Етика 1 клас
Тема. Коли буває соромно.
Сором і сором’язливість. Чи погано це, коли тобі соромно?
Мета: ознайомити з
моральними категоріями сором, сором’язливість', на конкретних прикладах вчити
розрізняти їх; розвивати вміння висловлювати свою думку; поповнювати
словниковий запас; виховувати бажання чинити добрі вчинки, за які не буде
соромно.
Обладнання: оповідання В. О. Сухомлинського
«Захисник».
ХІД УРОКУ
I.
Організація класу
—
Перед тим, як почати працювати, перевірте, чи взяли ви
сьогодні з дому усмішку, гарний настрій і терпіння, бо саме вони є основними
знаряддями на нашому уроці.
II. Мотивація навчальної діяльності
ПРОКИДАЙСЯ!
І як тільки день настане,
То тихенько до віконця Ти підстав
свою долоньку Під промінчик ніжний сонця.
Прибери мерщій в кімнаті И чистим, вмитим за сніданком Привітайся до матусі:
— Рідна нене, з добрим
ранком!
Потім радісним, привітним Поспішай
до трав, до квітів,
А, щоб день минув не марно,
З усіма
поводься гарно!
— Хай цей віршик стане
запорукою доброго настрою на весь урок.
III.
Повідомлення теми і
мети уроку
—
Тема нашого уроку — це два слова сором і сором’язливість.
Ми поговоримо про те, коли приходить таке почуття.
IV.
Робота над темою уроку
1.
Бесіда.
— Щодня людина
говорить різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття, але, на жаль,
і вони не завжди заслуговують поваги або захоплення. Часто словом або ділом
можна когось образити. Одразу цього можна й не помітити, але згодом наш
внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок. І нам тоді стає соромно.
— Чи трапляється таке
з вами?
— Чому таке відбулось?
2.
Робота
над прислів’ями і приказками за темою.
3.
Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Захисник».
Прочитання твору
вчителем.
—
Скажіть, будь-ласка, яке почуття охопило хлопчика?
—
Чому йому стало соромно?
— Як би ви вчинили в
такій ситуації?
Фізкультхвилинка.
4.
Складання правил гарної поведінки.
—
Щоб не потрапляти у неприємні ситуації, за які вам
буде соромно, необхідно дотримуватися певних правил поведінки. Давайте разом
складемо ці правила.
•
Завжди дотримуйтеся свого слова.
•
Перед виконанням справи добре подумай.
•
Не будь лінивим.
•
Виконуй справу із задоволенням.
•
Виконуй все вчасно, ніколи не вимагай винагороди.
•
Допомагай людям сам, не чекай, поки тебе проситимуть.
•
Завжди виконуй тільки добрі справи, за які тобі не
буде соромно.
5.
Гра «Так — ні».
—
Зараз я запропоную вам завдання, а ви, якщо вважаєте,
що це гарний вчинок (тобто такий, за який вам не буде соромно), плеснете в
долоні, а якщо — це поганий вчинок, то мовчатимете.
•
Допомагати мамі мити посуд.
•
Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
•
Не вмиватися.
•
Берегти рідну природу та охороняти її.
•
Шанувати працю інших людей.
•
Галасувати, коли хтось відпочиває.
•
Бути стриманим, вихованим.
•
Обманювати, хвалитися.
•
Насміхатися з чужого горя.
•
Добре вчитися, багато читати.
•
Не слухати батьків.
•
Допомагати друзям у біді.
•
Ділитися тим, що є.
•
Ображати інших.
•
Захищати слабких.
•
Спати на уроках.
•
Любити своїх батьків.
V.
Підсумок уроку
—
Сьогодні ми говорили про почуття сорому. Яке це
почуття — добре або погане?
— Я бажаю вам стати
добрими, совісними людьми. Нехай ваші вчинки завжди викликають повагу і вам
ніколи не буде за них соромно.
Немає коментарів:
Дописати коментар