ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА
Мета: закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень, виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
Гра «Будь уважним!»
Учитель називає число, одному з учнів кидає м’ячик, а той, назвавши відповідь, повертає його вчителеві.
— Збільшіть на два десятки кожне з чисел.
460; 685; 60 843; 90 500; 70 000; 3480.
— Назвіть відповідь задачі тільки в разі, коли вона розв’язується відніманням.
- На гілці сиділо 12 пташок. 3 пташки полетіли. Скільки пташок залишилося? (12 – 3 = 9 (пташок))
- З одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого — 19 кг. На скільки кілограмів більше зібрали з другого куща? (19 – 16 = 3 (кг))
- На одному кущі дозріли 14 помідорів, а на другому — 27 помідорів. Скільки помідорів дозріли на двох кущах? (14 + 27 = 41 (п.))
- В одному ящику 17 кг печива. Скільки кілограмів печива в чотирьох таких ящиках? (17 • 4 = 68 (кг))
- У книзі 420 сторінок. Олег прочитав 90 сторінок. Скільки сторінок залишилося прочитати Олегу? (420 – 90 = 330 (стор.))
Завдання 412
1) 55 778 – 4 = 55 774; 9000 – 4 = 8996;
60 000 – 4 = 59 996; 4375 – 4 = 4371.
2) 1 • 12 – 7 = 5; 250 • 100 + 1 = 25 001; 60 000 : 100 – 10 = 590.
3. Фізкультхвилинка
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Розв’язування прикладів
Завдання 413
— Розв’яжіть приклади з коментуванням.
Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом.
25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160;
180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500.
Завдання 414
— Розв’яжіть з коментуванням.
– 30001 – 40004 – 700020
7 38 30030
29994 39966 669990
Завдання 415
— Перевірте, чи правильно виконано додавання.
Учні записують приклади в зошитах, двоє учнів працюють біля дошки, коментують відповіді.
+ 2745 + 945
6549 45803
275 97
9569 46845
Завдання 416 (виконується аналогічно)
+ 57453 + 3405
8480 34005
876 25788
66809 63198
2. Робота над задачами
Завдання 417
— Ознайомтеся з текстом задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст з коротким записом задачі. Складіть план розв’язання. Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.
Південний Буг — 806 км
Дністер — ?, на 556 км довший
Дніпро — ?, на 839 км довший
1) 806 + 556 = 1362 (км) — довжина Дністра;
2) 1362 + 839 = 2201 (км) — довжина Дніпра;
+ 1362
839
2201
(806 + 556) + 839 = 2201 (км)
Завдання 418
— Що називають периметром? (Суму довжин сторін многокутника)
— Запишіть формулу для знаходження периметра трикутника.
РΔ = а + b + с.
— Що дано в задачі? Що невідомо?
а — 4 см 8 мм
b — 3 см 9 мм
с — ?
РΔ — 12 см 6 мм
— Як знайти невідому сторону? (Від суми трьох доданків відняти суму двох доданків, отримаємо третій доданок.)
1) 48 + 39 = 87 (мм) — довжина першої і другої сторін;
2) 126 – 87 = 39 (мм) = 3 см 9 мм — довжина третьої сторони.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 419; 420 (с. 68).
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого вчилися на уроці?
— Як знайти периметр многокутника?
Немає коментарів:
Дописати коментар