понеділок, 13 травня 2013 р.

Етика 1 клас Тема. Коли буває соромно. Сором і сором’язливість. Чи погано це, коли тобі соромно?


Етика 1 клас

Тема. Коли буває соромно. Сором і сором’язливість. Чи погано це, коли тобі соромно?
Мета: ознайомити з моральними категоріями сором, сором’язливість', на конкретних прикладах вчити розрізняти їх; розвивати вміння вислов­лювати свою думку; поповнювати словниковий запас; виховувати бажання чинити добрі вчинки, за які не буде соромно.
Обладнання: оповідання В. О. Сухомлинського «Захисник».
ХІД УРОКУ
I.   Організація класу
   Перед тим, як почати працювати, перевірте, чи взяли ви сьогодні з дому усмішку, гарний настрій і терпіння, бо саме вони є основними знаряддями на нашому уроці.
II.    Мотивація навчальної діяльності
ПРОКИДАЙСЯ!
І як тільки день настане,
То тихенько до віконця Ти підстав свою долоньку Під промінчик ніжний сонця.
Прибери мерщій в кімнаті И чистим, вмитим за сніданком Привітайся до матусі:
Рідна нене, з добрим ранком!
Потім радісним, привітним Поспішай до трав, до квітів,
А, щоб день минув не марно,
З усіма поводься гарно!
  Хай цей віршик стане запорукою доброго настрою на весь урок.
III.    Повідомлення теми і мети уроку
   Тема нашого уроку — це два слова сором і сором’язливість. Ми поговоримо про те, коли приходить таке почуття.
IV.         Робота над темою уроку
1.  Бесіда.
  Щодня людина говорить різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття, але, на жаль, і вони не завжди заслуговують поваги або захоплення. Часто словом або ділом можна когось образити. Одразу цього можна й не помітити, але згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок. І нам тоді стає соромно.
  Чи трапляється таке з вами?
  Чому таке відбулось?
2.   Робота над прислів’ями і приказками за темою.
3.  Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Захисник».
Прочитання твору вчителем.
   Скажіть, будь-ласка, яке почуття охопило хлопчика?
   Чому йому стало соромно?
  Як би ви вчинили в такій ситуації?
Фізкультхвилинка.
4.   Складання правил гарної поведінки.
              Щоб не потрапляти у неприємні ситуації, за які вам буде сором­но, необхідно дотримуватися певних правил поведінки. Давайте разом складемо ці правила.
    Завжди дотримуйтеся свого слова.
    Перед виконанням справи добре подумай.
    Не будь лінивим.
    Виконуй справу із задоволенням.
    Виконуй все вчасно, ніколи не вимагай винагороди.
   Допомагай людям сам, не чекай, поки тебе проситимуть.
    Завжди виконуй тільки добрі справи, за які тобі не буде соромно.
5.  Гра «Так — ні».
               Зараз я запропоную вам завдання, а ви, якщо вважаєте, що це гарний вчинок (тобто такий, за який вам не буде соромно), плеснете в долоні, а якщо — це поганий вчинок, то мовчатимете.
   Допомагати мамі мити посуд.
    Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
    Не вмиватися.
    Берегти рідну природу та охороняти її.
    Шанувати працю інших людей.
    Галасувати, коли хтось відпочиває.
    Бути стриманим, вихованим.
    Обманювати, хвалитися.
    Насміхатися з чужого горя.
   Добре вчитися, багато читати.
    Не слухати батьків.
   Допомагати друзям у біді.
   Ділитися тим, що є.
    Ображати інших.
    Захищати слабких.
    Спати на уроках.
   Любити своїх батьків.
V.   Підсумок уроку
              Сьогодні ми говорили про почуття сорому. Яке це почуття — добре або погане?
  Я бажаю вам стати добрими, совісними людьми. Нехай ваші вчинки завжди викликають повагу і вам ніколи не буде за них соромно.

Немає коментарів:

Дописати коментар