Урок 245 (читання)
Тема. «Якого кольору земля?» Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з дитячим журналом
«Пізнайко»
Мета: вчити використовувати в мовленні порівняння;
удосконалювати вміння працювати з текстом; розвивати словесну творчість учнів
засобами художнього слова, читацьку
культуру;
учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до планування
власних дій; виховувати охайність, правдивість; почуття гумору.
Обладнання:
малюнки квітів; зображення цирку; картки з
кольорового картону; плакат «Дотримуйся чистоти»; виставка журналів «Пізнайко».
Хід
уроку
I.
Організаційний момент
II.
Актуалізація опорних знань учнів
1 Прочитайте слова згори донизу,
зосереджуючи увагу на середині
— Назва якої квітки зустрілася серед
прочитаних слів?
2 Читання «ланцюжком» оповідання Б. Харчука «Ромашка» (с. 48)
3 Гра «Розвідник». Вибіркове читання (с. 50, завдання 1)
1) Прочитайте тільки ті слова, що
зустрілися в оповіданні «Ромашка».
2) До кожного слова знайдіть та прочитайте
речення, в якому воно зустрілося.
Наприклад, слово жовтогарячий — Ромашка
підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця.
4 «Квіткові ребуси»
5 Творче завдання «Ромашка»
— Вставте пропущені букви в пелюстки та
прочитайте слова.
— Яке слово означає місце виступу артистів
цирку? (Арена)
(Пірат,
фраза, пілот, карат, арена, школа)
— Чим займається дресирувальник?
— Чи потрібен у цирку ветеринар?
6 Виразне
читання оповідання «Весняні
канікули» (с. 51)
7 Відповіді на запитання за текстом
— Коли хлопчик побував в гостях у бабусі?
— Як автор описує бабусю?
— Яке в неї господарство?
— Як допомагав онук бабусі?
— Що ще цікавого він побачив в селі?
— Ким вирішив стати і чому?
— Чи є тварини у вас удома?
— Як ви за ними доглядаєте?
— Ким хочете стати, коли подорослішаєте?
8 Гра «Кольори»
— Назвіть предмети того самого кольору.
Білий — папір, сніг, цукор...
Зелений — листя, трава, огірок...
Червоний — помідор, вишня, калина...
Жовтий — стигле зерно, сонечко, пісок...
Чорний — земля, вугілля, ніч...
III. Робота над темою уроку
1 Читання вчителем оповідання Т. Білецької «Корисна розмова» (с. 52)
— Чому доні стало соромно перед мамою?
2 Вправа на розвиток швидкості читання (с. 54, завдання
1)
3 Читання твору учнями
4
Обговорення прочитаного
— Що
означає слово чепурити?
— Якого кольору були стрічки і з чим їх
порівнювала мама?
—
Чому коси матуся назвала золотими?
— На
що були схожі губи дівчинки?
— Які
ж були рученята у доні?
—
Чому дівчатко засоромилося?
— Чи
доводилося вам соромитися з тої самої причини?
— Що
слід робити, щоб не потрапляти в такі не дуже приємні ситуації?
5
Читання оповідання за особами
6
Поміркуйте!
—
Продовжте речення.
Руки
слід завжди тримати в чистоті, бо...
Фізкультхвилинка
Хлюп, хлюп водиченьку,
Хлюп, хлюп на личенько,
Іна ручки, і на ніжки —
Хлюп, хлюп, хлюп.
Вимили вушка
Лапками звірі,
Животик помили,
Почистили свою шубку на спинці,
Подивились у люстерко,
Стали гарними, посміхнулися.
(Імітація рухів, описаних у тексті.)
IV. Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з
дитячим журналом «Пізнайко»
1 Розглядування виставки журналів «Пізнайко»
2
Повідомлення про журнал
3
Ознайомлення з журналом: будова, рубрики, герої, ілюстрації
4
Читання деяких матеріалів за вибором вчителя
5 Робота над твором Д. Чередниченка «Жирафа у метро» (с. 54–55)
— У
журналах дуже часто друкують цікаві гумористичні твори, наприклад небувальщини.
Сьогодня ми прочитаємо одну з них. Це твір Д. Чередниченка «Жирафа у метро». Що
ж таке небувальщина?
1)
Уточнення поняття небувальщина (с. 55, «Скарбничка слів та понять»)
2)
Слухання твору
— Які ж дива відбувалися у метро?
3)
Читання сильними дітьми
4) Обговорення прочитаного за запитаннями підручника (с.
55)
6 Самостійне читання журналу
V. Підсумок
уроку
—
Доберіть порівняння: очі, як..., волосся, як..., губи, як...
— Що
слід робити, щоб руки були чистими?
— Чи
завжди доречно жартувати?
— Чим вас зацікавив журнал «Пізнайко»?
Немає коментарів:
Дописати коментар