субота, 17 жовтня 2015 р.

Математика 4 клас ПЕРЕВІРКА ДОДАВАННЯ ВІДНІМАННЯМ. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ДОДАНКА

ПЕРЕВІРКА ДОДАВАННЯ ВІДНІМАННЯМ. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ДОДАНКА 
Мета: узагальнити уявлення учнів про зв’язок дій додавання і віднімання; вчити виконувати перевірку додавання відніманням, віднімання — додаванням, розв’язувати складені задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. 
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Усні обчислення 
- Скільки необхідно мішків для 96 кг картоплі, якщо в один мішок вміщується 48 кг? (2 мішки) 
- Слону дають 90 кг їжі на добу, а верблюду — 15 кг. У скільки разів верблюд з’їдає менше, ніж слон? (У 6 разів) 
- На скільки днів вистачить 1 кг чаю, якщо кожен день використовують по 5 г? (На 200 днів) 
- Якщо висушити гриби, вони стануть у 5 разів легше. Скільки кілограмів сухих грибів можна отримати із 25 кг сирих? 30 кг? 70 кг? (5; 6; 14 кг) 
- Знайдіть периметр квадрата, якщо довжина його сторони в метрах дорівнює найменшому двоцифровому числу. (10 • 4 = 40 м) 

3. Математичний диктант 
- На скільки сума чисел 99 і 201 менше 700? 
- У скільки разів 1000 більше суми чисел 200 і 50? 
- У скільки разів число 111 менше найбільшого трицифрового числа? 
- Яке число більше числа 450 у 2 рази? 
- Скільки хвилин у п’ятій частині години? 

Відповіді: 400; 4; 9; 900; 12. 
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Робота за підручником 
Завдання 397 (1) 
— Поясніть записи та на їх основі сформулюйте правило перевірки віднімання додаванням. 
— Щоб перевірити, чи правильно виконали віднімання, потрібно до різниці додати від’ємник, а знайдену суму порівняти зі зменшуваним. Якщо сума різниці і від’ємника дорівнює зменшуваному, то приклад на віднімання розв’язаний правильно. 
Завдання 397 (2) (з коментуванням) 
847294  + 611843 
235451  235451 
        611843          847294 
Завдання 397 (3) 
Після аналізу запису формулюється правило перевірки додавання відніманням: якщо при відніманні одного із доданків від суми отримаємо другий доданок, то додавання виконано правильно. 
Завдання 397 (4) 
+ 29035  72497 
43462  43462 
         72497         29035 
2. Фізкультхвилинка 
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 
Завдання 398 
1. Письмові обчислення 
Учні працюють у зошитах, біля дошки розв’язують приклади з коментуванням, виконуючи перевірку. 
+ 48345  51673  + 40725  53669 
3328         48345  12944  40725 
        51673          3328                  53669         12944 

78864  + 75302  50791  + 38416 
3562          3562         12375  12375 
         75302          78864            38416          50791 

2. Робота над задачами 
Завдання 399 
— Прочитайте задачу. Проаналізуйте короткий запис. 
— Що позначають числові дані 10 480 кг? 8350 кг? 6180 кг? 
— Про що ми дізнаємось, коли знайдемо значення виразів 10 480 – 8350 та 10 480 – 6180? 
Учні доходять висновку: якщо від суми трьох доданків відняти суму двох із них, то знайдемо третій доданок. 
Завдання 400 
— Прочитайте задачу. Повторіть умову за коротким записом. Розв’яжіть задачу за поданим планом. 
720 л I — ? 10 
          III — ?            7870 л 
           II — ?                  6020 л 
1) Скільки літрів пального було в першій цистерні? 
2) Скільки літрів пального було в третій цистерні? 
1) 10 720 – 6020 = 4700 (л) — у першій цистерні; 
2) 7870 – 4700 = 3170 (л) — у третій цистерні. 
Завдання 401 
— Прочитайте задачу. Повторіть зміст задачі за питаннями. 
— Що було на двох баржах? 
— Що позначає число 18 600? 
— Скільки кавунів відвантажили з першої баржі? 
— Чи можна дізнатися, скільки кавунів залишилося на двох баржах? 
— Чи можна дізнатися, скільки кавунів залишилося на кожній баржі? 
— Чи можна після цього знайти, скільки кавунів було на кожній баржі? 
Учні з високим та достатнім рівнем знань працюють самостійно. Учням із середнім та початковим рівнем знань допомагає вчитель. 
1) 18 600 – 2600 = 16 000 (к.) — залишилося на двох баржах; 
2) 16 000 : 2 = 8000 (к.) — було на другій баржі; 
3) 8000 + 2600 = 10 600 (к.) — кавунів було на першій баржі. 
3. Завдання для допитливих. «Банк математичних цікавинок» 
Завдання 402 
(100 – 1) : 3 • 2 = 66 (р.) — дідусю. 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Завдання 403; 404 (с. 66). 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Якій темі був присвячений урок? 
— Якими правилами ви користувалися під час обчислень? 

Немає коментарів:

Дописати коментар