Основні
компоненти режиму дня молодших школярів
1.
Найсприятливіший час підйому дитини після
нічного сну — 7:00-7:30 год ранку. Загальна тривалість нічного сну першокласника
— 10-10,5 год.
2.
Гігієнічні процедури, ранкова гімнастика
(7:30-7:45). Ранкова гімнастика дає змогу організму остаточно прокинутися, вона
поліпшує кровопостачання головного мозку, зміцнює нервову систему, створює
бадьорий, гарний настрій. Після зарядки бажано прийняти душ.
3.
Сніданок (7:45-8:00). Для правильного
розвитку організму та збереження високої працездатності дітям необхідно
дотримувати режим харчування. Зміни інтервалів між їжею часто спричиняють
порушення апетиту в дітей. Приймання їжі без апетиту викликає розлад роботи
органів травлення, як наслідок — розвиваються хронічні захворювання
шлунково-кишкового тракту.
5.
Дорога до школи (8:00-8:30). Дуже корисно
перед початком занять прогулятися протягом 20-30 хв, адже це підвищує розумову
працездатність і забезпечує краще засвоєння навчального матеріалу.
4.
Перебування у школі (8:30-12:30).
5.
Передобіднє перебування на повітрі
(прогулянка, ігри, розваги) (12:30-13:00). Воно відновлює організм після
занять, сприяє загартовуванню організму та профілактиці ультрафіолетової недостатності
й гіподинамії, підвищує працездатність учня до рівня, необхідного для
повноцінного виконання домашніх завдань. Тривалість прогулянки — до ЗО хв.
6.
Обід (13:00-14:00).
7.
Сон або пасивний відпочинок
(14:00—15:00). Для дітей із послабленим здоров’ям, які швидко стомлюються, із
підвищеною збудливістю нервової системи денний сон тривалістю до 1 год є обов’язковим.
Денний сон узагалі показаний усім першокласникам. Під час зростання розумових і
фізичних навантажень (у період гострої адаптації до умов шкільного навчання)
тривалість сну доцільно збільшувати.
8.
Рухливі ігри, розваги на повітрі
(15:00-15:45). Рухова активність на повітрі перед початком самопідготовки
(прогулянка, рухливі та спортивні ігри, танці, хор у добре провітрюваному
приміщенні, суспільно корисна праця), а після самопідготовки — участь у
заходах емоційного характеру (заняття в гуртках, ігри, відвідування видовищних
заходів, підготовка й участь у виступах самодіяльності, вікторини та ін.).
Загальна тривалість перебування першокласників на повітрі протягом дня — 3-3,5
год.
9.
Полуденок (15:45-16:00).
10.Самостійні навчальні заняття, що проводять із другої
половини навчального року (16:00-17:30). У жодному разі не слід перевищувати
рекомендований час підготовки домашніх завдань, а, навпаки, доречно його
скорочувати. Загальне денне навантаження дитини не повинно бути надмірним.
Найпродуктивнішій праці допомагають створення робочої обстановки, раціональна
організація робочої зони (письмовий стіл з певним порядком розташування
необхідного приладдя; зручний, дібраний за зростом стілець; достатня яскравість
освітлення та ін.). Самопідготовку учням рекомендують починати із завдань
середньої трудності, потім виконувати складний матеріал, а завершувати роботу
виконанням найлегших завдань. Спочатку слід виконувати письмові завдання,
потім — усні. Через кожні 15-20 хв виконання домашніх завдань необхідно робити
короткі перерви з виконанням фізичних вправ для тіла та очей
(фізкультхвилинки).
11.Хатня робота (17:30-18:00). Діти повинні надавати посильну
допомогу родині, виконуючи певну хатню роботу. Першокласників залучають до
прибирання кімнати, миття посуду, догляду за кімнатними рослинами й тваринами
та ін.
12.Вечеря (18:00-18:30).
13.Вільний час (18:30-20:00). Дитина може використовувати вільний
час на свій розсуд.
12.Вечірня прогулянка (20:00-20:30). Особливо корисна
прогулянка перед сном, що триває приблизно ЗО хв.
13.Гігієнічні процедури, підготовка до сну (20:30-21:00).
14.Нічний сон (21:00-7:00).
Немає коментарів:
Дописати коментар