РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ
Мета: ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Північної Америки; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 73)
2. Гра «Так чи ні?»
- Береги Північної Америки омивають води двох океанів. (Трьох)
- Північна Америка омивається водами Північного Льодовитого, Тихого та Атлантичного океанів.
- У морях Північної Америки плавають айсберги.
- У Північній Америці є гори Анди.
- На заході Північної Америки простяглися високі гори Кордильєри.
- Північною Америкою протікає одна з найменших річок світу Міссісіпі.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рослинний і тваринний світ Північної Америки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя (або підготовлених учнів)
— Тваринний світ материка різноманітний. У тундровій зоні можна зустріти північного оленя, білого ведмедя, песця. Там також мешкають полярний вовк і ласка. У тайговій зоні численні хутрові звірі: видра, скунс, соболь. Серед хижих тварин зустрічаються ведмеді, вовки, рисі, росомахи; з гризунів: щур ондатра і канадський бобер. Примітний великий гризун — поркупайн, який живе на деревах. У широколистяних лісах мешкає сумчастий щур — опосум. На південному сході материка можна зустріти алігатора та алігаторову черепаху. Із земноводних цікава жаба бик, довжина якої сягає 20 см. Степи і лісостепи населені антилопами-вилорогами, койотами, бізонами, борсуками і степовими тхорами.
У Північній Америці близько 600 видів птахів. Тут можна зустріти зграї ібісів, пеліканів, фламінго, каліфорнійського грифа і куріпку, а також десятки видів колібрі, ареал проживання яких досягає Аляски.
Загальна кількість рослин Північної Америки становить 300 видів. Вони вражають розмірами і швидкістю зростання. Тут багато унікальних видів: тюльпанове дерево, гікорі, туя, секвойя, магнолія. У північній частині материка поширені карликові верби, ягідні чагарники і берези.
Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю.
Більшість рослин і тварин цього материка поширені й на інших материках, зокрема в Євразії. Рослиною, яка зустрічається тільки в Північній Америці, є дерево-гігант секвойя, а твариною — бізон.
2. Робота за підручником (с. 74–77)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання на с. 74.
— Які природні зони є на території Північної Америки?
— За малюнком 64 розкажіть про зону арктичних пустель.
— Які тварини тут мешкають?
Учні працюють за завданнями підручника на с. 74–75.
— Що ви дізналися про зону тундри?
— Розкажіть про зону тайги.
— Розкажіть про різноманітність рослинного і тваринного світу в мішаних і листяних лісах.
— Де можна побачити бізонів?
— Назвіть рослини і тварин пустель.
— Як охороняють і відновлюють природу у країнах Північної Америки?
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 77.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Вірю — не вірю»
Чи вірите ви в те, що?..
- Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю.
- У Північній Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу. (Вирощують)
- У Північній Америці є дерево-гігант секвойя.
- У Північній Америці не живе сумчастий щур — опосум.
- Північна Америка — четвертий за розміром материк на Землі.
- У Північній Америці є величезні озера.
2. Робота над загадками
- Любить спеку він і воду.
Дуже схожий на колоду.
Зачаїться і лежить.
Може носа відкусить
Тим, хто пильність загубив.
Бо на те він... (крокодил).
- У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (Зебра)
- Він із вовчих істот.
Живе у преріях... (койот).
- Знову чути дикий рев?
Це в савану вийшов... (лев).
3. Гра «П’ять речень»
Учні у п’яти реченнях формулюють засвоєні знання про рослинний і тваринний світ Північної Америки.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Назвіть представників рослинного світу Північної Америки.
— Назвіть представників тваринного світу Північної Америки.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 74–77).
fail
ВідповістиВидалитифуфло
ВідповістиВидалитифуфло
ВідповістиВидалити