понеділок, 19 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА

ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА 
Мета: закріплювати вміння учнів виконувати дії додавання і віднімання над багатоцифровими числами; вчити узагальнювальних прийомів розв’язування задач; розвивати уважність; інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Математичний диктант 
— Записати числа, підкреслити в кожному клас тисяч. 
475 344; 43 024; 320 000; 4015; 636; 80 000. 
— Записати тільки відповіді. 
- Сума чисел 380 і 280. 
- Різниця чисел 720 і 360. 
- Невідоме число збільшили на 35 і отримали 170. Знайдіть невідоме число. 
- Якщо від числа 720 відняти невідоме число, отримаємо 500. Чому дорівнює невідоме число? 
- Довжина прямокутника 15 см, ширина 25 см. Записати периметр. 
- В автобус уміщується 39 чоловік. Скільки треба автобусів, щоб за один рейс перевезти 156 чоловік? 

Відповіді: 660; 360; 135; 220; 80 см; 4 автобуси. 
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 
1. Гра «Ланцюжок» 
Завдання 421 (усно, «ланцюжком») 
35 – 7 – 8 = 20           40 – 8 • 2 = 24         58 – 8 + 16 = 66 
42 + 8 – 14 = 36         40 : 8 • 2 = 10         56 : 8 + 17 = 24 
2. Самостійна робота 
Завдання 422 (з наступною взаємоперевіркою в парах) 
5 км 600 м = 5600 м         4 м = 400 см 
2 км 80 м = 2080 м          10 м 5 см = 1005 см 
1000 см = 10 м                 300 мм = 30 см 
8 м 20 см = 820 см 
Завдання 423 
1 варіант — перший стовпчик; 
2 варіант — другий стовпчик. 
3. Робота над задачами 
Завдання 424 
Учні розглядають і коментують задачу з буквеними даними. 
Завдання 425 (колективно) 
Учні вивчають задачу, складають короткий запис, один учень працює біля дошки. 
а — перше число 
а • 4 — друге число 
а + а • 4 — сума чисел, якщо а = 224, то 224 + 224 • 4 = 1120 
Завдання 426 
Учні розглядають короткий запис і складають умову. Аналізують задачу від питання до даних. 
Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно. Слід звернути увагу на те, що відповідь можна отримати різними способами. 
У трьох зерносховищах було 10 580 кг зерна. Скільки зерна було у кожному зерносховищі, якщо відомо, що у першому і другому разом 8350 кг, а в другому і третьому — 6180? 
1) 10 580 – 8350 = 2230 (кг) — у третьому зерносховищі; 
2) 6180 – 2230 = 3950 (кг) — у другому зерносховищі; 
3) 8350 – 3950 = 4400 (кг) — у першому зерносховищі. 
Завдання 427 
Учні розглядають малюнок, складають задачу. Звертають увагу на масу гирьок, що стоять на вагах. Визначають масу кожного птаха. 
Відповідь: маса півня — 2 кг; маса індика — 3 кг; маса качки — 1 кг 400 г. 
4. Гра «Добери» 
Завдання 428 (усно, «ланцюжком») 
60 : k > 4            50 – k < 25          17 + k > 40 
k = 1; 5                    k = 30               k = 30 
5. Фізкультхвилинка 
6. Самостійна робота 
1 варіант 
1. Задача. 
За три місяці автотранспортне підприємство перевезло 5750 пасажирів. За перший місяць було перевезено 1290 пасажирів, за другий — на 340 пасажирів більше. Скільки пасажирів було перевезено автотранспортним підприємством за третій місяць? 
2. Знайти значення виразів. 
864 039 – 482 057 
9254 + 907 543 
23 435 – 5708 – 984 
832 : 4 
2 варіант 
1. Задача. 
За три місяці автозавод випустив 7352 автомобіля. За перший місяць було випущено 2390 автомобілів, за другий — на 427 автомобілів більше. Скільки автомобілів було випущено автозаводом за третій місяць? 
2. Знайти значення виразів. 
902 392 – 87 807 
7683 + 409 848 
43 605 – 6809 – 872 
912 : 3 
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 429; 430 (с. 69). 
V. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Які знання вам знадобилися, щоб виконати всі завдання самостійної роботи? 
— Над чим ще треба попрацювати? 

Немає коментарів:

Дописати коментар