Урок 243 (читання)
Тема. «Від чого розквітла ромашка»
Мета: узагальнити знання учнів про йотовані букви;
удосконалювати читацькі навички; вчити працювати за інтерактивною методикою
«Мозаїка»; заохочувати вольові зусилля дітей, розвивати прагнення до розуміння
краси в природі; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати,
визначати головне, учити першокласників бути спостережливими, уважними;
формувати навички самоконтролю результатів своєї праці; розвивати словесну
творчість учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття, любов до
природи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання.
Обладнання: малюнки-зображення людей різних професій; індивідуальні
картки; комплект уривків оповідання «Весняні канікули» для опрацювання у групах
за інтерактивною методикою «Мозаїка».
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення про йотовані букви
Загадка
Це йотований квартет,
Четвірка букв, що мають свій секрет.
Ці букви позначають звуків два.
А з приголосним злившись
Одразу змінять значення своє,
А приголосний робиться м’яким.
— Що це за букви?
— Коли вони позначають два звуки? Які саме?
— Коли букви я, є, ю позначають один голосний звук?
2 Гра
«Будь уважним»
Потрібно
плеснути в долоні, почувши слово, у якому йотовані позначають 2 звуки.
Марія,
їжак, листя, юнга, Людмила, сім’я, солов’ї, галявина, синє, єноти, синіє,
ясени, Ярило.
— Як
ви вважаєте, що означає слово Ярило? (У давніх слов’ян — бог Сонця.)
—
Цього бога шанували як покровителя рослинного світу, весни, пробудження
природи. Зображали вершником на білому коні.
3
Шарада
Мій
перший склад — миліш за все на світі.
А другий — вказує на все.
А
разом люблять всі його:
Дорослі
й діти,
Бо всім воно тепло несе. (Сон + це = сонце)
4 Виразне читання оповідання А. М’ястківського «Сонечко» (с. 44)
— Що
здивувало Наталю? Чи справді сонечко за нами ходить?
5
Загадка
Всі
мене б’ють, а я не плачу,
Тільки радісно скачу. (М’яч)
6
Читання оповідання О. Буценя «Неслухняний м’ячик»
— Чи
справді м’ячик був неслухняним? Як слід було вчинити дівчинці?
Фізкультхвилинка
Наскачуся досхочу!
|
(Встати з-за парт.)
|
Як захочу, так підскочу.
|
(Підняти руки вгору, потягнутися.)
|
Я по колу стриб та стриб
На одній нозі, як гриб.
|
(Стрибки на правій нозі.)
|
Ще й на другій стрибу, стрибу...
Вже мені немає стриму.
|
(Стрибки на лівій нозі.)
|
Вже скачу, скачу, скачу,
Наскачуся досхочу.
|
(Стрибки на двох ногах.)
|
III. Робота над темою уроку
1
«Відшукай слово»
В В Р
В В В В В В О В В В В В В М В В В В В В А В В В В В Ш В В В В В В В К В В В В В
А В В В В (РОМАШКА)
— Що
ви знаєте про цю квітку?
— Опишіть її.
2 Читання вчителем оповідання Б. Харчука «Ромашка» (с. 48)
— Що
розвеселило ромашку?
3 Вправи для розвитку навичок читання (с. 50)
4 Читання тексту «ланцюжком»
5 Відповіді на запитання за змістом тексту
— Де
виросла ромашка?
— Що
таке левада? (Користуємося «скарбничкою слів» — с. 48.)
—
Чому ромашці стало незатишно?
—
Звідки лунала музика?
— Від чого розквітла ромашка?
— Чим
це оповідання нагадує казку?
6 Реконструкція та асоціативний зв’язок
— Прочитайте слова. Серед інших слів
знайдіть ті, що підходять за змістом до основного. Зафарбуйте стрілки, що
вказують на ці слова.
(Ромашка,
тюльпан, троянда, айстра)
— До
якої групи належать ці слова? (Квіти)
7 Робота в групах. Творча робота
—
Спробуйте скласти подібну казку за своїми спостереженнями в природі.
8 Опрацювання
тексту «Весняні
канікули» за інтерактивною методикою «Мозаїка»
Діти в «домашніх» групах отримують уривки
оповідання (один уривок на групу, позначений одним із символів), прочитують,
обговорюють зміст. Потім об’єднуються в «експертні» групи за символами. Кожен
учень переказує групі свій уривок тексту.
Уривки оповідання «Весняні канікули» для опрацювання у групах
за інтерактивною методикою «Мозаїка»
Під час весняних канікул ми з мамою їздили
в Бровари. Там живе моя бабуся.
Бабуся схожа на булочку. Така сама маленька
і рум’яна. На ній завжди біленька хустинка і білий фартушок, розшитий червоними
маками. Коли бабуся усміхається, її зморшки схожі на сонячні промінчики.
У бабусі велике господарство, тому вона
завжди в роботі. Курочкам дає поклювати, качечкам — пощипати, поросятам —
поїсти.
Я допомагаю бабусі. Мені подобається
спостерігати і доглядати за тваринами.
У сусіда Степана є справжній кінь. Одного
разу він покатав мене верхи!
Я думаю, що, коли виросту, стану
ветеринаром. Або дресирувальником. Я люблю тварин і хочу працювати з ними.
Повернення учнів у «домашні» групи.
Перевірка розуміння змісту оповідання (тестування).
Тестування
за змістом оповідання «Весняні
канікули»
1.
Куди їздив хлопчик на весняних канікулах?
а) У
Бровари до бабусі;
б) на
екскурсію до Києва.
2.
Бабуся схожа на:
а)
пиріжок;
б)
булочку.
3.
Чому бабуся завжди в роботі?
а) Бо
в неї велике господарство;
б) бо
вона трохи лінується.
4.
Ким хоче стати хлопчик, коли виросте?
а)
Лікарем або ветеринаром;
б) ветеринаром чи дресирувальником.
9 «Допоможи бджілці»
— Доведіть бджілку до вулика.
10
Уточнення знань про професії ветеринара та дресирувальника
11 Складання невеличкої розповіді про свою майбутню
професію
— Ким
ти хочеш стати, коли виростеш?
«Я хочу стати..., щоб... . Я обрав цю професію, тому
що...»
(«Я хочу стати лікарем, щоб лікувати людей. Я обрав цю
професію, тому що хочу, щоб всі були здоровими, хочу допомагати іншим».)
IV. Підсумок уроку
— Що
вас зацікавило на уроці?
— Чого навчилися?
Немає коментарів:
Дописати коментар