четвер, 15 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ. ОБЕРНЕНІ ЗАДАЧІ

НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ. ОБЕРНЕНІ ЗАДАЧІ 
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 1000, вміння складати вирази; розвивати вміння розв’язувати обернені задачі; виховувати інтерес до предмета. 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Усні обчислення. Гра «Математична естафета» 
Змагаються хлопчики з дівчатками. (Виконавши обчислення, учень передає естафету іншому.) 
68 – 19 =                  46 + 25 = 
    – 36 =                        – 17 = 
    + 16 =                       + 38 = 
    + 48 =                        – 16 = 
    – 34 =                        – 38 = 
+ 57 = 100          + 62 = 100 
(В останньому прикладі результат обчислення закритий карткою з прапорцем «фініш». Якщо результати останніх учасників збігаються з записом на дошці, то всі діти провели обчислення правильно.) 
3. Математичний диктант 
Математичний диктант 
- Запишіть, скільки десятків в числі 470. (7) 
- Збільште число 70 у 3 рази. (210) 
- Збільште це число на 6. (216) 
- Знайдіть одну третю від цього числа. (72) 
- Збільште дане число в 4 рази. (288) 
- Відніміть від нього 16. (272) 
- Знайдіть одну четверту від даного числа. (68) 
- Запишіть число, в якому стільки десятків скільки й одиниць. (55) 
- Скільки до нього треба додати, щоб утворилося 62. (7) 
- Помножте дане число саме на себе. (49) 
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 
1. Гра «Ланцюжок» (завдання 22 (1)) 
2. Робота над виразами 
Завдання 23 (робота в групах) 
Учні перевіряють правильність складених виразів. (Вирази за схемами складено правильно.) 
Завдання 27. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою в парах 
(324 + 548) – (130 – 67) = 809 
(308 – 136) + (354 + 98) = 624 
3. Фізкультхвилинка 
4. Робота над задачами 
Завдання 24 
Аналіз умови задачі. Складання короткої умови. 
І день — 90 осіб 
ІІ день — ?, у 3 рази більше ?, 16 — учні 4 кл. 
— Яким є головне питання? 
— Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? Чому? 
— Про що дізнаємося першою дією? другою? 
— Якою дією відповімо на головне питання задачі? 

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. 
1) 90 • 3 = 270 (уч.) — відвідало другого дня; 
2) 270 + 90 = 360 (уч.) — відвідало за два дні; 
3) 360 : 6 = 60 (уч.) 
Відповідь: 60 учнів четвертих класів відвідали музей за ці 2 дні. 
Завдання 25 
Аналіз умови задачі. Складання короткої умови 
Кількість предметів  Маса 1 предмета  Загальна маса 
Дивани  5 штук  130 кг                       ? 950 кг 
                                                                     ? 
Стільці  6 штук 
План розв’язання 
- Скільки важать 5 диванів? 
- Скільки важать 6 стільців? 
- Скільки важить один стілець? 

Запис розв’язання задачі диференційовано: сильніші учні розв’язують по діях самостійно; решта — за допомогою вчителя. 
1) 130 • 5 = 650 (кг) — важать 5 диванів; 
2) 950 – 650 = 300 (кг) — важать 6 стільців; 
3) 300 : 6 = 50 (кг) 
Відповідь: маса одного стільця 50 кг. 
Творча робоча над задачею 
Учні складають обернену задачу, щоб знайти число 950, та розв’язують її. 
Кількість предметів  Маса 1 предмета  Загальна маса 
Дивани  5 штук  130 кг           ? ? 
                                                        ? 
Стільці  6 штук  50 кг 
Завдання 28. Фронтальна робота 
Учні колективно складають умову до задач та розв’язують їх, складаючи вираз. 
1) 20 • 4 + 30 • 3 = 170 (кг) 
2) 10 • 6 – 10 • 6 : 3 = 40 (л) 
5. Самостійна робота 
До кожної нерівності доберіть по 2 значення змінної a, щоб нерівність була істинною. 
130 – a > 80       a • 8 < 36                     a : 8 > 4 
а = 49; 48 ...         а = 1; 2; 3; 4             а = 40; 48; 56; 64 
6. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (завдання 29) 
Відповідь: 6 способами. 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 30; 31 (с. 7). 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Чи сподобалося вам розв’язувати задачі? 
— Яке завдання виконували легко, із задоволенням? 
— Яке завдання здалося складним? 

Немає коментарів:

Дописати коментар