ВПРАВИ НА ВЖИВАННЯ РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМ ПРИКМЕТНИКІВ У МНОЖИНІ
Мета: вчити учнів відмінювати прикметники у множині; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (вправа 209, с. 106)
— Прочитайте твір на тему «Мамині (бабусині) руки».
2. Робота над прислів’ями
— Прочитайте, поясніть зміст. Прикметники у називному відмінку множини спишіть разом з іменниками, від яких вони залежать. Придумайте і запишіть з ними речення таким чином, щоб ці словосполучення вживалися у знахідному відмінку однини.
Неправдиві слова височини не досягнуть. Найкращі думки завжди приходять після діла. Добрі діти доброго слова послухають. Загоюються й тяжкі рани, не забувається слово погане.
3. Словникова робота
Футбол, футболіст
Футбол — спортивна гра, у якій гравці кожної з двох команд, б’ючи м’яч ногами, головою або тулубом, намагаються провести його у ворота супротивника якомога більше разів.
Забив я у ворота гол,
Граю з хлопцями в... (футбол).
— Складіть словосполучення іменників футбол та футболіст з прикметниками.
4. Хвилинка каліграфії
Фф фт фу фб фл фу фі
Футбол, футболіст, футболити, футбольний, футболка.
5. Фізкультхвилинка
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви вдосконалите вміння відмінювати прикметники у множині.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 106–107)
Вправа 210
Мужній — стійкий, хоробрий, відважний, сміливий, рішучий.
Вправа 211–212 (1)
2. Тренувальні вправи
1) Запишіть словосполучення у множині. Виділіть закінчення прикметників.
Козацька шабля, білий сарафан, кращий читач, давній слов’янин, чудовий орнамент, родинне гніздо.
2) Змініть словосполучення «іменник + іменник» на «прикметник + іменник» за зразком.
Зразок: будинки з каменю — кам’яні будинки.
Стільці з дерева —
Хустини з шовку —
Озера в горах —
Рушники з льону —
Горщики з глини —
Складіть і запишіть речення з одним із утворених словосполучень. Встановіть зв’язок слів у ньому.
3) Поширте речення прикметниками.
Діти збирають листя.
Хмари пливуть у небі.
Дощі йдуть у місті.
Фізкультхвилинка
4) Придумайте і запишіть 5–6 прикметників з префіксом най- у множині. Розберіть прикметники за будовою.
5) Запишіть словосполучення у зазначених відмінках.
Колискові пісні (у Д. в.) —
Літні ночі (в Ор. в.)—
Соснові ліси (у Р. в.) —
6) Складіть речення з поданих слів.
Мохнаті, у, ковдрах, спокійно, сосни і ялини, пухових, дрімають.
Розберіть прикметники як частини мови.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого навчилися на уроці?
— Що сподобалося?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вправа 212 (2), с. 107.
Немає коментарів:
Дописати коментар