пʼятниця, 31 травня 2013 р.

Етика 3 клас Тема. Правила поведінки в громадських місцях. В автобусі. На вулиці. Ти прийшов у магазин

Етика 3 клас

Тема. Правила поведінки в громадських місцях. В автобусі. На вулиці. Ти прийшов у магазин
Мета: узагальнити знання учнів про правила поведінки у транспорті, на вулиці, у магазині; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації; виховувати почуття поваги до оточуючих.
Обладнання: контури сердець, таблиця «Вузлики на пам’ять», ілюс­трації, магнітофон, олівці, словничок.
Вислови: «Не скупитися на добрі слова та усмішку»;
«І усміхнуться у відповідь люди, добрі слова ж для кожного любі»
Прислів’я (записані на дошці): «Добре тому, хто удвох»; «Як ти будеш ставитися до людей, так будуть і люди ставитися до тебе»
Написи на дошці: «Ввічливо, пристойно, люб’язно»
ХІД УРОКУ
I.   Організація класу
Учитель
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плегцуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо здоров’я! Бажаємо добра!
(Слова віршика супроводжуються відповідними рухами.)
II.    Повідомлення теми і мети уроку
III.    Вступне слово вчителя
  Діти, уявіть, що кожен із вас на землі один, навколо нікого, лише дерева, кущі, трава. На деревах — фрукти, на кущах ягоди, на землі овочі. Але ви зовсім самотні. Ви можете дозволити собі робити все, що заманеть­ся, бо ви нікому не заважатимете. (Вчитель дає час на обдумування)
  Озвучте свої уявлення. Чи добре було б одному? Але якщо з’явиться хоча б ще одна людина, тоді кожен має поводитися по-людськи.
IV.  Робота над темою уроку
1. Читання слів із дошки хором («дощиком»).
Ввічливо, пристойно, люб’язно — поясніть значення цих слів.
А зараз проведемо гру «Продовж та поміркуй».
Подумайте, що може людина у спілкуванні з людьми.
Продовжте ряд:
   порадіти;
   поплакати;
   посміятися;
   порадитися;
   поділитися горем чи радістю, успіхом чи невдачею.
2.  Читання «Золотого правила» ввічливості хором.
Чини іншим так, як би ти хотів, щоб чинили тобі.
3.  Ситуація етичного змісту.
              Розглянемо життєві ситуації. (Клас поділений на кілька груп — сузір’їв, кожна група має своє завдання.) Член іншого сузір’я можуть виправити чи доповнити повідомлення лише після повної відповіді попередньої групи.
Завдання для 1-го сузір’я. (Діти готують і показують сценку.)
В МЕТРО
До вагона у метрополітені заходять хлопчик, дорослий чоловік і бабу­ся. Хлопчик поспішає сісти на вільне місце, відкриває книгу і читає. У ву­хах у нього навушники. Дорослий чоловік звертається до хлопчика:
  Юначе, поступіться місцем літній жінці.
Хлопчик не чує, бабуся махнула рукою.
  Нехай сидить, він втомився.
Запитання
  Викладіть послідовно, яких помилок припустився хлопчик.
  Що ви йому порадите?
Завдання для 2-го сузір’я. За даними статистики більшість нещасних випадків відбувається з вини пішоходів.
              Які ваші дії? — як повинна поводитися вихована людина на ву­лиці?
Завдання для 3-го сузір’я. Ми щодня заходимо в магазин за покуп­ками. Дотримання в магазині ввічливості — основна умова порядку і добрих стосунків продавців та покупців. Якщо ви прийшли в магазин, щоб зробити покупку... .
Завдання
  Складіть продовження цієї історії.
  Яке прислів’я з написаних на дошці підходить за змістом?
4.  Виконання пісні «Усмішка».
Від усмішки хмарний день ясніший,
Від усмішки засіяє веселка в небі...
Поділись усмішкою щедріше —
І вона не раз повернеться до тебе.
Приспів:
І тоді хмарки скликає В танець музика дзвінка,
І на скрипці грає коник найніжніше...
І з блакитного струмка Починається ріка,
Ну а дружба починається з усмішки.
  Визначте головну думку пісні.
  Яке слово найчастіше використовується в тексті?
  Задумайтеся, як часто ви усміхаєтеся?
  Що найчастіше викликає у вас усмішка?
  Як часто усміхається ваша мама? За яких умов?
5.  Читання хором «Вузлики на пам’ять».
    Не скупися на добрі слова і усмішку.
    І усміхнуться у відповідь люди, добрі слова бо для кожного любі.
6.  Настрій класу.
Звучить пісня «Злагода».
У кожного учня на парті є сердечко, діти розфарбують його так, як їм подобається.
V.   Підсумок уроку
  Діти, підніміть розфарбовані сердечка. (Залежно від кольору, виз­начаємо настрій і роботу на уроці.)
    Постійно виконуйте правила, виведені вами під час сьогодніш­нього уроку.

Повідомте батькам і близьким про «Золоте правило етики».

Немає коментарів:

Дописати коментар