АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ
Мета: ознайомити учнів із простими арифметичними задачами на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; вдосконалювати вміння виконувати дії з іменованими числами, що виражені одиницями часу; коригувати процеси аналізу, мислення, дрібної моторики; виховувати любов до рідного краю, його історії.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Пролунав уже дзвінок —
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо,
На уроці в подорож вирушаймо!
ІІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Усні обчислення
Гра «Ланцюжок»
Добуток чисел 7 і 50 збільш у 2 рази; збільш на 110; зменш у 90 разів; отримане число — перший множник, 400 — другий множник, знайди добуток; знайди 1/6 отриманого числа добутку; у скільки разів це число більше 30; додай до цього числа 49; збільш на 31; дізнайся на скільки це число менше найменшого чотирицифрового числа; зменш на 7 сотень; зменш у 100 разів. Що вийшло?
Відповіді: 350; 700; 810; 9; 3600; 600; 20; 69; 100; 900; 200; 2.
2. Математичний диктант
— Запишіть відповіді.
- Шпак прилітає до гнізда 200 разів на день, що на 130 разів менше, ніж велика синиця. Скільки разів прилітає до гнізда велика синиця?
- Папуга живе 120 років, а ворона — 60. У скільки разів ворона живе менше?
- Туристи йшли 2 години по 4 км, а потім ще 5 км. Скільки кілометрів пройшли туристи?
- Периметр квадрата 32 см. Чому дорівнює його сторона? площа?
- У школі 800 учнів. 1/4 із них — відмінники. Скільки у школі відмінників?
- Вага морської черепахи — 540 кг, а вага сухопутної черепахи дорівнює 1 /90 ваги морської черепахи. На скільки вага морської черепахи більше ваги сухопутної черепахи?
- Бамбук за 24 години виріс на 72 см. З якою швидкістю ріс бамбук?
- Катер плив а годин зі швидкістю b км/год. Чому дорівнює шлях катеру?
Відповіді: 330 р., 2 р., 13 км, 8 см, 64 см2, 200 відм., на 534 кг, 3 см/год, a • b км.
3. Аналіз контрольної роботи
- Загальна характеристика виконання контрольної роботи.
- Аналіз помилок.
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Гра «Поясни»
Розв’язування задачі (завдання 448, усно)
Учні пояснюють обчислення, подані в підручнику.
Завдання 449
Учні детально пояснюють розв’язання прикладів. Учитель виправляє та уточнює їх коментування.
2. Фізкультхвилинка
3. Письмові обчислення
Завдання 450
+ 15 год 16 хв + 10 хв 30 с – 5 діб 6 год – 7 год 34 хв
9 год 49 хв 25 хв 45 с 2 доби 18 год 2 год 40 хв
24 год 65 хв 35 хв 75 с 2 доби 12 год 4 год 54 хв
4. Робота над задачами
Завдання 451
Учні ознайомлюються з умовою задачі. Записують коротку умову. Порівнюють текст та коротку умову задачі. Складають план розв’язання задачі.
1 період — 1 корова — 37 кг
1/3 періоду — 96 корів — ? кг
1) 37 • 96 = 3552 (кг) — 96 коровам за 1 період;
2) 3552 : 3 = 1184 (кг) — 96 коровам за третину періоду.
Завдання 452
Діти читають задачу. Повторюють умову за коротким записом.
А t v
І 90 кг 6 хв ?
ІІ 80 кг 4 хв ?
І + ІІ 7 т = 7000 кг ? ?
Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно.
1) 90 : 6 = 15 (кг) — очищає 1 машина за 1 хвилину;
2) 80 : 4 = 20 (кг) — очищає 2 машина за 1 хвилину;
3) 15 + 20 = 35 (кг) — очищують 1 і 2 машини разом за 1 хвилину;
4) 7000 : 35 = 200 (хв) = 3 год 20 хв — очистять обидві машини разом.
Робота в парах
Учні складають задачу за коротким записом.
Наш потяг на кінцеву зупинку прибуде о 12 год 40 хв. Подорож триватиме 3 год 10 хв. О котрій годині потяг вирушить у подорож?
Початок — ?
Тривалість — 3 год 10 хв
Кінець — 12 год 40 хв
О котрій годині потяг вирушить зі станції?
– 12 год 40 хв
3 год 10 хв
9 год 30 хв
Відповідь: о 9 год 30 хв потяг вирушить зі станції.
5. Гра «Ланцюжок»
Завдання 1 (с. 86)
Виконання завдання «Ланцюжком»
1) 1037 рік; 1934 рік;
2) 3730; 3740; 3780; 3800; 3810; 3820; 3890.
6. Банк математичних цікавинок «Завдання для допитливих»
Завдання 6 (с. 86)
Учні з’ясовують, які цифри потрібно поставити замість зірочок, щоб жодна цифра не повторювалася, одержане число було найбільшим і найменшим.
8 976 345; 8 123 645.
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 453; 454 (с. 73)
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці ми вчилися...
- Мені сподобалось...
- Я хотів(ла)...
- Я зазнав(ла) труднощів під час...
- Знання мені знадобляться, щоб...
Немає коментарів:
Дописати коментар