вівторок, 21 травня 2013 р.

Етика 1 клас Тема. Ми йдемо до школи вранці. Поведінка під час уроків і на пе­рервах. Поведінка в їдальні, в бібліотеці


Етика 1 клас

Тема. Ми йдемо до школи вранці. Поведінка під час уроків і на пе­рервах. Поведінка в їдальні, в бібліотеці
Мета: уточнити розуміння учнями поняття культура поведінки', вчити виявляти турботливе ставлення до оточуючих; розвивати навички куль­турної поведінки; виховувати звичку приходити на заняття своєчасно, першими вітатися зі старшими, з ровесниками.
Обладнання: картини із зображенням різноманітних ситуацій, під­ручники.
ХІД УРОКУ
I.    Організаційний момент
Учитель
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок розпочинається.
II.    Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя.
    Ми з вами добре знаємо, що суспільство може досягти найвищого розвитку тільки тоді, коли буде складатися з розвинутих особистостей, які уміють гарно вчитися, використовувати свої знання на практиці, гарно поводитесь в колективі, громадських місцях, уміють дружити і цінувати один одного. Отже, сьогодні ми з вами почнемо розмову про школу, про нашу поведінку під час уроків, розглянемо, як вона впливає на наші успіхи у навчанні, навчимося поводити себе в колективі, ознайомимось із правилами культурної поведінки.
III.    Актуалізація опорних знань
1.  Бесіда з учнями.
  Що таке школа?
  Чого навчають в школі?
  Для чого людині необхідно вчитися?
2.   Розповідь учителя.
    Школа — це не тільки приміщення, до якого кожного ранку при­ходять учні, це ще й велика країна Знань, країна дитинства і юності. Школа завжди турбується про своїх мешканців, розкриває секрети різних наук, збагачує міцними знаннями, необхідними в житті кожної
людини. Недарма український народ склав багато прислів’їв про знання та навчання.
3.  Робота із прислів’ями.
    Знання — людині, що крила — пташині.
    Мудрим ніхто не родився, а навчився.
    Вчення — світ, а невчення — тьма.
    Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
  Як ви розумієте ці прислів’я?
Отже, знання — це життєва необхідність для кожної людини. Тільки освічена людина, яка вміє використовувати свої знання, може досягти певного успіху в житті.
IV.   Первинне сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу
1.  Повідомлення вчителя.
             Послухайте уривок із оповідання про школу XV—XVI ст. і скажіть, що вам у ній сподобалося, а що — ні.
У школі всі учні були рівні: і багаті, і бідні. Вони були зобов’язані утримувати лад і чистоту в школі. Щоб заохотити учнів до науки, давня школа придумала чергу місць у класі, від перших і останніх лав: кращий учень просувався все ближче і ближче, доходив до першої лави, де сиділи найкращі учні — сенатори. Учень, що визначався найбільше з усіх, нази­вався імператором і мав право сидіти на окремому місці поряд із вчителем. Нетямущим учням деколи одягали на голову шапку з ослячими вухами й садовили на останній, «ослячій лавці». За будь-які шкільні провини карали різками. Учнем, який карав, був один із старших і сильніших.
  Яких би правил поведінки ви б не хотіли дотримуватися тепер?
              Які правила, на вашу думку, необхідно залишити у сучасній школі?
2.  Творча робота в групах.
              Групою із 4—6 чоловік обговоріть і складіть правила для школярів сьогоднішніх та з далекого майбутнього.
3.  Заслуховування й обговорення правил, запропонованих творчими гру­пами.
               Для чого необхідно суворо дотримуватись правил шкільного життя?
              Наведіть приклади того, як порушення шкільних правил призво­дило до сумних наслідків.
               Зробіть висновок про те, для чого ми складали певні правила поведінки.
              Учні вашого класу спілкуються не тільки на уроках, а й на пе­рервах. Багато з вас не завжди чемно ставиться до своїх однолітків. А чому? Кожному хочеться мати вірних, надійних, добрих друзів. А чи ви є такими? Перерва — час для вашого відпочинку. Намагайтеся провести його весело і корисно для себе. Насамперед, приготуйтесь до наступного уроку, а потім відпочивайте, грайтесь зі своїми товаришами.
Весела гра «З добрим другом і дорога коротша».
Один із учнів виходить до дошки й описує свого друга, не називаючи його імені. Учні повинні вгадати ім’я того, про кого розповідали.
Примітка. Необхідно попередити дітей про те. Що їхня розповідь повинна мати тільки позитивну спрямованість.
4.   Розбирання ситуації.
  Послухайте історію про одного хлопчика й оцініть його вчинок.
Продзвенів дзвоник на перерву, і Юрко кулею вискочив із класу. Він
хотів купити пиріжок в їдальні і поспішав туди потрапити, поки не набігла велика черга. Він нісся коридором, розштовхуючи дітей, що розбігалися від нього. Аж тут в їдальні з’явилась Марія Петрівна. Юрко на хвилину зупинився, а потім стрімголов кинувся в чергу і став знову розштовхувати дітей. Зачепивши дівчинку ліктем, він навіть не озирнувся.
  Що ви можете сказати про хлопчика?
  Що робив Юрко неправильно?
  Як необхідно себе поводити в їдальні?
5.    Робота з малюнками.
Розбирання ситуацій, зображених на малюнках. Озвучування малюн­ків. Складання діалогів. Складання правил поведінки в їдальні.
6.  Дидактична гра «Ввічливі слова».
  Доповніть вірш потрібними словами ввічливості.
Якщо бажаєш висловити подяку, промовити необхідно... «Дуже дя­кую».
Коли мене сварять, я намагаюсь завжди казати чемно... «Вибачте».
    Усі знання людства занотовані у книгах. Книги — наше духовне багатство. Вони зберігаються у бібліотеках. Якщо ви хочете дізнатися щось новеньке для себе — завітайте до бібліотеки. Насамперед, запам’ятайте правила поведінки в бібліотеці.
    Зберігайте тишу, перебуваючи у приміщенні бібліотеки.
    Не заважайте своїм товаришам зайвими питаннями.
    Книги беріть акуратно, не згинайте сторінок.
    Будьте ввічливими.
7.  Рольові ігри «Ми в їдальні», «Ми у бібліотеці».
V.   Закріплення та узагальнення знань
1.  Бесіда з учнями.
  Що нове ви дізналися для себе на сьогоднішньому уроці?
  Якою ви б хотіли бачити школу майбутнього?
  Якими будуть обов’язки учнів у вашій школі майбутнього?
2.   Рольова гра «Будуємо школу майбутнього».
Діти розподіляються на групи, кожна з яких обирає професії: архі­тектори, фахівці з озеленення, оформлення шкільної території, класних кімнат, вчителі, учні. Кожна група готує свій проект.
VI.   Підсумок уроку
  Про що ви дізналися на уроці, чому навчилися?
  Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці?

Немає коментарів:

Дописати коментар