четвер, 23 травня 2013 р.

Етика 2 клас Тема. У такому класі я б жив


Етика 2 клас

Тема. У такому класі я б жив
Мета: вчити відповідально ставитися до своїх обов’язків.
Обладнання: виставка малюнків «Мій друг», додаткові посібники.
ХІД УРОКУ
I.   Організація класу
II.   Актуалізація знань учнів
1.  Робота над прислів’ями.
   Людина без друзів, як дерево без коріння.
   Дружба — велика сила.
   Окраса людини — друзі.
2.  Бесіда учителя з учнями.
  Без чого не може існувати дерево? Чому?
  А людина? Чому?
  Кого можна назвати другом? Обґрунтуйте свою думку.
3.  Розповіді учнів на тему «Мій друг», виставка малюнків «Мій друг».
4.  Читання вірша Л. Костенко «Оце так бадилина!»
     Продовжуючи тему дружби і товаришування, пропоную послуха­ти вірш і зробити висновок, як важко може бути без друзів і як добре, коли вони є.
III.    Робота над темою уроку
1.  Оголошення теми уроку.
1)  Бесіда учителя з учнями.
     У нашій країні є багато заводів, фабрик, дитячих садків, шкіл, стадіонів. Все це створене для того, щоб людям жилося краще. Всі багатства, які є в нашій країні, створені робочими руками. Сьогодні ми поговоримо про те, як необхідно ставитися до речей, якими ви ко­ристуєтеся.
Уважно огляньте кімнату і скажіть, що ви бачите в класі. (Парти, шафи, дошка, стіл, стілець...) Всі ці речі називають шкільним майном. А хто дбає про те, щоб у школах завжди було все необхідне для навчання? (Відповіді дітей.)
    А тепер давайте поміркуємо, як же необхідно ставитися до шкіль­ного майна? (Не псувати, не ламати, не бруднити тощо) Цими речами ко­ристується не одне покоління, і всі хочуть сидіти за гарними партами.
А що необхідно робити, щоб якнайдовше зберегти парти, дошки, шафи? (Не ламати, не бруднити, не розхитувати, не дряпати.)
  Діти, які особисті речі у вас є?
  Відгадайте загадку Грицька Бойка.
Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
     Які книжки у вас є? Як потрібно ставитися до них? (Читання оповідання О. Вишні «Любіть книгу».)
   А як ви ставитися до олівців, ручок, зошитів? (Розглядання шкіль­них речей учнів.)
2)   Гра «Про що розповідає портфель?»
Учні дістають із портфеля речі і від першої особи розповідають: «Я — зошит із мови. Мій хазяїн береже мене. Я вже майже списаний, але чистенький, не зім’ятий, куточки не загнуті тощо».
   Діти, я думаю, що обов’язок кожного учня дбайливо ставитися до шкільного майна, особистих та чужих речей.
Далі, обговорюючи тему уроку, діти разом із учителем замислюються над словами «У такому класі я б жив».
2.   Робота з підручником.
Учні читають уривок з «Андрійкової книжки», відповідають на запи­тання: «Що Андрійкові так сподобалося у нашому класі?»
     А що необхідно зробити, щоб про клас говорили так, як сказав Андрійко?
  Що означає берегти свій клас? Поясніть.
3.  Розгляд малюнків і визначення, хто з дітей береже свій клас,
а хто ставиться до нього недбайливо, порушує Андрійкове правило.
4.   Розв’яжи ситуацію.
    Коли б тобі довелось побачити, що твій однокласник псує парту, то як би ти вчинив? Обери правильну відповідь:
   пройшов би мовчки, бо псують не твою річ;
   покликав би вчительку, нехай сама розбирається;
   дав би стусана в спину;
   підійшов би і сказав: «не смій псувати шкільне майно!»
5.  Робота за малюнками.
   Пропоную скласти розповідь за другим малюнком. Ось як це зробив один із однокласників. «Клас необхідно берегти, — подумав Сашко, — ну, то піду в коридор».
У коридорі він спочатку дістав з кишені цукерку, з’їв її та кинув об­гортку, а потім почав лузати насіння. Насмітив навколо себе. Може, він думав, що в коридорі все можна7 Якою ж тоді буде наша школа?
6.  Розв’яжи ситуацію.
Учні повинні сказати, як би вони вчинили в конкретній життєвій ситуації, обравши одну із запропонованих нижче відповідей.
Ось бешкетник чиюсь шапку на бігу скинув. Що ти зробиш?
    Подивлюсь, чи не моя.
   Якщо моя, то підніму.
   Не моя — піду далі.
   Якщо не моя — підфутболю, підкину до стелі.
   Підніму, хоч вона і не моя, і не я її скинув.
IV.  Підсумок уроку
  Який обов’язок кожного школяра?
  Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний?
(Закріплення Андрійкових правил.)

Немає коментарів:

Дописати коментар