понеділок, 19 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ

ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ 
Мета: закріплювати вміння учнів розв’язувати прості арифметичні задачі на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; продовжити вдосконалювати вміння виконувати обчислення над іменованими числами, які виражені одиницями часу; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до предмета. 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Усні обчислення 
1) Гра «Знайти “зайве” рівняння». 
х + 17 = 47                              130 : х = 2 
2 • х = 128                                96 – х = 32 
х : 16 = 4 
2) Завдання 455. 
2 год – 35 хв = 1 год 25 хв                            5 діб 4 год – 8 год = 4 доби 20 год 
4 хв – 26 с = 3 хв 34 с                                    3 год 20 хв – 50 хв = 2 год 30 хв 
3 доби – 6 год = 2 доби 18 год                     10 год – 7 хв = 9 год 53 хв 
3. Математичний диктант 
— Запишіть одиниці часу. 
а) 1 грудня 1991 року народ України на референдумі підтвердив Акт проголошення незалежності України. 
б) 28 червня Україна святкує День Конституції. 
в) Ми живемо у ХХІ столітті. 
г) Князь Володимир охрестив Русь у 988 році. 
д) Богдан Хмельницький був гетьманом України з 1648 по 1657 рік. 
ІІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 
1. Гра «Обчисли й перевір» 
Завдання 456 
Учні розв’язують приклади та виконують перевірку. 
2. Фізкультхвилинка 
3. Робота над задачами 
Завдання 457 
Учні ознайомлюються з умовою задачі за підручником. Складають колективно короткий запис, з’ясувавши, що 9 година вечора — це 21 година. 
Початок —                8 год ранку 
Тривалість —                  ? 
Кінець —                  9 год вечора — 21 год 
Обідня перерва —   1 год 
Учні розв’язують задачу за допомогою годинникового циферблата, а потім самостійно записують розв’язання в зошит. Один учень працює біля дошки, коментує розв’язання. 
1) 21 год – 8 год – 1 год = 12 год — працює магазин. 
Завдання 458 (фронтально з коментуванням) 
Завдання 459 
Учні складають короткий запис, з’ясувавши, що 4 година 16 хв вечора — це 16 год 16 хв. 
Початок — 7 год 55 хв ранку 
Тривалість — ? год 
Кінець — 4 год 16 хв вечора — 16 год 16 хв 
Самостійне розв’язування задачі з подальшою самоперевіркою з дошки. Один учень працює за дошкою. 
16 год 16 хв — 7 год 55 хв = 8 год 21 хв 
–  16 год 16 хв 
 7 год 55 хв 
8 год 21 хв 
4. Банк математичних цікавинок «Завдання для допитливих» 
Завдання 460 
Відповідь: відмінник Андрійко. 
Завдання 4 (с. 86) 
Учні читають задачу, колективно складають план розв’язання, короткий запис. 
Розв’язують задачу в парах. 
Надводна частина — 30 м — 15 на ? > 
Підводна частина — ? 
І спосіб 
1) 30 • 5 = 150 (м) — весь айсберг; 
2) 150 – 30 = 120 (м) — підводна частина; 
3) 120 – 30 = 90 (м) — більша підводна частина. 
ІІ спосіб 
1) 1 – 1/5 = 4/5 (м) — становить підводна частина; 
2) 30 • 4 = 120 (м) — становить підводна частина; 
4) 120 – 30 = 90 (м) — більша підводна частина. 
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 461; 462 (с. 74) 
V. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Що повторили сьогодні на уроці? 
— Які завдання сподобалися більше? 

Немає коментарів:

Дописати коментар