четвер, 23 травня 2013 р.

Етика 2 клас Тема. Відповідальність за свої вчинки. Обов’язок. Відповідальність. Дисципліна. Емоції та почуття. Вчинок і порядність. Доручення. Слово і діло


Етика 2 клас

Тема. Відповідальність за свої вчинки. Обов’язок. Відповідальність. Дисципліна. Емоції та почуття. Вчинок і порядність. Доручення. Слово і  діло

Мета: закріплювати уявлення дітей про такі етичні норми як обов’язок, відповідальність, дисципліна і т. ін.; вчити відповідально ставитися до навчання, виконувати доручення; привчати цінувати своє слово; роз­вивати вміння аналізувати свої вчинки; виконувати почуття правової самосвідомості.
Обладнання: ситуативні малюнки, ребуси, прислів’я, завдання для груп, оповідання В. О. Сухомлинського «Як важко бути людиною».
ХІД УРОКУ
І.  Організація класу
Учитель
  Доброго ранку! — мовлю за звичаєм.
  Доброго ранку! — кожному зичу я.
  Доброго ранку! — людям бажаю.
І усміхаються у відповідь люди:
Добрі слова ж бо для кожного любі!
II.   Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
      Сьогодні ми поговоримо про те, що означає поводитись гарно. Тема нашого уроку — це слова можна і не можна, правильно і неправильно.
III.    Вивчення нового матеріалу
1.  Слово вчителя.
Людина починається з добра...
Добре слово і добрий вчинок завжди підтримають і допоможуть. Навіть можуть вилікувати. За багато років існування люди намагалися жити так, щоб усім було добре, тобто справедливо. Завжди цим поняттям добре і справедливо ми можемо оцінити дії людей, їх вчинки.
Справжня людина — це людина добра і мудра, щедра та сердечна, яка вміє любити і співчувати, захистити та приголубити, поважати і по­радити, людина з добрим серцем та світлою душею, яка вміє відповідати за свої вчинки, дисциплінована та порядна.
Вміння бути такою людиною вчать слова можна та не можна. З’ясуємо, що можна робити, щоб стати людиною і залишитися нею назавжди.
2.   Завдання для групової роботи.
1        група. Виберіть із запропонованих речень ті, в яких вчинки дітей приносять користь, тобто так чинять добрі люди, складіть із них пам’ятку добрих і корисних справ.
   Допомагати мамі мити посуд.
    Робити комусь зло, якщо цього ніхто не бачить.
   Допомагати друзям у біді.
   Ділитися тим, що є у тебе.
    Спати на уроках.
    Красти.
    Захищати слабшого.
    Ображати тварин.
    Берегти рідну природу та охороняти її.
    Шанувати працю інших людей.
    Завжди виконувати тільки добрі справи.
    Галасувати, коли хтось відпочиває.
2   група. Продовжте прислів’я.
   Хто людям добра бажає, ...
    Все добре переймай, ...
   Якщо слово дав, ...
   Добре діло втіха, ...
3   група. Продовжте речення.
Бути дисциплінованим учнем означає ...
4   група. Розгляньте малюнки.
Дайте пораду дітям на кожному малюнку, чому не слід так себе по­водити.
3.  Презентація виконаних завдань.
      Сьогодні ми з’ясуємо, що таке правильний вчинок, обов’язок, порядність та дисципліна. Ми знаємо, що необхідно допомагати нещас­ним, знедоленим. Поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити слабшого, порятувати хворого.
Кажімо більше добрих слів Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане Від зливи наших почуттів.
4.  Гра-конкурс «Чия група швидше впорається?»
1) Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення.




(Правду кажи та добро роби.)
 
  





   Сьогодні на урок я вам принесла оповідання В. О. Сухомлинсь- кого «Як важко бути людиною». Послухайте його, будь ласка. (Вчитель читає оповідання.)
  Як би ви вчинили на місці дітей?
  Як ви вважаєте, чи легко завжди залишатися людиною? Що для цього потрібно?
IV.   Визначення результатів навчання
  Сьогодні ми говорили про добрий вчинок, намагалися розібратися, що це таке. Чому бувають добрі і погані вчинки? Як діяти, щоб вчинки приносили лише користь тобі та оточуючим? Закінчуючи урок, хочу побажати вам стати насправді красивими людьми. Нехай ваші вчинки і ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, шанобливе ставлення до вас.
V.   Домашнє завдання
  Опишіть добру справу, за яку ви комусь вдячні.

Немає коментарів:

Дописати коментар