середа, 21 жовтня 2015 р.

Природознавство 4 клас ОЗЕРА І БОЛОТА. ОХОРОНА ВОДОЙМ

ОЗЕРА І БОЛОТА. ОХОРОНА ВОДОЙМ 
Мета: формувати в учнів поняття про штучні та природні водні об’єкти: озера і болота; продовжувати формувати вміння працювати з фізичною картою; розвивати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до водойм. 
Хід уроку 
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 116) 
2. Презентація робіт учнів 
3. Презентація виконаних завдань 
— Які прислів’я і приказки про річки ви підібрали; пісні, у назвах яких згадуються річки? Хто склав вірші про річку? 
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про озера і болота та охорону водойм. 
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Робота за підручником (с. 116–119) 
Вправа «Мікрофон» 
Учні відповідають на запитання на с. 116. 
— Що ви дізналися про озера України? 
— Як утворюються болота? 
— Де в Україні найбільше боліт? 
— Які штучні водойми ви знаєте? Розкажіть про них. 
— Яке значення водойм? 
— Чому водойми потребують охорони? 
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника». 
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 119 
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник? 
2. Фізкультхвилинка 
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 
1. Гра «Незакінчене речення» 
Водойми це — ..., ..., ..., ..., ... 
Водойми бувають ... та ... Природні водойми: ... Штучні водойми: ... 
Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода, називають... 
2. Тестування 
1. Позначте назви річок України. 
а) Волга; 
б) Дунай; 
в) Лєна; 
г) Десна; 
д) Дон; 
е) Дністер; 
ж) Сіверський Донець. 
2. Знайдіть назви морів і озер України. 
а) Азовське; 
б) Світязь; 
в) Чорне; 
г) Каспійське; 
д) Синевир; 
е) Ялпуг; 
ж) Балтійське. 
3. Чому джерельна вода чиста? 
а) Вона очищується, коли проходить через шари землі; 
б) бо в ній немає риби. 
4. Море — це: 
а) частина океану; 
б) самостійний водний простір; 
в) частина океану, яка вдається в сушу. 
5. Найбільша річка України — це: 
а) Дністер; 
б) Дніпро; 
в) Південний Буг. 
6. Яке з морів не омиває з півдня береги України? 
а) Азовське; 
б) Аравійське; 
в) Чорне. 
3. Гра «Хто більше?» 
— Які бувають водойми? 
Водойма — берег, болото, брід, водоймище, джерело, затока, лиман, море, озеро, океан, плесо, ріка, ручай, став, струмок, трясовина. 
4. Гра «Заповніть схему» 
Водойми 
Природні  Штучні 
Слова для довідки: водосховища, джерела, річки, ставки, озера, болота, канали, моря, океани. 
5. Гра «П’ять речень» 
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання. 
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ 
— Про що нове ви дізналися на уроці? 
— Чи можливе життя на Землі без водойм? 
— Чи потрібно охороняти водойми? 
— Назвіть природні водойми України. Покажіть їх на карті. 
— Назвіть штучні водойми України. Покажіть їх на карті. 
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Підручник (с. 116–119). 

Немає коментарів:

Дописати коментар