субота, 17 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас УТВОРЕННЯ ДРУГОЇ ТИСЯЧІ. ПОВТОРЕННЯ ПОЗАТАБЛИЧНОГО ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ

УТВОРЕННЯ ДРУГОЇ ТИСЯЧІ. ПОВТОРЕННЯ ПОЗАТАБЛИЧНОГО ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ 
Мета: вчити учнів читати, записувати числа в межах 2000, лічити тисячами до 10 тисяч; повторити позатабличне ділення на одноцифрове число; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Математичний диктант 
— Запишіть тільки відповіді. 
- Знайти суму чисел 63 і 27, обчислити половину від неї. 
- Різницю чисел 36 і 17 збільшити в 5 разів. 
- Добуток чисел 8 і 9 зменшити в 6 разів. 
- Суму чисел 36 і 28 зменшити в 32 рази. 
- Хлопчик зранку знайшов у лісі 12 грибів, а ввечері у нього було 42 гриба. Скільки грибів знайшов хлопчик після обіду? 
- Щука живе 260 років, а короп — 150 років. На скільки років довше живе щука? 
- Сторона квадрата дорівнює 19 см. Чому дорівнює його периметр? 
- Акація зростає 100 років, а дуб — у 10 разів довше. Скільки років росте дуб? 
- Пташка-мухоловка за день пролітає 50 км, а поштовий голуб — у 10 разів більше. Скільки кілометрів за день пролітає поштовий голуб? 

Відповіді: 45; 95; 12; 2; 30 грибів; 110 років; 76 см; 1000 років; 500 км. 
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ 
1. Робота за підручником 
Завдання 167 
Перша і друга частини цього завдання виконуються усно, третя — письмово з коментуванням. 
Пояснення вчителя 
— Чотирицифрові числа починають записувати з розряду тисяч, в тому самому порядку, як і читають. 
У числі 1999 маємо 1 тис., 9 сот., 9 дес, 9 од. 
Це записують так: 1999 = 1000 + 900 + 90 + 9. 
Додамо до числа 1999 одиницю. 
1999 + 1 = 
1000 + 900 + 90 + 9 + 1 = 
= 1000 + 900 + 90 + 10 = 
= 1000 + 900 + 100 = 
= 1000 + 1000 = 
= 2000 
Отже, наступним за числом 1999 є число 2000. Із запису 1000 + 1000 = 2000 виходить, що тисячами можна рахувати як новими лічильними одиницями. 
Завдання 168 (колективно) 
— Запишіть число тисячами від 1000 до 10 000. 
10 000 — найменше п’ятицифрове число. 
— Полічіть тисячами в прямому і в зворотному порядку. 
2. Фізкультхвилинка 
Один, два — руки вище, вище голова. 
Три, чотири — руки тихо опустили. 
П’ять, шість, сім — стати тихо всім 
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 
1. Розв’язування виразів 
Завдання 170 
Учні розв’язують приклади самостійно. Самоперевірка — з дошки. Один учень працює біля дошки. 
380 : 2 = 200 : 2 + 180 : 2 = 190;               900 : 5 = 500 : 5 + 400 : 5 = 180; 
900 : 20 = 800 : 20 + 100 : 20 = 45;           480 : 40 = 400 : 40 + 80 : 40 = 12 
2. Робота над задачами 
Завдання 169 (усно) 
Завдання 171 
Учні самостійно ознайомлюються з умовою задачі. 
Повторення змісту задачі об’єднується зі складанням короткого запису. 
Смородина — 36 кг 
Малина — ?, у 3 рази менше на ? більше 
Аґрус — ?, у 5 разів більше 
Розв’язання задачі учні записують у зошитах і на дошці окремими діями. 
1) 36 : 3 = 12 (кг) — малини; 
2) 12 • 5 = 60 (кг) — аґрусу; 
3) 60 – 36 = 24 (кг) 
Відповідь: на 24 кг більше зібрали аґрусу, ніж смородини. 
Завдання 172 
— Розв’яжіть задачу, склавши вираз. 
80 : 2 : 5 = 8 (столів) 
Творча робота над задачею 
Розв’язавши задачу виразом, учні розв’язують її іншим способом. 
3. Робота з геометричним матеріалом (колективно) 
Завдання 173 
1; 4 — прямокутники; 
2; 3; 5 — не прямокутники. 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 174; 175 (с. 28). 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 
Метод «Мікрофон» 
Учні по черзі висловлюються, закінчуючи речення: 
- Мені на уроці сподобалось... 
- Найкраще на уроці у мене виходило... 
- Сьогодні на уроці я вчився ... 
- Урок завершую з... настроєм. 

Немає коментарів:

Дописати коментар