Природа 1 клас
Тема: які
рослини ростуть у лісах мого краю
Мета: збагатити
знання учнів про рослинний світ лісів рідного краю, закріпити поняття
«дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; розвивати пам'ять, увагу,
спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю,
бажання досліджувати його і знати.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
·
Слово
вчителя
Подивіться
хто несподівано завітав до нас у гості? Колобок. Він прикотився із російської
народної казки і питає чи відрізняється ліс нашого краю від того що він
зустрічав лисичку.
·
Бесіда
1.
А
ви любите ходити до лісу?
2.
Яку
користь приносить ліс?
(ліс як пилосос, вбирає тонни пилу. Збагачує повітря для
нас киснем.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
·
Проблемне
запитання
Чому
про ліс говорять» Навесні веселить,улітку холодить, восени годує, а взимку
гріє?»
·
Повідомлення
теми та мети уроку
Сьогодні
ми разом з колобком здійснимо екскурсію нашим чудовим лісом і дізнаємось багато
цікавого про нього та його зелених мешканців.
ІV. Спільне
відкриття нових знань
·
Робота
з підручником
Опрацюйте
текст за мал.. 1-2 підручника
(після
опрацювання вчитель показує фото лісу)
·
Завдання
1.
Розкажіть
колобку про дерева, які ви знаєте.
(учні називають горобину, клен, дуб,липу)
2.
Колобок
каже що помітив кілька дерев ,які він знає. Відгадайте їх.
Живе
один батько і тисяча синів, всім шапки справляє, а собі не має.
[ Відповідь ]
[ Відповідь ]
Дуб і жолуді
Маю
листя зелененьке,
Гнучкі
ніжки –віти
Білу
кору стан тоненький
Як я звуся
діти?
(берізка)
·
Розповідь вчителя «граб»
«бук» «дуб»
·
Бесіда,
що ви запам’ятали?
Які дерева ми з вами розглядали : хвойні чи листяні?
·
Гра»їстівні – не їстівні»
У народі кажуть
де дуби – там гриби. Може і ми грибів назбираємо?
·
Бесіда
як називаються гриби що ростуть під
дубом?
А під березою?
Чи знаєте ви як правильно збирати
гриби?
·
Бесіда за малюнком
Розгляньте
малюнок 4 в підручнику
·
Дослідження учнів
Наш колобок
покотився на галявину квітів
- ознайомлення
із значенням квітів
Дівчатка на
Поділлі дуже люблять плести віночки, а як ви думаєте яку квітку хотіли вони
вплести у свій вінок?
(дзвіночки - символізують вдячність,ромашка – символ
миру та кохання, барвінок – символ життя, мак – символ молодості, незабутки
символ вірності, волошки – символ вірності та постійності)
3. Дослідження
лісового гербарію
Більшість
трав’янистих рослин нашого лісу квітують із червня по серпень)
Це звіробій,
пижмо, золототисячник, гвоздика
Фізкультхвилинка
-
Ознайомлення з кущами
Притомився наш
колобок і сів посидіти під кущем
Вчитель
розповідає про «ожину» «ліщину» «вовчі ягоди»
-
Робота з підручником
Розгляньте
малюнок . 3 кущі які ростуть у лісі
-
Розповідь вчителя
Щось довго ми
гуляємо по лісі. Як дізнатись в лісі котра година? Сорока підкаже що потрібно
піти до кульбабки на галявину. Кульбабка завжди знає час, від літньої спеки в
неї завжди закриваються пелюстки. Об 11-й годині вони закриваються зовсім
V. Закріплення
вивченого матеріалу
Опрацювання завдання на с. 38 зошит
VІ. Підсумок
уроку
Ось і закінчилась наша екскурсія.
Колобок вдячний нам. Що корисного ви взяли для себе за урок?
Немає коментарів:
Дописати коментар