АЗОВСЬКЕ МОРЕ
Мета: розповісти учням про Азовське море; розвивати мислення, комунікативні навички; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 124)
2. Гра «Відповідності»
Озеро частина океану, яка заглибилась у суходіл
Море великі простори води, що вкривають земну поверхню
Океан водойма, яка виникла у природних западинах на поверхні землі
3. Фронтальна робота
— Продовжіть речення.
Озерами називають водойми, які...
— Чим озеро відрізняється від ставка?
— Вода у морях гірко-солона, в озерах вода також буває гірко-солоною. Чим же озера відрізняються від морів?
— Для людини річка мала і має велике значення. Чому ще в далеку давнину люди намагалися поселитися поблизу річки? (Річка постачала питну воду, рибу, люди підстерігали дичину біля водопою.)
— Поміркуйте, звідки в морській воді беруться солі?
Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що розстеливши її на суші, отримали б пласти заввишки понад 150 км.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про Азовське море.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8–10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.
Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, одна з найбагатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі мешкають безліч видів риб.
2. Робота за підручником (с. 124–127)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання на с. 124.
Працюють за завданнями підручника на с. 125.
— Назвіть рослини Азовського моря.
— Які риби там мешкають?
— Яке значення Азовського моря для людини?
— Що забруднює Азовське море?
— Що ще завдає шкоди цій цілющій водоймі?
— Які заходи вживають для охорони вод Азовського моря і його узбережжя?
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 127.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Так чи ні?»
- Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+)
- Вода є усюди: в морях, океанах, у ґрунті, річках, повітрі. (+)
- Вода може перебувати лише в двох станах. (–)
- Життя на Землі можливе без води. (–)
- Вода входить до складу живих організмів. (+)
- Водойми бувають природними і штучними. (+)
- Водосховище, ставок — це природні водойми. (–)
- Річка Дніпро бере свій початок в Україні. (–)
- Дунай — «інтернаціональна» річка. (+)
- Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+)
- Азовське море глибше за Чорне. (–)
- Водойми не потребують охорони. (–)
2. Робота над прислів’ями
Хоч море велике, та вода не годиться.
Чекай з моря погоди, то роса очі виїсть.
Нащо в море воду лити, коли й так море повне.
Хоч річка і невеличка, а береги ламає.
Коло річок колодязів не копають.
Кожна жаба своє болото хвалить.
У тихому болоті чорти плодяться.
Витягни біду з болота, а вона тобі на голову сяде.
З брудної води ще ніхто чистим не вийшов.
Вода все сполоще, крім лихого слова.
— Яке прислів’я приховане в «алфавітній загадці»?
26, 19, 28 17, 19, 21, 7 3, 7, 16, 11, 15, 7,
23, 1 3, 19, 6, 1 18, 7 4, 19, 6, 11, 23, 31, 22, 33.
(Хоч море велике, та вода не годиться.)
3. Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового ви дізналися на уроці?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 124–127).
Немає коментарів:
Дописати коментар