середа, 15 травня 2013 р.

Етика 1 клас Тема. Як вести розмову


Етика 1 клас

Тема. Як вести розмову
Мета: формувати вміння вести розмову виразно, чітко, не поспішаю­чи; вчити будувати діалог на конкретну тему; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати повагу до співрозмовника.
ХІД УРОКУ
I.   Організація класу
II.   Актуалізація опорних знань
  Послухайте вірш. Про що в ньому йдеться?
Є слова, що білі-білі,
Як конвалії квітки,
Лагідні, як усміх ранку,
Ніжносяйні, як зірки.
Є слова, як жар, пекучі І отруйні, наче чад...
В чарівне якесь намисто Ти нанизуєш їх в ряд.
(О. Олесь)
  Якими можуть бути слова? Чому?
Гра «Точно і швидко»
  Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само приємно почути від тебе лагідні, добрі слова. Всі ви їх добре знаєте. Давайте їх пригадаємо якомога більше і нанизаємо велике намисто із чарівних слів. Я кидаю вам м’яч, а ви по черзі називаєте слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки.
III.    Ознайомлення з новим матеріалом
     Діти, а зараз я хочу розповісти вам про кінофільм, про який мені розповів Сашко. Його змісту я не зрозуміла. Підкажіть, чому? Якої помилки допустився Сашко під час розповіді?
Коли Сашко прийшов із кіно, то очі його збуджено блищали.
  Що, хороша була картина? — запитала я.
Ух, і здорово! — відповів він.
  Що ж здорово?
    Та розумієте, так здорово! Спочатку, значить, він раптом довідується, а потім розумієте... Ну, словом, просто здорово... загалом, так би мовити, він спочатку не знає, і так здорово, що розумієте, взагалі ніхто не знає... а потім, розумієте, він уже знає, а вони... Ну, загалом, здорово... Розумієте?
Чи зрозуміли ви що-небудь? Чому?
      Що б ви порадили Сашкові? (Відповіді дітей вчитель записує на дошці.)
     Для того, щоб з вами було приємно спілкуватися, вам необхідно запам’ятати такі правила.
. Більше читай.
. Читаючи, намагайся запам’ятати нові слова.
. Використовуй тільки ті слова, значення яких тобі зрозуміле.
. Будь чемним не лише у вчинках, але і в словах.
. Слухай співрозмовника не перебиваючи.
. Під час розмови не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби.
. Не кажи про присутніх він або вона.
   До дорослих звертайся на ВИ.
. Не кажи погано або насмішкувато про відсутніх, завжди висловлюй
свою думку про людину їй в обличчя, а не критикуй поза очі.
Хто більше запам’ятав правил?
     Досить часто для спілкування на відстані людина використовує... (телефон).
   Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови по телефону? (Відповіді дітей.)
Робота в парах «Розмова по телефону» (складання діалогу та його відтворення).
IV.  Закріплення матеріалу
1. Розв’язання ситуацій морального змісту.
Кожний день ви спілкуєтесь із своїми батьками, товаришами, дорос­лими. Як ви вчините, коли...
. стоять двоє товаришів, розмовляють, а тобі необхідно в одного із них
про щось запитати;
. тобі терміново необхідно щось сказати вчительці, а вона говорить із
іншою вчителькою;
. ти щось розповідаєш, а тебе перебили?
(Діти висловлюють свої думки, доводять їх. До уваги беруться най­більш вдалі способи вирішення ситуації.)
2.   Використовуючи кольорову крейду, з’єднайте кінці речень так, щоб вийшло прислів’я. Поясніть їх.
як три дні хліба не їв. умій і змовчати, така й розмовонька, що весняний день.
   Мова — це душа народу, його думки, мрії, історія, культура, традиції, яких так багато, що всі й не перелічити, бо наш народ — мудрий, пра­цьовитий, щирий, добрий, щедрий та дотепний. Послухайте характерні українські вирази, придумані нашими предками, але які і в наш час збагачують нашу мову, роблять її мелодійною.
   Чесати язики — вести пусту розмову.
   Ламати голову — над чимось думати.
    Мов камінь у воду — безслідно зникнути.
    Ні за холодну воду не братися — нічого не робити.
    Кивати п’ятами — втікати.
V. Підсумок уроку
  Про що дізнались на уроці?
  Які правила спілкування запам’ятали?

Немає коментарів:

Дописати коментар