РЕЖИМ ДНЯ
Режим дня — це
встановлення оптимальних норм тривалості різних видів діяльності й відпочинку,
а також засіб вироблення в дитини звички розпоряджатися собою та своїм часом,
уміння обирати для себе найприйнятніший ритм життя та праці, потреби
заповнювати свій час корисною діяльністю.
Режим дня школяра повинен будуватися
відповідно до періодів підвищення й спаду працездатності, що залежить від
інтенсивності фізіологічних процесів.
Раціонально організований режим дня
передбачає:
•
навчання в школі, точно регламентований
час і тривалість підготовки домашніх завдань, а також творчої діяльності
дитини (у період підвищення працездатності);
•
обов’язковий відпочинок на свіжому
повітрі;
•
достатній за тривалістю сон із суворо
встановленим часом підйому й відходу до сну;
•
регулярне та повноцінне харчування;
•
відповідна до віку рухова активність.
Правильно організований режим дня сприяє
встановленню фізіологічної рівноваги організму із середовищем, у якому
здійснюються виховання й навчання, тому що він заснований на всебічному врахуванні
особливостей зростання, розвитку та умов життя дитини. Оскільки всі процеси в
організмі відбуваються ритмічно, регулярність окремих елементів режиму дня та
їх чергування сприяють нормальному функціонуванню й чіткій взаємодії всіх
органів і систем.
Режим дня — основа нормальної життєдіяльності
дитини, що забезпечує високу працездатність протягом навчального дня, тижня,
року, охороняє нервову систему від перевтоми, підвищує загальну опірність
організму, створює сприятливі умови для фізичного й психічного розвитку.
Для молодших школярів дотримання режиму
дня має особливе значення. З одного боку, їх нервова система ще незріла й межа
виснаження нервових клітин є досить низькою, з іншого — нові умови життя,
необхідність адаптації до нелегких для організму дитини фізичних і психічних навантажень,
що пов’язані із систематичним навчанням, ламання старих стереотипів поведінки
та діяльності й утворення нових висувають підвищені вимоги до всіх фізіологічних
систем. Упорядкованість чергування праці й відпочинку сприяє оптимізації
функцій організму, кращій адаптації до умов школи з мінімальними
фізіологічними витратами.
Усі елементи режиму дня необхідно здійснювати у суворій
послідовності й у той саме час. Коли попередній етап денного ритму є умовним
сигналом для здійснення наступного, то це сприяє закріпленню системи стійких
умовних рефлексів.
Немає коментарів:
Дописати коментар