ЧИТАННЯ І ЗАПИС ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 20 000. ПИСЬМОВЕ ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ТА ТРИ ДІЇ
Мета: формувати в учнів уміння читати і записувати п’ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ И ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усна лічба
- Скільки всього тисяч, сотень, десятків в числах: 238 856; 71 493?
- Полічіть від 2999 до 3007; від 12 993 до 13 005.
- Назвіть «сусідів» чисел:
1999 (1998, 2000); 13 900 (13 899, 13 901); 2660 (2659, 2661)
3. Математичний диктант
— Запишіть тільки відповіді.
- Сума чисел 127 и 223.
- Різниця чисел 1000 и 250.
- У скільки разів 87 кг більше 29 кг?
- Різницю чисел 560 и 430 збільшити в 6 разів.
- Знайти половину 900.
- Знайти сьому частину суми чисел 250 и 240.
- Сторона квадрата 19 см. Чому дорівнює периметр квадрата?
- Суму чисел 44 и 56 помножити на різницю чисел 44 и 39.
- Довжина тіла ведмедя 2 м, він коротший за кита у 18 разів. Яка довжина тіла кита?
Відповіді: 350; 750; 3; 780; 450; 70; 76; 500; 36 м.
4. Робота в групах. Позмагаймось!
— Знайдіть значення виразів — і ви дізнаєтеся назву одного з найбільш відомих заповідників України (Асканія Нова).
О 4 + 96 : 2 Н 3 • 26 – 18
В 111 + 36 : 4 А 880 : 44 • 9
І 200 : 4 – 25 Я 80 : 16 • 9
К 40 • 80 : 100 С 200 • 7 : 10
180 140 32 180 60 25 45 60 52 120 180
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником
Завдання 217 (1) (фронтально)
Завдання 217 (2) (запис чисел з коментуванням)
Завдання 218
Учні пояснюють, як можна отримати число 20 000.
Лічба десятками тисяч до 100 000 та у зворотньому порядку (завдання 219)
2. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Письмове віднімання трицифрових чисел
Учні повторюють алгоритм письмового віднімання.
— При відніманні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Віднімати починають з одиниць. Від однієї одиниці не можна відняти дві одиниці. Тому беремо один десяток із семи десятків. Над цифрою сім ставимо крапку. Один десяток замінимо десятьма одиницями та ще 1 одиниця, буде 11. Від 11 відняти 2 буде 9. Записуємо під одиницями. Від 6 десятків відняти 2 десятки, буде 4 десятки. Записуємо під десятками. Від 6 сотень відняти 3 сотні, буде 3 сотні. Записуємо під сотнями. Відповідь: 349.
– 671
322
349
2. Розв’язування прикладів з коментуванням
Завдання 220 (1)
– 501 – 874 – 381 – 757
252 593 280 58
249 281 101 699
3. Самостійна робота
Діти самостійно розв’язують приклади з подальшою взаємоперевіркою в парах.
– 480 – 544 – 831 – 505
283 155 214 125
197 389 617 380
На дошці записані відповіді.
— Знайдіть «зайве» число: 380; 617; 489; 197; 389.
4. Робота над задачами
Завдання 221
Учні складають задачу за малюнком та розв’язують її.
Кіт повертався додому від озера до лісу та дорогою зустрів жабеня, яке поверталося на озеро з лісу. До місця зустрічі кіт пройшов 409 м, а жабеня прострибало на 68 м менше. Яка відстань від лісу до озера?
1) 409 – 68 = 341 (м) — прострибало жабеня;
2) 409 + 341 = 750 (м) — відстань від лісу до озера.
409 + (409 – 68) = 750 (м)
Завдання 222
І — 1/4
ІІ — ?, на 120 кг > 800 кг
ІІІ — решта
Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.
1) 800 : 4 • 1 = 200 (кг) — першого дня;
2) 200 + 120 = 320 (кг) — другого дня;
3) 200 + 320 = 520 (кг) — першого і другого дня;
4) 800 – 520 = 280 (кг)
5. Геометричний матеріал
Завдання 223
— Скільки трикутників зображено на малюнку?
— Які сторони трикутника ABC перетинає відрізок КМ?
— Виміряйте сторони трикутника ABC та знайдіть його периметр.
AB = 32 мм; ВС = 32 мм; АС = 30 мм
РΔ АВС = 32 + 32 + 30 = 94 мм = 9 см 4 мм
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 224; 225 (с. 36).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Що було цікавого на уроці?
— Який вид роботи видався складним для вас?
— Якими будуть ваші побажання на наступний урок?
Немає коментарів:
Дописати коментар