ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета: закріплювати вміння учнів письмово ділити на двоцифрове число, розв’язувати задачі; вдосконалювати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте відповіді завдання 137.
244: 61 288 : 48 472:59 195:65
244 | 4 288 | 6 472 | 8 195 | 3
0 0 0 0
— Поясніть розв’язання задачі 138.
1) 720 : 9 = 80 (ламп.) — в одній коробці;
2) 80 • 4 = 320 (ламп.) — відправили в один магазин;
3) 80 • 5 = 400 (ламп.) — відправили в інший магазин.
— Як можна перевірити розв’язання задачі?
80 • 4 + 80 • 5 = 720 (ламп.)
2. Усні обчислення (завдання — за вибором учителя)
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Мікрофон» (завдання 139, усно)
52 : 8 = 6 (ост. 4) 25 : 4 = 6 (ост. 1)
15 : 4 = 3 (ост. 3) 9 : 4 = 2 (ост. 1)
2. Коментоване розв’язування виразів на ділення
Завдання 140
219: 73 288 : 48 288:72 336:48
219 | 3 288 | 6 288 | 4 336 | 7
0 0 0 0
— Серед чисел виберіть відповіді. Прочитайте приклади з цими відповідями.
7; 11; 5; 3; 2; 9; 6; 4
3. Робота над задачами
Завдання 141 (колективна робота)
— Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні. Потрібно знайти, на скільки зменшилася маса цеглини.)
— Як знайти частину від числа?
1) 350 : 5 = 70 (кг) — зменшилася маса цеглини;
2) 350 – 70 = 280 (кг) — маса цеглин після сушіння та випалювання.
Завдання 143
Беріз — 276 д. ?
Кленів — ?, на 48 більше
План розв’язання
1) Скільки посадили кленів?
2) Скільки всього дерев росте у парку?
Самостійне розв’язування задачі.
1) 276 + 48 = 324 (д.) — кленів;
2) 276 + 324 = 600 (д.) — усього;
3) 600 : 30 = 20 (рядів) — по 30 дерев посадили.
4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»
Завдання 142
1) 6 + 8 = 14 (см) — довжина двох смужок;
2) 490 : 14 = 35 (с.)
Відповідь: дістали 35 смужок кожного розміру.
5. Фронтальна робота. Розв’язування задачі за короткою умовою
5 ящ. — 60 кг
7ящ. — ?
Розв’язання
1) 60 : 5 = 12 (кг) — яблук в одному ящику;
2) 12 • 7 = 84 (кг) — яблук в семи ящиках.
6. Знаходження значень виразів
Розв’язування прикладів «ланцюжком» з коментуванням
1 • 12 – 5 : 1 = 7 14 • 1 – 6 • 1 = 8
0 • 9 + 7 • 3 = 21 14 + 4 • 4 = 30
39 • 1 + 39 : 39 = 40 (14 + 4) • 0 = 0
7. Фізкультхвилинка
IV. САМОСТІЙНА РОБОТА
1 варіант
1. Задача.
У п’яти класах 150 учнів, порівну в кожному. Скільки учнів у трьох таких класах?
2. Накресли відрізок АВ = 96 мм. Познач на ньому точку D так, щоб довжина відрізка АD становила 1/4 довжини відрізка АВ.
3. Розв’яжи приклади.
1 м : 4 1 кг – 310 г
168 • 4 207 : 9
2 варіант
1. Задача
За 4 однакових спортивних костюми заплатили 280 грн. Скільки гривень заплатили за 7 таких костюмів?
2. Накресли відрізок СD = 85 мм. Познач на ньому точку Е так, щоб довжина відрізка СЕ становила 1/5 довжини відрізка СD.
3. Розв’яжи приклади.
1кг : 4 1 км – 650 м
272 • 3 301 : 7
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 144; 145 (с. 22).
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що здалося складним?
— Що ви очікували від сьогоднішнього уроку?
— Чи виправдалися ваші очікування?
Дякую
ВідповістиВидалити