вівторок, 21 травня 2013 р.

Етика 1 клас Тема. Секрети ввічливої людини. Все починається з малого


Етика 1 клас

Тема. Секрети ввічливої людини. Все починається з малого
Мета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних. Близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих.
Обладнання: карта країни Вихованості, атрибути до пантоміми «У музеї», ілюстрації до вірша, зашифроване слово, магнітофон, картки для гри в лото.
ХІД УРОКУ
І.  Привітання
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно, весело сказати:
Добрий день!
Я вітаюсь з усіма —
Вчусь у школі недарма.
Завжди я кажу «Привіт»
Навіть кішці, що біля воріт.
II.    Організація класу
     Щоб узагальнити знання про вихованість, про правила чемної людини, щоб спонукати вас до піклування про старших та виховувати пошану до оточуючих, я сьогодні запрошую усіх у цікаву подорож до міста Вихованості. (Відкрити карту.) Це місто ніби звичайне: у ньому є і школа, і музей, вулицями їздить транспорт, але живуть тут дуже ви­ховані, шанобливі, доброзичливі і чемні мешканці, які ходять одні до інших у гості. Тож вирушаймо!
Ми їдемо, їдемо, їдемо У Вихованості край.
Ця гра дуже цікава Ти з нами теж пограй!
Сідай із нами. Друже,
У чарівний трамвай,
І все, що ти почуєш,
Повік не забувай!
  Разом із нами відправляються у подорож:
   інформаційна група, яка підготувала цікаві розповіді про ввічливі слова;
   група читців, яка продемонструє нам виразне читання
   група акторів, які покажуть нам цікаві інсценізації.
III.    Робота над матеріалом уроку
1.  — А чи знаєте ви, як необхідно вітатися? (Бере слово інформаційна гру­па.)
1)  Прийнято, що діти вітаються із дорослими, а чоловіки — із жінками.
2)    Вихована людина намагається привітатися першою зі знайомими, да­руючи привітне слово і сердечну усмішку
3)  Для бесіди зі знайомими відійди у бік, щоб не заважати перехожим. Не слід зупинятися для розмови у дверях, у вузьких проходах.
4)   У громадських місцях вітаються тихо, щоб не заважати іншим людям.
    Дякую групі інформаторів за гарну розповідь. А ми — уже біля школи. (Демонстрація на карті) Сюди, на жаль, закрався злий чарівник і наробив шкоди. Щоб звільнитися від нього, ми зіграємо у гру «Маят­ник».
2.   — Уважно слухайте наших читців. Коли почуєте слова, з якими не по­годжуєтесь, заперечливо хитайте голівками, коли все добре — кивайте ствердно.
1-         й             учень
Нема ні миру, ні любові —
Розтанули і щезли вмить.
Розбив Віталік носа Вові,
І той розплаканий стоїть.
2-          й            учень
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі...
Хтось Колі ручку поламав.
3-          й            учень
Скубнули Таню за косичку,
Вона ображено мовчить,
З книжками скинули поличку...
Ну, як в такому класі жити?
4-          й            учень
Де хлопці і дівчата б’ються І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються...
Скажіть мені, хіба це клас?
    Ви гарно постарались і прогнали чародія з містечка Вихованості і його чудової школи. Ми дякуємо групі читців і мандруємо далі до музею.
А тут нас чекає група юних акторів.
3.  Пантоміма.
Заходить хлопчик у музей, розглядає експонати, а потім крадькома забирає і виносить певну музейну річ.
    Хто помітив негаразди у діях Андрійка? Спробуйте виправити їх теж за допомогою міміки і жестів.
4.  Інсценізація вірша А. Антонечка «Сашко».
В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить,
А біля нього згорблений Старий дідусь стоїть.
Хтось до Сашка звертається:
Чи вас у школі вчать,
Як місце дати старшому,
Як старших поважати?
Та вчать, — Сашко відказує, —
Але у дану мить Розпочались канікули,
І нас ніхто не вчить.
    Як необхідно ставитися до людей похилого віку, оточуючих, рідних?
    А чи знаєте ви, як називаються одним словом ті добрі, приємні, хороші слова, які ми часто говоримо рідним і близьким людям? Щоб дізнатись про це, відгадайте зашифроване слово.
компл імент
Спочатку називайте голосні, а потім — приголосні.
5.  Хвилинка відпочинку.
Гра «Впізнай комплімент для матусі».
Якщо фраза, сказана вчителем, буде компліментом матусі, то учні, що вишикувалися по середині класу, роблять три кроки вперед, а якщо не комплімент — один крок назад.
Наприклад.
Матусю, які в тебе гарні руки;
Які у тебе довгі вуха тощо.
6.  Мешканці містечка Вихованість люблять ходити в гості. Ось і вам пропоную піти до них. А по дорозі послухайте правила поведінки в гостях і подумайте, чи можна себе так поводити і чому
У магнітофонному записі звучить вірш «У гостях».
Якщо в друга іменини —
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику до танців.
ГЦе й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл накрили.
Подарунок лишай вдома —
Треба він тобі самому.
За обід один не варто Подарунок віддавати.
Загрібай цукерки в жмені І ховай їх у кишені.
Торт бери двома руками, їж великими шматками.
Після торту руку жирну Витри краєм скатертини.
А коли ступнеш на ґанок,
Скажи: «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині —
Особливо господині.
І тоді матуся вдруге Іменини зробить другу.
(2—3 дітей висловлюють свої відповіді.)
IV.  Закріплення вивченого матеріалу
...А ми помандруємо далі. І зупинимось на галявині Чемності, щоб погратись у лото.
(У дітей — картки, на яких зображена на одній стороні ситуація з теми «Ввічливість», а на іншій — чарівне слово. Необхідно вишикуватись у рядочок або коло так, щоб утворився ланцюжок слів і малюнків.)
...Якщо правильно скомпонували малюнки зі словами, то з іншої сторони карток зможете прочитати фразу, яка є золотим правилом вихо­ваності: «Роби так іншим, як би ти хотів, щоб чинили тобі». Повторіть і запам’ятайте це правило.
V.   Підсумок уроку
  Отже, запам’ятайте, що справжня вихованість — це добрі вчинки і гарна поведінка, а ввічливі слова лише її підтверджують.
Якщо хочеш, друже,
Щоб тебе любили,
Чемним і привітним,
Добрим, вихованим будь!
Не роби другому,
Що тобі не миле!
Правило це мудре,
Друже, не забудь!

Немає коментарів:

Дописати коментар