Урок 259 (читання)
Тема. «Морква солодка...» Урок-гра «Поле чудес»
Мета: удосконалювати читацькі вміння, вчити описувати предмети за характерними
ознаками, діяти за алгоритмом (пам’яткою); формувати вміння аналізувати
навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, вчити дітей бути
спостережливими, уважними, розвивати мовлення учнів, навички самостійного
контролю результатів своєї праці; виховувати бажання вести здоровий спосіб
життя, правильно харчуватися.
Обладнання: малюнки із зображенням овочів, картки для індивідуальної роботи, фігурки
овочів чи листочків.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми всі будемо учасниками гри «Поле
Чудес». Під час гри ми з вами будемо читати, відгадувати загадки та ребуси, а
також побуваємо на городі та дізнаємося багато нового про овочі.
III. Основна частина. Гра «Поле Чудес»
Розминка
• Додайте букви таким чином, щоб змінилася
форма слова абовийшло нове слово.
(Ліс, ліси, лісок, лісник,лісний, лісовик)
|
(Дуб, дуби, дубок, дубовий, дубочок)
|
Прочитайте
і назвіть «зайве» слово.
квов
сил
кїжа
ухам
|
вовк
лис
їжак
муха
|
зако
снасо
ленк
удб
|
коза
сосна
клен
дуб
|
I відбірковий тур
— Отже,
ми готові розпочати гру. Перепусткою до участі у першому турі будуть такі
завдання.
• Читання
тексту «Ліси — народне багатство». Пояснення його заголовка (с. 76).
• Прочитати текст «Ліси — народне багатство»
з пропущеними словами.
Зрубаний
... приносить людям ... ... . З дерева роблять ..., виготовляють ..., ... для
книжок і зошитів, ... для одягу.
Але
живі дерева дають нам також багато ... . У лісі ... дихається. У парках приємно ..., послухати спів ... . А
скільки ..., ... дарує нам ліс!
•
Виразне читання вірша В. Ткаченко «Дуб у лісі ріс немарно» (с. 76).
I тур
Листя цього дерева нагадує долоню, бо поділене на п’ять
частин. А також його листок прикрашає собою прапор Канади.
II відбірковий тур
— У липні багато роботи і в людини.
Починаються жнива у полі, стигнуть перші фрукти та овочі.
— Де ростуть фрукти? А овочі?
— Запрошую вас пройтися городом разом з
героями вірша О. Журливої «На зеленому городі».
• Читання вчителем вірша О. Журливої «На зеленому городі» (с. 80–81).
— Що показав дітям дідусь на городі? Як все
це назвати одним словом?
Фізкультхвилинка
ВПРАВИ-ІМІТАЦІЇ
Щоб город перекопати,
Що беруть до рук? (Лопату)
|
(Нахили тулуба вперед-назад.)
|
Потім у глибоку грядку
Висівають що? (Зернятко)
|
(Нахили вперед, рукамиторкаючись підлоги.)
|
Треба сонце і тепло,
Щоб зернятко... (проросло).
|
(Нахили ліворуч-праворуч з піднятими над
головою почергово то правою, то лівою рукою. Потім потягнутися всім тулубом,
піднявши руки вгору.)
|
А чому рослина сходить?
Бо корінчики п’ють... (воду).
|
(Присідання, руки перед собою паралельно до
підлоги.)
|
А щоб добрим був врожай,
Ти зі мною пострибай.
|
(Стрибки на місці на двохногах.)
|
III відбірковий тур
• Вибіркове читання. Спочатку прочитати всі
слова, а потім — тільки назви овочів (с. 82, завдання 2).
• Вправляння у правильному інтонуванні речень
(с. 82, завдання 3–4)
• Утворення словосполучень (с. 82, завдання
5).
III тур
Назва якого овоча означає в перекладі з
латини «голова»?
• Слухання оповідання
«Нашому організму потрібні вітаміни».
— Про
які овочі йдеться в оповіданні?
•
Словникова робота. Вправляння у читанні деяких слів та словосполучень,
пояснення їх лексичного значення.
Чимало,
чорнослив, з’їдена наніч, нервова система, шлунок.
•
Читання оповідання дітьми.
•
Відповіді на запитання.
— З чим
вживають моркву?
— Як
впливає на організм капуста?
— Які
корисні речовини в ній містяться?
— У
яких стравах використовують моркву і капусту? Дізнайтесь більше у мами чи
бабусі.
Гра для
глядачів
Який овоч у давнину називали «золоте яблуко»?
— Так назвали помідор італійці — «помідоро»:
«помо» — яблуко, «доро» — золоте; бо перші помідори були жовтого кольору.
•
Розвиток зв’язного мовлення. Опис овоча за запитаннями підручника (с. 81).
•
Відгадування загадки у підручнику. (Відгадка: гарбуз.)
— Що ви
знаєте про гарбуз?
•
Хвилинка-цікавинка.
— Перші гарбузи прибули до нас із далекої
Персії. Там так називали дині, причому слово було складним: гарбуз — означає
«ослячий огірок», бо гар — осел, буза — огірок.
А найближчий родич гарбуза — кавун. Слово кавун теж означає назву дині,
тільки не в Персії, а у Греції. Усі ці овочі були завезені до нас з південних країв.
За довгу дорогу незвичні, чужі назви зовні схожих овочів переплуталися.
— У якій казці зустрічається гарбуз, інші
овочі? («Котигорошко», «Біб, соломинка й личак», «Пригоди Цибуліно», «Ріпка»,
«Принцеса на горошині», «Попелюшка»)
Фінал
Цей овоч — родич красеня-тюльпана та пахучої
лілії, але сам має запах «нестерпний». Проте дуже корисний та має визначні цілющі
якості.
Супергра
Як іншим словом називають овочі?
IV. Підсумок уроку та результатів гри
— Де ми
побували сьогодні на уроці?
— Що
цікавого дізналися?
Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отриманих під
час уроку за відповіді фігурок овочів чи листочків: за 2–3 фігурки — учень
отримує подяку «Добре!», за 4–5 — «Молодець!», за 5 і більше — «Розумничок!»,
«Розумничка!»
Нагородження переможців.
Немає коментарів:
Дописати коментар