понеділок, 17 грудня 2012 р.

Урок 259 (читання) Тема. «Морква солодка...» Урок-гра «Поле чудес»


Урок 259 (читання)
Тема. «Морква солодка...» Урок-гра «Поле чудес»
Мета: удосконалювати читацькі вміння, вчити описувати предмети за характерними озна­ками, діяти за алгоритмом (пам’яткою); формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, вчити дітей бути спостережливими, уваж­ними, розвивати мовлення учнів, навички самостійного контролю результатів своєї праці; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, правильно харчуватися.
Обладнання: малюнки із зображенням овочів, картки для індивідуальної роботи, фігурки овочів чи листочків.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми всі будемо учасниками гри «Поле Чудес». Під час гри ми з вами будемо читати, відгадувати загадки та ребуси, а також побуваємо на городі та дізнаємося багато нового про овочі.
III. Основна частина. Гра «Поле Чудес»
Розминка
• Додайте букви таким чином, щоб змінилася форма слова абовийшло нове слово.
(Ліс, ліси, лісок, лісник,лісний, лісовик)
(Дуб, дуби, дубок, дубовий, дубочок)
Прочитайте і назвіть «зайве» слово.
квов
сил
кїжа
ухам
вовк
лис
їжак
муха
зако
снасо
ленк
удб
коза
сосна
клен
дуб
I відбірковий тур
— Отже, ми готові розпочати гру. Перепусткою до участі у пер­шому турі будуть такі завдання.
• Читання тексту «Ліси — народне багатство». Пояснення його заголовка (с. 76).
• Прочитати текст «Ліси — народне багатство» з пропущеними словами.
Зрубаний ... приносить людям ... ... . З дерева роблять ..., виготов­ляють ..., ... для книжок і зошитів, ... для одягу.
Але живі дерева дають нам також багато ... . У лісі ... дихається. У парках приємно ..., послухати спів ... . А скільки ..., ... дарує нам ліс!
• Виразне читання вірша В. Ткаченко «Дуб у лісі ріс немарно» (с. 76).
I тур
Листя цього дерева нагадує долоню, бо поділене на п’ять час­тин. А також його листок прикрашає собою прапор Канади.
II відбірковий тур
— У липні багато роботи і в людини. Починаються жнива у полі, стигнуть перші фрукти та овочі.
— Де ростуть фрукти? А овочі?
— Запрошую вас пройтися городом разом з героями вірша О. Журливої «На зеленому городі».
• Читання вчителем вірша О. Журливої «На зеленому городі» (с. 80–81).
— Що показав дітям дідусь на городі? Як все це назвати одним словом?
Фізкультхвилинка
ВПРАВИ-ІМІТАЦІЇ
Щоб город перекопати,
Що беруть до рук? (Лопату)
(Нахили тулуба вперед-назад.)
Потім у глибоку грядку
Висівають що? (Зернятко)
(Нахили вперед, рукамиторкаючись підлоги.)
Треба сонце і тепло,
Щоб зернятко... (проросло).
(Нахили ліворуч-праворуч з піднятими над головою почергово то правою, то лівою рукою. Потім потягнутися всім тулубом, піднявши руки вгору.)
А чому рослина сходить?
Бо корінчики п’ють... (воду).
(Присідання, руки перед собою паралельно до підлоги.)
А щоб добрим був врожай,
Ти зі мною пострибай.
(Стрибки на місці на двохногах.)
III відбірковий тур
• Вибіркове читання. Спочатку прочитати всі слова, а потім — тільки назви овочів (с. 82, завдання 2).
• Вправляння у правильному інтонуванні речень (с. 82, завдан­ня 3–4)
• Утворення словосполучень (с. 82, завдання 5).
III тур
Назва якого овоча означає в перекладі з латини «голова»?
• Слухання оповідання «Нашому організму потрібні вітаміни».
— Про які овочі йдеться в оповіданні?
• Словникова робота. Вправляння у читанні деяких слів та слово­сполучень, пояснення їх лексичного значення.
Чимало, чорнослив, з’їдена наніч, нервова система, шлунок.
• Читання оповідання дітьми.
• Відповіді на запитання.
— З чим вживають моркву?
— Як впливає на організм капуста?
— Які корисні речовини в ній містяться?
— У яких стравах використовують моркву і капусту? Дізнайтесь більше у мами чи бабусі.
Гра для глядачів
Який овоч у давнину називали «золоте яблуко»?
— Так назвали помідор італійці — «помідоро»: «помо» — яблу­ко, «доро» — золоте; бо перші помідори були жовтого кольору.
• Розвиток зв’язного мовлення. Опис овоча за запитаннями під­ручника (с. 81).
• Відгадування загадки у підручнику. (Відгадка: гарбуз.)
— Що ви знаєте про гарбуз?
• Хвилинка-цікавинка.
— Перші гарбузи прибули до нас із далекої Персії. Там так на­зивали дині, причому слово було складним: гарбуз — означає «ослячий огірок», бо гар — осел, буза — огірок.
А найближчий родич гарбуза — кавун. Слово кавун теж озна­чає назву дині, тільки не в Персії, а у Греції. Усі ці овочі були за­везені до нас з південних країв. За довгу дорогу незвичні, чужі на­зви зовні схожих овочів переплуталися.
— У якій казці зустрічається гарбуз, інші овочі? («Котигорош­ко», «Біб, соломинка й личак», «Пригоди Цибуліно», «Ріпка», «Принцеса на горошині», «Попелюшка»)
Фінал
Цей овоч — родич красеня-тюльпана та пахучої лілії, але сам має запах «нестерпний». Проте дуже корисний та має визначні ці­лющі якості.
Супергра
Як іншим словом називають овочі?
IV. Підсумок уроку та результатів гри
— Де ми побували сьогодні на уроці?
— Що цікавого дізналися?
Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отрима­них під час уроку за відповіді фігурок овочів чи листочків: за 2–3 фігур­ки — учень отримує подяку «Добре!», за 4–5 — «Молодець!», за 5 і біль­ше — «Розумничок!», «Розумничка!»
Нагородження переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар