ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ВИРАЗИ НА СУМІСНІ ДІЇ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового множення на одноцифрове число; удосконалювати навички усних обчислень, розв’язування задач; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Математичний диктант
- Записати числа: 440; 204; 503; 666; 18; 900. Підкреслити число одиниць однією рискою. Поставити крапку над найбільшим числом. Записати числа в порядку спадання.
- Доданок 850, доданок 150. Записати суму. (1000)
- Число 270 збільшити на 160. (430)
- До числа 380 додати 600. (980)
- Знайти суму чисел 120 і 80, зменшити її в 100 разів. (200 : 100 = 2)
- Різницю чисел 310 і 30 зменшити в 4 рази. (280 : 4 = 70)
Гра «Ланцюжок»
Знайди суму чисел 29 і 37; збільш її у 10 разів; зменш у 20 разів; знайди різницю отриманого числа і числа 7; знайди число, яке в 13 разів менше отриманого; отримане число — перший множник, другий множник — 38, знайди добуток; на скільки дане число більше 70? Помнож на 16; зменш у 32 рази; збільш у 230 раз; зменш у 10 разів, знайди наступне число. Що вийшло? (66; 660; 33; 26; 2; 76; 6; 96; 3; 690; 69; 70.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з письмовим множенням на одноцифрове число.
IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Підготовча робота (за підручником)
Завдання 42 (усно)
Завдання 43
Учні під керівництвом учителя пояснюють спосіб усного множення трицифрового числа на одноцифрове.
2. Пояснення вчителя
На дошці записано приклад.
Учитель звертає увагу учнів, що тримати в пам’яті всі проміжні результати незручно, а записувати довго, і показує спосіб письмового запису цього прикладу.
. 283
3
849
Пояснивши множення, вчитель звертає увагу дітей і на те, що при усному множенні множити треба, починаючи з найвищого розряду (сотень), а при письмовому — з найнижчого (одиниць).
3. Первинне закріплення
Завдання 45
Відповіді: 927; 639; 498; 785; 828.
4. Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Знаходження значень виразів (завдання 44)
Учні розглядають, як обчислювали значення виразу в завданні 44 (1). Потім самостійно знаходять значення виразів з подальшою взаємоперевіркою в парах (завдання 44 (2)).
2. Розв’язування задач
Завдання 46
Учні вивчають умову задачі, схеми, дані до неї, та пояснюють, як розмірковував кожен учень, складаючи схеми розв’язання задачі.
1) 34 • 9 = 306 (п.) — розклали;
2) 960 – 306 = 654 (п.).
Відповідь: залишилося 654 перлини.
Завдання 47. Колективне складання задачі
Шкільна бібліотека отримала 2 посилки по 4 кг кожна та 3 бандеролі. Загальна маса відправлень 8 кг 450 г. Чому дорівнює маса бандеролі?
Задачу діти розв’язують самостійно з подальшою самоперевіркою. Один учень працює за дошкою.
Завдання 48
Колективне складання короткої умови задачі. Розв’язування — самостійно, самоперевірка — з дошки. Двоє учнів працюють за дошкою.
1 банка — 3 кг
4 ряди по 6 банок — ?
6 • 4 • 3 = 72 (кг)
Відповідь: маса всіх банок з фарбою 72 кілограми.
3. Повторюємо, поглиблюємо знання (завдання 49)
— Які числа називають круглими?
— Називайте найближче кругле число.
17 (20); 31 (30); 54 (50); 89 (90); 13 (10); 78 (80)
— Доповнюйте до круглого числа.
99 (100); 317 (320); 73 (80); 166 (170); 415 (420)
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 50; 51 (с. 10).
VІI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що здалося складним?
— Що найбільше запам’яталося?
Немає коментарів:
Дописати коментар