субота, 17 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА

ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА 
Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Усні обчислення 
Гра «Будь уважним!» 
Учитель називає число, одному з учнів кидає м’ячик, а той, назвавши відповідь, повертає його вчителеві. 
— Збільшіть на два десятки кожне з чисел. 
460; 685; 60 843; 90 500; 70 000; 3480. 
— Назвіть відповідь задачі тільки в разі, коли вона розв’язується відніманням. 
- На гілці сиділо 12 пташок. 3 пташки полетіли. Скільки пташок залишилося? (12 – 3 = 9 (пташок)) 
- З одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого — 19 кг. На скільки кілограмів більше зібрали з другого куща? (19 – 16 = 3 (кг)) 
- На одному кущі дозріли 14 помідорів, а на другому — 27 помідорів. Скільки помідорів дозріли на двох кущах? (14 + 27 = 41 (п.)) 
- В одному ящику 17 кг печива. Скільки кілограмів печива в чотирьох таких ящиках? (17 • 4 = 68 (кг)) 
- У книзі 420 сторінок. Олег прочитав 90 сторінок. Скільки сторінок залишилося прочитати Олегу? (420 – 90 = 330 (стор.)) 

Завдання 412 
1) 55 778 – 4 = 55 774;            9000 – 4 = 8996; 
60 000 – 4 = 59 996;            4375 – 4 = 4371. 
2) 1 • 12 – 7 = 5;                      250 • 100 + 1 = 25 001;           60 000 : 100 – 10 = 590. 
3. Фізкультхвилинка 
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 
1. Розв’язування прикладів 
Завдання 413 
— Розв’яжіть приклади з коментуванням. 
Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом. 
25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160; 
180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500. 
Завдання 414 
— Розв’яжіть з коментуванням. 
30001  40004  700020 
        7       38  30030 
         29994         39966        669990 
Завдання 415 
— Перевірте, чи правильно виконано додавання. 
Учні записують приклади в зошитах, двоє учнів працюють біля дошки, коментують відповіді. 
+ 2745  945 
6549  45803 
275              97 
       9569           46845 
Завдання 416 (виконується аналогічно) 
+ 57453  3405 
8480  34005 
876        25788 
      66809        63198 
2. Робота над задачами 
Завдання 417 
— Ознайомтеся з текстом задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст з коротким записом задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою. 
Південний Буг — 806 км 
Дністер — ?, на 556 км довший 
Дніпро — ?, на 839 км довший 
1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра; 
2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра; 
+ 1362 
839 
2201 
(806 + 556) + 839 = 2201 (км) 
Завдання 418 
— Що називають периметром? (Суму довжин сторін многокутника) 
— Запишіть формулу для знаходження периметра трикутника. 
РΔ = а + b + с. 
— Що дано в задачі? Що невідомо? 
а — 4 см 8 мм 
b — 3 см 9 мм 
с — ? 
РΔ — 12 см 6 мм 
— Як знайти невідому сторону? (Від суми трьох доданків відняти суму двох доданків, отримаємо третій доданок.) 
1) 48 + 39 = 87 (мм) — довжина першої і другої сторін; 
2) 126 – 87 = 39 (мм) = 3 см 9 мм — довжина третьої сторони. 
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 419; 420 (с. 68). 
V. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Чого вчилися на уроці? 
— Як знайти периметр многокутника? 

Немає коментарів:

Дописати коментар