Етика 2 клас
Тема:
Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога. Підтримка. Невдача
товариша — моя невдача
Мета:
вчити учнів основним правилам співжиття в колективі; розкривати поняття свідомої
дисципліни; розвивати вміння бути коректними, пунктуальними, співчутливими; виховувати
бажання дотримуватися шкільних норм поведінки.
Обладнання: матеріал до гри « К в і т к а - с е м и ц в і т к а », картки з прислів’ями.
ХІД
УРОКУ
I. Організація класу Учитель
Треба всім нам привітатись:
—Добрий день!
Дружно, весело сказати:
—Добрий день!
Вліво-впрао повернемось.
Туди-сюди усміхнемось.
—Добрий, добрий, добрий день!!!
II. Актуалізація отриманих знань
1. Робота над віршем
Наталі Забіли «Стояла собі хатка».
Стояла собі хатка —
Дірявий чобіток.
А в Ній жида бабуся,
Що мала сто діток.
Така була сімеєчка.,
Сімеєчка мала!
Ніяк із нею впоратись Бабуся не моща.
Пішла бабуся на город По моркву й
буряки,
Пішла вона до пекаря По хліб та пиріжки.
А сто дітей — не ледарі,
Пішли збирати хмиз.
Усі взяли по гілочці И назбирали
цілий віз!
Води
взяли по крапельці —
І повний казанок!
I
наварили борщику Бабся й сто діток.
А потім сто цеглинок Вони
принесли вмить,
І склали з них будинок,
І стали в ньому жить.
А потім сто зернинок Поклали в
землю в ряд,
І виросли з них квіти,
І став квітучий сад!
Якби ж ота бабуся Не мала сто
діток,
Була б і досі хатка —
Дірявий чобіток!
—
Про кого розповідається у вірші?
—
В якій хатці жила бабуся?
—
Скільки у неї було діток?
—
Чи легко було бабусі впоратися із своїми дітьми?
—
Чи допомагали вони бабусі?
—
Як ви вважаєте, чому «хатка — дірявий чобіток» стала
чудовим будиночком?
III. Повідомлення теми уроку
—
Сьогодні на уроці ми поговоримо про правила співжиття
в колективі.
IV. Робота над темою уроку
1.
Вступне слово вчителя.
—
Саме дружні, згуртовані дії приносять нам бажаний
результат. Успішна діяльність колективу можлива лише тоді, коли кожний відповідально
ставиться до покладених на нього обов’язків.
Основний труд
школяра — навчання. У вашому шкільному колективі повинна панувати
організованість, згуртованість, повага до товаришів, взаємодопомога. Тільки
разом можна подолати усі труднощі. Недарма говорять: «Всі за одного, один за
всіх — будь-яка справа має успіх».
2.
Робота над текстом В. Сухомлинського «Чому?»
Три тижні не був у
школі Сергійко — хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний,
збуджений прийшов хлопчик до школи. Ось і його парта, ось і товариші. Думалось
йому, що в очах товаришів він побачить радість і привітність. Та їхні очі були
спокійні та не зворушливі.
—
А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й запитав
його сусіда по парті.
— Виконав, — тихо
сказав Сергійко і заплакав.
—
Про кого розповідається у тексті?
—
Чому Сергійко не ходив до школи?
—
Як зустріли хлопчика його однокласники?
—
Чому заплакав Сергійко?
—
Як би ви вчинили у цій ситуації?
3.
Робота над текстом «Сашко захворів».
Сьогодні не прийшов
до школи Оксанчин сусід. Щось, напевно, сталося. Сумно дівчинці, тому що Сашко
— хороший товариш. На уроці завжди допоможе, а на перерві розповідає смішні
історії.
—
Наш Сашко захворів і деякий час не зможе відвідувати
школу, — повідомила вчителька. — Можливо, хтось захоче його провідати?
—
Це ж як йому скучно! — подумала Оксанка. — Він так
любить школу. Я обов’язково його провідаю. Треба приготувати для нього щось
приємне. О! Знаю! Я йому намалюю метелика, ластівку і свого котика Пушка. А
може, разом із Пушком його провідаємо.
Бесіда за текстом.
—
Діти, подобається вам Сашкова сусідка?
—
А ви провідуєте своїх хворих друзів?
—
В якому колективі ви хотіли б вчитися: в класі, де
вчився Сашко, або в класі, де вчився Сергійко? Чому?
4.
Гра «Вгадай, хто це?»
Діти об’єднуються в
групи. Кожна складає характеристику певного члена їхнього шкільного колективу.
Потрібно відгадати, про кого з товаришів склалась така думка.
V. Фізкультххвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо, дружно присідати.
Сонечко розвеселяти.
Встали — сіли!
Встали — сіли!
Бачте, як розвеселили!
Стало й сонце танцювати,
Нас до кола припрошати.
Нумо — разом! Нумо — всі!
Потанцюймо по росі!
VI. Закріплення отриманих знань
1.
Робота над прислів’ями.
Скласти прислів’я,
частини якого записані на картках.
•
Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися
з тобою.
•
Дерево
міцне коріннями, людина — друзями.
•
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
•
В гурті і комар — сила.
•
Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
2. Гра
«Квітка-семицвітка».
Утворіть квітку, враховуючи правила
співжиття в колективі.
— Чи є тут зайві
пелюстки? Чому?
|
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
VII. Підсумок уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар