиковий цвіт» (за З. Мензатюк) (с.
66–67)
— Спробуйте здогадатися, у якому місці пройшов дощ.
8 Виразне читання оповідання дітьми
9 Відповіді
на запитання підручника. Уточнення
знань дітей про веселку,причину її виникнення (с. 67)
—
Скільки кольорів у веселки? Назвіть їх.
— Чи
знаєте ви, чому виникає веселка?
Веселка (також райдуга) — оптичне явище в атмосфері, що
являє собою одну, дві чи декілька різнокольорових дуг, що спостерігаються на
тлі хмари, якщо вона розташована проти Сонця. Червоний колір ми бачимо із
зовнішнього боку веселки, а фіолетовий —з її центральної частини.
Веселка пов’язана з заломленням і відбиттям сонячного
світла у водяних краплях, зважених у повітрі. Ці крапельки по-різному
відхиляють світло різних кольорів.
10 Робота в групах. Гра «Веселка»
Весняний дощ, теплий дощ!
Веселкове свято!
Гайда всі по воді
Човники пускати!
|
Парасольки під дощем
Виросли, як квіти!
Та невидимим плечем
Їх штовхає вітер!
|
— Скажіть, на яку квітку за кольором
веселки схожа парасолька, за зразком: червона парасолька — квітка мак,
оранжева парасолька — ...
11 Робота
в групах. Виразне
читання віршів. Підготовка
до міні-конкурсу «Найкращий читець вірша»
12 Міні-конкурс «Найкращий читець вірша». Виразне читання «кольорових» віршів
ФІОЛЕТОВІ ЗАГРАВИ
Фарбували в лузі трави,
Фіолетовий фломастер
Фарбувати також майстер.
Фіолетові фіалки
Фарбував для нас, Оксанко.
Г. Чубач
Синім джерельцем з синіх снігів
Синій струмочок задзюркотів.
Синьою піснею день привітав,
Синьою стрічкою гай заквітчав.
Щедро розсипав скрізь у долині,
Наче намисто, проліски сині.
А. М’ястківський
РОЗМАЛЬОВАНИЙ МЕТЕЛИК
Я метелика малювала,
Крильця білі-білі
Я йому розмалювала
Фарбами своїми.
Навкруги червоно-сині
Обідки зробила.
А серединку такою,
Як була, лишила.
Зверху дала голубого,
Мов шматочок неба.
І метелик — кольоровий,
Кращого не треба.
Г. Пономаренко
Жовте листя опадає,
Облітає тихий сад.
Рання осінь поспішає,
Наступає листопад.
Л. Первомайський
Червоні жоржини,
На них золотіють
Уранці росинки.
М. Сікач
|
ЗЕЛЕНИЙ ШУМ
Зодягнув лісочок
Зеленую шубу,—
Повно у лісочку
Зеленого шуму!
— Шуме, шуме,
здрастуй!
Чом ти зеленастий?
— А тому що в мене
вся рідня зелена:
клени та дубочки —
то мої браточки,
молода травичка —
дорога сестричка,
деревій та м’ята —
любі мама й тато,
верес і кульбаба —
мої дід та баба!
Л. Компанієць
ГОЛУБИЙ ДЗВОНИК
Рано в тиші лісовій
Дзенькнув дзвоник голубий,
І почався у пташок
На галявині урок.
В. Заєць
|
IV. Підсумок уроку
—
Коли з’являються гриби?
— Які
гриби можна класти собі до кошика?
—
Чому буває веселка?
— З
яких кольорів вона складається?
— Який колір вам найбільше подобається? Порівняйте його з
певним предметом.
Немає коментарів:
Дописати коментар