ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ
Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв’язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи.
ХІД УРОКА
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Аналіз самостійної роботи
Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач.
2. Усні обчислення. Гра «Хто швидше?»
50 • 2 70 : 5 40 – 28 35 + 25
– 16 – 2 • 5 : 15
: 42 • 7 : 4 • 12
+ 68 + 16 + 45 – 24
: 14 : 5 : 20 • 3
5 20 3 72
3. Математичний диктант
— Запишіть числа, в яких:
- 5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 7 одиниць; 30 одиниць II класу, 40 одиниць I класу;
- 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 3 одиниці.
(532 407; 30 040; 118 473)
Самоперевірка — за записом на дошці.
— Прочитайте числа в такому порядку: чотирицифрові; п’ятицифрові; шестицифрові.
84 037; 60 704; 455; 4075; 1507; 250 743; 761 245.
— Назвіть, скільки всього одиниць позначає цифра в запису кожного з чисел:
цифра 7 — 17 083; 70 345; 275;
цифра 2 — 248; 320 047; 123 621;
цифра 9 — 190 780; 495; 39 031.
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником
Завдання 305 (фронтально)
Завдання 306
— Прочитайте текст завдання. (Можна розподілити текст на окремі частини — абзаци.)
Перевірка рівня засвоєння учнями прочитаного тексту — за допомогою контрольних питань.
— Які числа називають натуральними?
— Яке натуральне число найменше?
— Чи існує найбільше натуральне число?
— Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою?
— Назвіть розряди, які утворюють клас тисяч.
— Назвіть лічильну одиницю першого (другого) класу.
— Як прочитати багатоцифрове число?
— Наведіть приклади зміни значення цифри в записі числа залежно від місця, що вона займає.
— Знайдіть у тексті підручника, як читають багатоцифрові числа.
— Прочитайте, що говориться в тексті про класи одиниць (тисяч).
— Продовжіть речення:
- Лічба починається з...
- Натуральний ряд чисел...
- Десять одиниць становлять...
- Десять десятків складають...
- При читанні чисел називають...
- Щоб отримати число, яке йде за даними, потрібно...
Завдання 307; 308 (фронтально)
2. Фізкультхвилинка
3. Ознайомлення з римськими цифрами
Завдання 309 (фронтально)
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Розв’язування рівнянь
Завдання 310 (1) (усно)
Завдання 320 (2) (самостійно з наступною взаємоперевіркою в парах)
х – 340 = 260 850 – х • 60 = 430 (730 – 190) : х = 60
х = 260 + 340 х • 60 = 850 – 430 540 : х = 60
х = 600 х • 60 = 420 х = 540 : 60
х = 420 : 60 х = 9
х = 7
2. Робота над задачею
Завдання 311
— Ознайомтеся зі змістом задачі. Повторіть її за короткою умовою.
20 ящ. по 16 кг
12 ящ. по ? кг 428 кг
Міркування. Щоб відповісти на питання задачі, потрібно дізнатися, скільки всього кілограмів розклали в менші ящики. Для цього потрібно від загальної кількості слив відняти кількість слив, розкладених у великі ящики. Скільки слив розклали у великі ящики, дізнаємося, помноживши 16 на 20.
1) 16 • 20 = 320 (кг) — слив розклали у великі ящики;
2) 428 – 320 = 108 (кг) — слив розклали в менші ящики;
3) 108 : 12 = 9 (кг) — слив клали в менший ящик.
3. Робота в парах (завдання 312)
Відповіді: 1001; 1010; 1100; 2000.
4. Гра «Поміркуй!»
- Падаючи з п’ятого 5 поверху, Аліса нарахувала 100 сходинок. Скільки сходинок вона б нарахувала, падаючи з другого поверху? (25 сходинок)
- Порівняйте, не обчислюючи.
615 • 172 172 • 615 306 • 825 827 • 320
817 • 614 614 + 817 368 : 8 368 : 23
516 • 724 724 • 540 504 : 56 672 : 56
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 313; 314 (с. 50–51).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Давайте пригадаємо, чого ми вчилися сьогодні на уроці.
— Зроблено дуже багато! Ви молодці! Впевнена, що успішно впораєтеся із контрольною роботою.
Немає коментарів:
Дописати коментар