пʼятниця, 7 грудня 2012 р.

Урок 243 (читання) Тема. «Від чого розквітла ромашка»


Урок 243 (читання)
Тема. «Від чого розквітла ромашка»
Мета: узагальнити знання учнів про йотовані букви; удосконалювати читацькі навички; вчити працювати за інтерактивною методикою «Мозаїка»; заохочувати вольові зусилля дітей, розвивати прагнення до розуміння краси в природі; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити першокласників бути спостережливими, уважними; формувати навички самоконтролю результатів своєї праці; розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова; виховувати гуманні почуття, любов до природи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання.
Обладнання: малюнки-зображення людей різних професій; індивідуальні картки; комплект уривків оповідання «Весняні канікули» для опрацювання у групах за інтерактивною методикою «Мозаїка».
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення про йотовані букви
Загадка
Це йотований квартет,
Четвірка букв, що мають свій секрет.
Ці букви позначають звуків два.
А з приголосним злившись
Одразу змінять значення своє,
А приголосний робиться м’яким.
— Що це за букви?
— Коли вони позначають два звуки? Які саме?
— Коли букви я, є, ю позначають один голосний звук?
2 Гра «Будь уважним»
Потрібно плеснути в долоні, почувши слово, у якому йотовані позна­чають 2 звуки.
Марія, їжак, листя, юнга, Людмила, сім’я, солов’ї, галявина, синє, єноти, синіє, ясени, Ярило.
— Як ви вважаєте, що означає слово Ярило? (У давніх слов’ян — бог Сонця.)
— Цього бога шанували як покровителя рослинного світу, вес­ни, пробудження природи. Зображали вершником на білому коні.
3 Шарада
Мій перший склад — миліш за все на світі.
А другий — вказує на все.
А разом люблять всі його:
Дорослі й діти,
Бо всім воно тепло несе. (Сон + це = сонце)
4 Виразне читання оповідання А. М’ястківського «Сонечко» (с. 44)
— Що здивувало Наталю? Чи справді сонечко за нами ходить?
5 Загадка
Всі мене б’ють, а я не плачу,
Тільки радісно скачу. (М’яч)
6 Читання оповідання О. Буценя «Неслухняний м’ячик»
— Чи справді м’ячик був неслухняним? Як слід було вчинити дівчинці?
Фізкультхвилинка
Наскачуся досхочу!
(Встати з-за парт.)
Як захочу, так підскочу.
(Підняти руки вгору, потягнутися.)
Я по колу стриб та стриб
На одній нозі, як гриб.
(Стрибки на правій нозі.)
Ще й на другій стрибу, стрибу...
Вже мені немає стриму.
(Стрибки на лівій нозі.)
Вже скачу, скачу, скачу,
Наскачуся досхочу.
(Стрибки на двох ногах.)
III. Робота над темою уроку
1 «Відшукай слово»
В В Р В В В В В В О В В В В В В М В В В В В В А В В В В В Ш В В В В В В В К В В В В В А В В В В (РОМАШКА)
— Що ви знаєте про цю квітку?
— Опишіть її.
2 Читання вчителем оповідання Б. Харчука «Ромашка» (с. 48)
— Що розвеселило ромашку?
3 Вправи для розвитку навичок читання (с. 50)
4 Читання тексту «ланцюжком»
5 Відповіді на запитання за змістом тексту
— Де виросла ромашка?
— Що таке левада? (Користуємося «скарбничкою слів» — с. 48.)
— Чому ромашці стало незатишно?
— Звідки лунала музика?
— Від чого розквітла ромашка?
— Чим це оповідання нагадує казку?
6 Реконструкція та асоціативний зв’язок
— Прочитайте слова. Серед інших слів знайдіть ті, що підхо­дять за змістом до основного. Зафарбуйте стрілки, що вказують на ці слова.
(Ромашка, тюльпан, троянда, айстра)
— До якої групи належать ці слова? (Квіти)
7 Робота в групах. Творча робота
— Спробуйте скласти подібну казку за своїми спостереження­ми в природі.
8 Опрацювання тексту «Весняні канікули» за інтерактивною методикою «Мозаїка» 
Діти в «домашніх» групах отримують уривки оповідання (один уривок на групу, позначений одним із символів), прочитують, обговорюють зміст. Потім об’єднуються в «експертні» групи за символами. Кожен учень пере­казує групі свій уривок тексту.
Уривки оповідання «Весняні канікули» для опрацювання у групах за інтерактивною методикою «Мозаїка»

Під час весняних канікул ми з мамою їздили в Бровари. Там живе моя бабуся.
Бабуся схожа на булочку. Така сама маленька і рум’яна. На ній завжди біленька хустинка і білий фартушок, розшитий червоними маками. Коли бабуся усміхається, її зморшки схожі на сонячні промінчики.
У бабусі велике господарство, тому вона завжди в роботі. Куроч­кам дає поклювати, качечкам — пощипати, поросятам — поїсти.
Я допомагаю бабусі. Мені подобається спостерігати і доглядати за тваринами.
У сусіда Степана є справжній кінь. Одного разу він покатав мене верхи!
Я думаю, що, коли виросту, стану ветеринаром. Або дресиру­вальником. Я люблю тварин і хочу працювати з ними.
Повернення учнів у «домашні» групи. Перевірка розуміння змісту оповідання (тестування).
Тестування за змістом оповідання «Весняні канікули»
1. Куди їздив хлопчик на весняних канікулах?
а) У Бровари до бабусі;
б) на екскурсію до Києва.
2. Бабуся схожа на:
а) пиріжок;
б) булочку.
3. Чому бабуся завжди в роботі?
а) Бо в неї велике господарство;
б) бо вона трохи лінується.
4. Ким хоче стати хлопчик, коли виросте?
а) Лікарем або ветеринаром;
б) ветеринаром чи дресирувальником.
9 «Допоможи бджілці»
— Доведіть бджілку до вулика.
10 Уточнення знань про професії ветеринара та дресирувальника
11 Складання невеличкої розповіді про свою майбутню професію
— Ким ти хочеш стати, коли виростеш?
«Я хочу стати..., щоб... . Я обрав цю професію, тому що...»
(«Я хочу стати лікарем, щоб лікувати людей. Я обрав цю профе­сію, тому що хочу, щоб всі були здоровими, хочу допомагати іншим».)
IV. Підсумок уроку
— Що вас зацікавило на уроці?
— Чого навчилися?

Немає коментарів:

Дописати коментар